تحقیق افراد با نیازهای خاص (نابینایی)

تحقیق افراد با نیازهای خاص (نابینایی)

تحقیق افراد با نیازهای خاص (نابینایی)

تحقیق-افراد-با-نیازهای-خاص-(نابینایی)

توضیحات:

تحقیق افراد با نیازهای خاص (نابینایی)، در قالب فایل word.

بخشی از متن فایل:
آیا هیچ می‌دانید که در جهان حدود ۴۰ میلیون نابینا زندگی می‌کنند؟ نابینایی درجه‌های بسیار گوناگونی دارد. برخی هرگز نور را نمی‌بینند؛ بعضی دیگر فقط می‌توانند نور را از تاریکی تشخیص دهند. در میان نابینایان عده‌ای هم هستند که از دید ناچیزی برخوردارند. از این همه نابینایی که در جهان زیست می‌کنند، فقط درصد اندکی کور مادرزاد هستند. کور متولد شدن ، پدیده‌ای است که هنوز علل آن را کاملا درنیافته‌ایم. بسیاری از افراد ادعا می‌کنند دید چشمانشان کم شده است.
کاهش دید ، ۲۰ درصد میانسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کاهش دید معادل نابینایی کامل نیست. نابینایی به این معنی است که دقت بینایی فرد با اصلاح عدسی ، بهتر از ۲۰.۲ نبوده یا میدان بینایی او بسیار محدود شده و به کمتر از ۲۰ درجه رسیده است. هر کس ممکن است به کاهش دید مبتلا شود، چون بیماریها و صدمات مختلفی می‌توانند باعث کاهش دید شوند. به دلیل اینکه بیماریهایی مثل تخریب ماکولای چشم ، آب سیاه و آب مروارید در افراد مسن بیشتر دیده می‌شود، بنابراین کاهش دید و نابینایی در افراد بالای ۴۵ سال شیوع بیشتری دارد.
نابینایی در افراد مبتلا به دیابت ، قابل پیشگیری می‌باشد. نابینایی پس از تولد بیشتر بر اثر بیماریهای چشمی رخ می‌دهد؛ گاهی هم یک بیماری عمومی ، مانند بیماری قند یا مننژیت ، ممکن است عامل کوری باشد. حادثه و انفجار ، دو عامل دیگرند برای نابینا ساختن چشم. در کشورهایی که مردم به دلیل بالا بودن سطح زندگی و داشتن مراقبتهای خوب پزشکی عمر طولانی می‌کنند، پیری مسایلی برای چشم پدید می‌آورد.

فهرست مطالب:

مقدمه
تعریف نابینایی
انواع نابینایی
علل نابینایی
مشکلات و آسیب در افراد نابینایی
توانبخشی افراد نابینا به چه صورت است؟
والدین افراد نابینا چه آموزش هایی می بینند؟
اصول آموزش و پرورش دانش آموزان مبتلا به آسیب های بینایی
مهارت های تعامل اجتماعی
مسئله اشتغال و تحصیل افراد نابینا
ارزیابی فرد نابینا
ارایه راهکار
در برخورد با افراد نابینا به نکات زیر توجه کنید
منابع

منابع:

۱. احمدپناه،محمد(۱۳۸۳) آسیب بینایی و فرایند تحول کودکان از تولد تا دوازده سالگی: یک مطالعه مروری،پژوهش در حیطه کودکان استثنایی،سال چهارم شماره ۴-۱ .
۲. تات،محمدرضا و هوسپیان ، آلیس(۱۳۷۹) آموزش و پرورش دانش آموزان دیر آموز.تهران: انتشارات پژوهشکده کودکان استثنایی،چاپ اول .
۳. توکلی، الهام (۱۳۹۴) مشکلات رشد اجتماعی کودکان با آسیب بینایی از دیدگاه دلبستگی، مجله تعلیم و تربیت استثنایی
۴. جوشقانی، زهرا(۱۳۹۷) نگاهی جامعه شناختی به آموزش و درمان افراد نابینا و کم بینا،همایش کشوری نگاهی جامعه شناختی به آموزش و درمان افراد نابینا و کم بینا،اصفهان ، دانشگاه فرهنگیان.
۵. دبیری، عذرا و زندی‌پور، طیبه(۱۳۸۵) آموزش و پرورش دانش‌آموزان استثنایی، تهران:انتشارات آیینه، چاپ اول.
۶. رستمی،مرتضی،جونوشی،محمدرضا،رضایی،رضا، سلیمی، رضا(۱۳۹۸) ، اصول و راهبردهای آموزش به کودکان نابینا و کم بینا، دانشگاه محقق اردبیلی،اولین همایش ملی مدرسه فردا .
۷. کاکاوند، علیرضا؛ روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی، تهران، روان، ۱۳۸۵، چاپ اول، ص ۱۴۶.
۸. کریمی درمنی، حمیدرضا(۱۳۸۵) توانبخشی گروه های خاص با تاکید بر خدمات مددکاری اجتماعی،انتشارات گستره، چاپ اول.
۹. کشاورز، سوسن(۱۳۹۱) خانواده و کودک با نیاز ویژه(تبیین نقش قبل از تولد و بعد از تولد)،تعلیم و تربیت استثنایی،شماره ۱۱۰.
۱۰. مرعشی، حمید(۱۳۹۴) آموزش کودکان دارای معلولیت در محیط های فراگیر، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) واحد بانکوک،چاپ اول۲۰۰۹ .
۱۱. مشایخی، نازلی؛ ترابی میلانی، فریده(۱۳۹۱) کودکان استثنایی، تهران: انتشارات فاطمی، چاپ اول.

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x