تحقیق باغ موزه دفاع مقدس (پیشنهاد ویژه)

تحقیق باغ موزه دفاع مقدس (پیشنهاد ویژه)

تحقیق باغ موزه دفاع مقدس (پیشنهاد ویژه)

تحقیق-باغ-موزه-دفاع-مقدس-(پیشنهاد-ویژه)

توضیحات:
تحقیقی کامل درباره باغ موزه دفاع مقدس (پیشنهاد ویژه) ، در قالب فایل word و در حجم ۱۵۴ صفحه.
بخشی از متن فایل:
همواره در طول تاریخ بشر، بالیدن به قهرمانان و افتخار کردن به گذشته و گذشتگان جزء جدایی ناپذیری از فرهنگ اقوام و ملتها بوده است. هر قومی بیشتر قهرمان و پهلوان داشته گرامی تر و معتبر تر بوده است، به دیگر سخن اعتبار و حرمت اکنون جوامع بستگی مستقیمی به گذشته آنان دارد. از اینرو در هر فرهنگی ودر هر اجتماعی، سعی سردمداران حکومتی و در مقیاسی دیگر سعی عموم مردم بر حفظ گذشته و افتخار آفرینان آن است. شاهد این مدعا موزه های هنر باستان ؛موزه های تاریخ اقوام ،موزه های جنگ و… در سراسر جهان است. خصوصا اگر کشوری در تاریخ خود سابقه ایستادگی در برابر ظلمی و یا مقابله در برابر بی عدالتی داشته باشد تلاش میکند که هرگز خاطره آن از اذهان افراد جامعه زدوده نشود، چرا که نسل های آتی باید از قدر و قیمت نژاد خود و خصلت دشمنان خود و استعدادهای بلقوه خود آگاه باشند که این در حفظ اعتماد به نفس یک جامعه و عزت و استقلال آن کمک شایانی میکند.

فرهنگ ایثار و شهادت
امروز ما در جامعه‌ای در حال گذار زندگی می‌کنیم. در نتیجه، بسیاری از ساختارهای موجود در حال تغییرات نسبتاً محسوس است. ساختارهایی از قبیل معیشت، اهداف روابط کاری و نوع مشاغل، ارزش‌ها و فرهنگ، محتویات آموزش در اشکال رسمی و غیر رسمی و … در حال تحول است.

تحولات مذکور در بالا، ناشی از عوامل متعددی است که بخشی از آن‌ها درونی و بخشی از نیز بیرونی است. یکی از عمده‌ترین عوامل تحولات فرهنگی، گسترش ارتباطات و تبادل اطلاعات و هم چنین وسایل ارتباط جمعی است و از محصولات آن فاصله‌ی نسل‌ها است که طبق آن نوجوانان و جوانان با ارزش‌ها و هنجارهای سنتی بیگانه شده و از آن فاصله می‌گیرند.

موزه ها
بی شک وجود موزه به عنوان یک نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است فرهنگ هر جامعه یک مفهوم کلی است و تمامی ارزش‌ها و یافته‌های معنوی مردمان آن جامعه را در بر می‌گیرد. پس فرهنگ میراث هر قومی است که از پیشینیان بر گرفته شده و در آن تغییراتی داده شده و به نسل‌های بعد انتقال یافته است.

فرهنگها و تمدن‌ها مانند انسان سه مرحله تکامل دارند :
زاده می‌شوند، کودکی و نوجوانی دارند. کمال می‌یابند و به پیری می‌رسند و بالاخره از میان می‌روند. خاصیت فرهنگها و تمدن‌های پویا و لازم می‌بیند از فرهنگهای دیگر می‌گیرد و آنچه را زائد می‌داند فرو می‌نهد و دور می‌ریزد.

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x