تحقیق انقلاب تکنولوژی

تحقیق انقلاب تکنولوژی

تحقیق انقلاب تکنولوژی

تحقیق-انقلاب-تکنولوژیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
‏چکیده‏ ـ در حال حاضر انقلاب تکنولوژی عمیقاً نحوه تفکر عمل و بسیاری از فرآیندهای کاری را در زندگی ما تغییر داده است. تحولات بزرگ جامعه بشری، ما را به سویی می‏‌‏کشاند که آموزش از راه دور امری اجتناب‏‌‏ناپذیر خواهد شد و گاهاً می‏‌‏توان در این عرصه فرصتهایی را یافت که نتیجه فرآیند اموزش را غنی‏‌‏تر نموده و چه بسا با در اختیار گرفتن امکانات کمک آموزشی دیداری و شنیداری پیشرفته در این نوع آموزش، ارائه دروس و مطالب را بسیار جذابتر کرد. در این مقاله با مروری بر بکارگیری مفهوم E-Learning‏ در کلاس مجازی، مزایا و معایب و ویژگیهای بکارگیری این روش بیان گردیده است. در ادامه به ارائه اجزاء عمده و اصلی تشکیل‏‌‏دهنده یک کلاس مجازی پرداخته و سپس یک نمونه عملی شامل چند خصوصیت کلیدی پیاده‏‌‏سازی شده چنین کلاسی از جمله ارسال و دریافت تصویر، صوت و ویدئو را تشریح خواهیم کرد. در این بخش مفاهیمی چون فشرده
۲
‏‌‏سازی، همزمانی و … مدنظر قرار گرفته و مثال پیاده‏‌‏سازی شده در یک شبکه محلی تست شده است.
‏مقدمه
‏فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)‏ وجه تمایز بنیادین عصر ما با دوران گذشته است. تقسیم‏‌‏بندی دنیای حاضر به جوامع اطلاعاتی، جوامع صنعتی و جوامع سنتی با میزان بهره‏‌‏گیری و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه مستقیم دارد. از طرفی میزان توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش مهمترین شاخص پیشرفت به شمار می
۳
‏‌‏رود. آموزش از راه دور سال‏‌‏ها است که نهادینه شده و مفاهیم طراحی آموزش، نحوه ارائه، اجرا و ارزشیابی برنامه‏‌‏های آموزشی در آن کاملاً روشن گردیده است. با توسعه ICT‏ در کشورها ارائه سرویس‏‌‏های IT-Based‏ رشد شتابانی گرفته و در این میان آموزش مجازی Virtual Education‏ یا آموزش الکترونیکی (E-Learning)‏ براهمیت‏‌‏ترین عامل جهش‏‌‏های علمی / پژوهشی ژ فرهنگی و در نتیجه تعمیق شکاف‏‌‏های رو به رشد می‏‌‏باشد. لذا، برای کاهش این فاصله‏‌‏گذار به جامعه اطلاعاتی نه یک انتخاب بلکه یک اجبار است. گرچه گذار به جامعه اطلاعاتی مستلزم تغییرات بسیار گسترده در ساختارهای اقتصادی و اجتماعی و لزوم سیاست‏‌‏گذاری مجدد کلان می‏‌‏باشد ولی این تحول لزوماً یک آفت یا معضل نبوده و چالش
۵
‏‌‏های منطقی دولت‏‌‏ها در این گذار می‏‌‏تواند فرصت‏‌‏های خوبی را ایجاد کند.
‏ترکیب آموزش از راه دور با اینترنت منجر به ابداع روش جدیدی از نحوه تدریس بنام یادگیری توسعه یافته یا فراگیر و E-Learning‏ شده است. مفهوم یادگیری توسعه یافته در دانشگاههای مجازی و بر روی شبکه‏‌‏های رایانه‏‌‏ای همانند اینترنت، LAN‏، و … دیگر فناوری‏‌‏های ارتباطی و اطلاعاتی قابل اجرا بوده و رویکردهای جدیدی در طراحی آموزشی، ارائه، اجرا و ارزشیابی برنامه‏‌‏های آموزشی ایجاد کرده است. در سال‏‌‏های اخیر موسسات فراوانی (به خصوص در آمریکا) اقدام به برگزاری دوره‏‌‏های علمی و فنی مبتنی بر روش E-Learning‏ کرده‏‌‏اند که از نمونه‏‌‏های موفق و پایدار می‏‌‏توان به دوره‏‌‏های تخصصی شرکت‏‌‏های کامپیوتری Microsoft‏، SISCO‏، Sun Microsystems‏، Oracel‏ و … اشاره کرد. انجمن مهندسان برق و الکترونیک آمریکا

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x