تحقیق ایمنی در ساختمان ها

دانلود تحقیق ایمنی در ساختمان ها

تحقیق ایمنی در ساختمان ها

تحقیق-ایمنی-در-ساختمان-ها

دانلود تحقیق در مورد ایمنی در ساختمان ها،
در قالب doc و در ۱۷ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

امنیت قبل از ساخت
امنیت مربوط به مهندسان
مصالح ساختمانی
جوشکاری
اسکلت سازی
آجر و مصالح دیگر
قبول ریزی
امنیت کارگران
منبع و مآخذ


بخشی از متن تحقیق:
ساختمان و بناهای تاریخی و مسائل در مورد ساخت و ساز از آن است که هر چقدر بخواهیم درباره آن صحبت کنیم، جامدای سخن زیاد است. چون ساختمان یک سر پناه امن برای همه ما می‌باشد که برای استراحت بعد از کار و درباره کار خودمان در آن جا امنیت داشته باشیم. و امنیت از همه چیز برای ما که در یک مکان می خواهیم راحت باشیم، حرف اول را می زند.
ساختمان و مسائل مربوط به ساخت و ساز زمانی دراز و قدمتی طولانی دارد که همه این مسائل بعد از قرن ها و اطلاعات و کشف های جدید و مهندسی و کاربرد کامپیوتر است به دست هم داده‌اند تا الان ساختمان ها به قول معروف مهندسی ساز بشوند.
ایمنی به طور کل در هر زمینه‌ای باعث آرامش خاطر و به وجود نیامدن حوادث ناگوار و جلوگیری از خسارت های احتمالی بسیار مهم است.
ایمنی به طور کل در هر زمینه‌ای باعث آرامش خاطر و بوجود نیامدن حوادث ناگوار و جلوگیری از خسارتهای احتمالی بسیار مهم است و یکی از موارد ایمنی امنیت. در ساختمان است. مطلب را از ابتدای پایه‌گذاری یک ساختمان مطلوب و امن شروع می کنیم.
یک مهندس معمار برای طرح و نقشه یک ساختمان به مسائل بسیار زیادی باید توجه کند.
برای اولین مرتبه وقتی زمین یا ملک مورد نظر را می پسندد که مهیا است برای ساختن باید به خاک و شرایط آب و هوائی و جغرافیایی منطقه به خوبی آگاه بود.
یعنی باید خاک آن منطقه را مورد آزمایش و تحلیل قرار داد. که خاک از نظر مقاومت و استحکام و تنشهائی که بر روی آن که اغلب تنش عمودی است اعمال می‌شود در چه رتبه‌ای قرار دارد. و یکی از مسائلی که به آن توجه نمی شود همین مطلب است. مهندسی خاک که به طور کامل جا نیفتاده است و می‌توان گفت این عمل بر دوش مهندس معمار می‌باشد. و از نظر آب و هوائی که رطوبت در منطقه مورد نظر در چه حدی می‌باشد و با توجه به نوع شرایط جوی اسکلت ساختمان که قرار است در آن منطقه احداث شود. آیا آبرفتهای زیر زمینی و چاههای آب که خیلی سالهای دور به صورت قناعت کاربرد داشته از آن منطقه چگونه عبور می کردند که باعث سستی خاک و نرمی خاک شده است یا نه.
از لحاظ گسل های زیرزمینی روی چه درجه گسلی و در چه محدود گسلی (خطرناک- غیرخطرناک) قرار گرفته است. و یکسری از این مسائل مربوط می‌شود به شهرداری های آن منطقه که در این رابطه باید اطلاعات جامع و کاملی داشته باشد.
مهندس هم با مراجعه به این شهرداری ها می‌تواند اطلاعات کاملی به دست آورد و همین مسائل ریز و بسیار گمشده در صنعت ساخت و ساز بسیار پراهمیت می‌باشد. همه این عوامل باعث می‌شود که مهندس ساختمان را بر پایه های اطمینان فلز یا پایه های بتون طراحی کند.
و اگر از این مسائل بگذریم، یک مهندس معمار برای اینکه بتواند یک ساختمان امن و مطمئن سازد احتیاج به مهندس محاسبات و مهندس ناظر هم دارد که وظیفه آن ها و چگونگی دخیل بودن در امنیت ساختمان را توضیح خواهم داد.
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x