تحقیق اعتیاد

دانلود تحقیق اعتیاد

تحقیق اعتیاد

تحقیق-اعتیاد

دانلود تحقیق با موضوع اعتیاد،
در قالب word و در ۱۵ صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
تعریف اعتیاد از دید WHO:
اعتیاد به مواد مخدر، مسمومیت حاد یا مزمن است که مضر به حال شخص و اجتماع می‌باشد و زائیده مصرف داروی طبیعی یا صنعتی به شمار می رود و خصوصیات این حالت عبارتند از: 

۱- وجود یک تمنا و احتیاج به ادامه استعمال دارو و بدست آوردن آن به هر طریقی که ممکن است.
۲- وجود یک علاقه مفرط و شدید یا یک گرایش به ازدیاد میزان مصرف دارو که به فزون طلبی مشهور است.
۳- یک وابستگی روانی یا جسمی به آثار داروهای اعتیاد آور، بدین نحو که وقتی دارو به معتاد نرسد، اثر روانی و جسمی که به آثار دارو موسوم است در وی ظاهر می‌گردد.

اعتیاد حالت مسمومیت متناوب یا مزمن، مضر برای فرد و اجتماع که به وسیله مصرف تکراری ماده ای مخدر، طبیعی یا شیمیایی به وجود می آید. از نظر فیزیولوژیست ها، اعتیاد عبارت از حالتی است که استعمال متوالی یا متناوب ماده مخدر در فرد ایجاد می کند، با استعمال مواد مخدر، تحریک پذیری سلول‌های عصبی و دستگاه عصبی افزوده شده و در نتیجه داروی بیشتری لازم است تا آن را به حال تعادل برگرداند .

تاریخچه مواد مخدر:
طبق اسناد و مدارک، از قدیم الایام مواد مخدری مانند برگ کوکا، حشیش، تریاک مورد شناسایی بشر بوده است. مزایا و خواص دارویی و مصارف پزشکی تریاک باعث شده که از حدود ۱۵۰ سال پیش کشت و زراعت این ماده در بعضی از مناطق جغرافیایی رواج پیدا کند. از بدو کشت انتشار، ترویج تریاک و مواد مخدر در کشورهای مختلف جهان همواره ارتباط مستقیمی بین مسئله اعتیاد و سیاست وجود داشته است و نظام‌های سیاسی مسلط بر جهان به خصوص کشورهای جهان سوم …
دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x