تحقیق الکترونیک نوری ۲۰ ص

تحقیق الکترونیک نوری ۲۰ ص

تحقیق الکترونیک نوری ۲۰ ص

تحقیق-الکترونیک-نوری-20-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه
‏الکترونیک نوری، شاخه‏‌‏ای از الکترونیک است که در سال‏‌‏های اخیر به سرعت رو به توسعه گذاشته است. این شاخه از الکترونیک، به ابزارهای نوری جدید، مانند دیودهای تشعشع نوری (LED‏ها)، حسگرهای نوری، کابل‏‌‏های فیبر نوری، لیزرها و … پرداخته است.
‏شکل موج‏‌‏های سیستم
‏سیستم‏‌‏هایی که از پرتو نور مادون قرمز استفاده می‏‌‏کنند، غالباً در شرایطی مورد استفاده قرار می‏‌‏گیرند که در آن تابش نور IR‏ در زمینه یا محیط ‏اطراف (که معمولاً توسط منابع گرمایی مانند رادیاتورها، بلامپ‏‌‏های تنگستن، بدن انسان و … تولید می‏‌‏شود) از قبل وجود دارد. برای آنکه تابش زمینه‏‌‏ای متمایز شود و محدوده آشکارسازی موثر و مطلوبی نیز وجود داشته باشد، پرتوهای فرستنده معمولاً توسط فرکانس مدوله می‏‌‏شوند و گیرنده‏‌‏ها نیز مجهز به آشکارسازهای فرکانسی مزدوج با فرستنده می‏‌‏گردند.
‏در بیشتر مواقع پرتوهای فرستاده شده مانند شکل‏ ‏۱،‏ از فرکانس پیوسته یا مدولاسیون فرکانسی باتون هجومی استفاده می‏‌‏کنند.
LED‏های مادون قرمز و آشکارسازهای ‏نوری، ابزارهایی هستند که به سرعت عمل می‏‌‏کنند و بنابراین محدوده موثر یک سیستم با استفاده از پرتو نور IR‏ به جای جریان میانگین اعمالی به LED‏ توسط
‏جریان حداکثری که به LED‏ فرستننده اعمال می‏‌‏شود، تعیین می‏‌‏گردد.
‏در ‏نتیجه اگر شکل موجهای شکل ۱،‏ ‏در فرستنده‏‌‏هایی مورد استفاده قرار می‏‌‏گیرد که حداکثر جریان LED‏ در آنها ۱۰۰ میلی‏‌‏آمپر است. محدوده‏‌‏های عملیاتی موثر در هر دو سیستم مشابه است، ولی جریان میانگین مصرفی LED‏ در فرستنده فرکانس پیوسته در شکل ‏۱،‏ ۵۰ میلی‏‌‏آمپر است، در حالی که برای سیستم باتون هجومی این جریان فقط ۱ میلی‏‌‏آمپر است. (به طرح مداری پیچیده‏‌‏تری نیاز دارد)
‏پارامترهای عملیاتی سیستم با شکل موج تون هجومی نیاز به برخی ملاحظات خاص دارد. چون این سیستم معمولاً بر اساس قواعد ‏«‏نمونه‏‌‏برداری‏»‏ عمل می‏‌‏کند. به عنوان مثال این یک واقعیت است که اگر فردی به سرعت معمولی قدم بردارد، ۲۰۰ میلی‏‌‏ثانیه طول می‏‌‏کشد تا از یک نقطه خاص عبور کند.
‏بنابراین در عمل نیازی نیست که یک سیستم دزدگیر آژیردار ‏با استفاده از پرتو نور IR‏، به طور پیوسته روشن باشد. چنین سیستمی باید برای دوره‏‌‏های تناوب تکراری کوتاه نمونه‏‌‏برداری کمتر از ۲۰۰ms‏ روشن شود. دوره نمونه‏‌‏برداری باید نسبت به زمان تکرار، کوتاه و نسبت به دوره فرکانس تون، بلند باشد. در نتیجه یک مورد مناسب که این توازن در آن برقرار شده باشد، استفاده از تون ۲۰kHz‏ است که دوره نمونه‏‌‏برداری یا هجوم در آن مانند شکل ۱، ۱ms‏ و زمان تکرار آن ۵۰ms‏ می‏‌‏باشد.
‏شکل۱: انواع مختلف شکل موج‏‌‏های کدشده با پرتو نور IR‏ با مقادیر پارامتری معمول

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x