تحقیق اصول کار توربو بر اساس تغذیه بیشتر هوا به موتور است

تحقیق اصول کار توربو بر اساس تغذیه بیشتر هوا به موتور است

تحقیق اصول کار توربو بر اساس تغذیه بیشتر هوا به موتور است

تحقیق-اصول-کار-توربو-بر-اساس-تغذیه-بیشتر-هوا-به-موتور-استلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
 
‏اصول کار توربو بر اساس تغذیه بیشتر هوا ‏به ‏موتور ‏است.
‏برای مثال یک ‏موتور ‏فورد و توربوشارژ تولید ‏می شود. ‏موتور ‏معمولی ۱۰۵
‏اسب نیرو دارد ولی ‏موتور ‏توربو فقط به واسطه نصب ‏توربو ۱۳۵ اسب نیرو دارد.
‏در این مورد با اضافه شدن توربو ۳۰ اسب افزایش نیرو ‏داریم.
‏علت اینکه افزایش نیروی بیشتری نداریم ‏این است که سطح فشرده سازی مورد استفاده کم است.
‏در یک ‏موتور ‏که به طور معمولی با ‏فشار جو تغذیه می گردد فشار
‏به درون ‏موتور ‏می راند. به طور خلاصه ‏اگر یک ‏موتور ‏در فشار ۱‏اتمسفر ۱۰۰ اسب
‏نیرو داشته باشد با دو برار شدن ‏فشار(۱بار فشرده سازی در توربو) نیروی آن دو برار می شود
‏زیرا با این کار دو برابر هوا در ‏سیلندر خواهیم داشت و می توانیم دو برابر سوخت بسوزانیم.
‏البته کارها به این ‏سادگی هم نیست. با افزایش فشرده سازی بیشتر افزایش قدرت مورد
‏توقع اتفاق نمی افتد زیرا در فشار ‏بالاتر نیاز به سوخت غنی تر است و
‏باید میزان تراکم ‏موتور ‏را کاهش داد و موارد ‏دیگر
‏اگر این کمپرسور بوسیله بک اتصال ‏مکانیکی (مثل چرخدنده،تسمه،کلاچ و .. ) مستقیما
‏۲
‏به ‏موتور ‏وصل بشه اسم این میشه ‏سوپرچاجر.در برخی موارد ای کمپرسور به یک توربین متصل
‏میشه و توربین در سر راه گازهای ‏خروجی ‏موتور ‏قرار میگیره ‏به این ترتیب از انرژی گازهای خروجی
‏موتور ‏که انرژی نسبتا زیادیه (‏حدود یک سوم انرژی آزاد شده از احتراق سوخت) برای
‏به کار انداختن کمپرسور استفاده ‏میشه. و اسم این هم میشه توربوچارجر
‏در این مرحله می خوام در مورد ‏ملاحظاتی که باید در مورد نصب توربوچارجر انجام بشه صحبت کنم
‏وقتی که ‏موتور ‏رو اصطلاحا توربوچارج ‏میکنیم بدلیل اینکه فشار هوای ورودی به ‏موتور
‏افزایش پیدا میکنه متناسب با اون ‏دمای هوای ورودی به ‏موتور ‏هم زیاد میشه پس
‏در درجه اول ‏بدنه ‏موتور ‏باید تحمل تنشهای ‏حرارتی وارد شده رو داشته باشه
‏بدلیل وارد کردن هوا در فشار بالاتر توان ‏تولیدی ‏موتور ‏افزایش پیدا ‏میکنه پس
‏در درجه دوم ‏موتور ‏باید تحمل تنش های ‏مکانیکی وارده رو هو داشته باشه
۳- ‏چون دمای هوای ورودی به ‏موتور ‏افزایش پیا میکنه و این ‏امر در موتورهای بنزینی منجر
‏به پیش اشتعالی یا خود اشتعالی ‏میشه(یعنی قبل از اینکه شمع جرقه بزنه مخلوط
‏سوخت و هوا بر اثر دمای بالا خود ‏به خود مشتعل میشه) که نتیجه این امر بروز
‏یا ضربه میشه که میتونه به ‏موتور ‏آسیب بزنه به همین خاطر ‏از وسیله ای به نام اینترکولر
‏استفاده میشه که دمای هوای ورودی ‏به ‏موتور ‏رو کاهش ‏بده.البته یه وظیفه دیگه اینتر کولر
‏اینه که با سرد کردن هوا و افزایش ‏چگالی باعث افزایش دبی جرمی هوا میشه
‏۳
‏حتی با وجود اینکه اینتر کولر ‏دمای هوای ورودی رو تا حدی کهش داده بازم دما از دمای
‏محیط بالاتره و فشار هم که بالاست ‏به همین دلیل زاویه جرقه حتما باید عوض بشه
‏و این عوض کردن زاویه جرقه هم اصلا ‏چیزی نیست که بشه
‏با سعی و خطا انجام داد بلکه نیاز ‏به محاسبات داره
‏تعویض شمع، تنظیم ‏موتور ‏و سیستم برق خودرو و ‏معاینه فنی به طور میانگین
‏بین ۳۰ تا ۵۰ درصد باعث کاهش ‏انتشار گازهای آلاینده سمی اگزوز خودروها می شود
‏همچنین فعالیت رسوب زدایی از اجزای ‏درون ‏موتور ‏نیز موجب ۲۰ تا ‏۵۰ ‏درصد کاهش
‏منوکسیدکربن و بین ۳۰ تا ۶۰ درصد ‏کاهش هیدروکربن های نسوخته شده و
‏همچنین باعث کاهش ۵ تا ۱۰ درصد ‏مصرف بنزین می شود
‏مرحله ی اول
‏سیستم مکش
‏وظیفه: تنفس ‏موتور
۱ ) ‏آسانترین راه برای تقویت ‏سیستم مکش بیشتر کردن سطح تماس
‏فیلتر هوا با هوای خنک است
‏برای اینکار در ‏موتورهای کاربراتی از فیلترهای مخروطی یا ۳۶۰ درجه میتوان استفده کرد که
‏۴
‏بسته به نوع‏٬‏ جنس و مارک کارایی متفاوتی از خود به نمایش میگذارند ‏
‏و در انواع انژکتوری فیلتر های مخروطی انتخاب بهتری هستند ‏
۲) ‏وسیله ی دیگری که بری تقویت این سیستم به کار میرود سایکلون نام دارد
‏این قطعه که در مجاری تنفسی ‏موتور‏ و یا در دهانه ی ورودی هوای
‏کاربراتور و انژکتور ‏قرار میگیرد
‏با یکدست کردن جریان هوا به افزایش کارایی سیستم مکش کمک میکند
‏که ‏البته به علت قیمت
‏بالا در مقابل کارایی کم کمتر مورد استفاده قرار میگیرد
‏سیستم تخلیه
‏وظیفه: خروج مواد زائد از درون سیلندرها
‏قطعات: ‏مونیفولد ‏٬‏ لوله ها ‏٬‏ منبع های صدا خفه کن و کاتالیزور

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x