تحقیق اصطکاک
تحقیق اصطکاک
پایان نامه رشته مهندسی مکانیک با موضوع اصطکاک، در قالب فایل Word و در حجم ۹۴ صفحه.
بخشی از مقدمه:
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: پیشگفتار
۱-۱ پیشگفتار
۱-۲ تحقیقات انجام شده در زمینه نیتراسیون پلاسمایی
فصل دوم: تریبولوژی سطوح در تماس و سایش ابزار
۲-۱ مقدمه
۲-۲ منابع ایجاد اصطکاک
۲-۳ پیدایش اصطکاک
۴-۲ اصطکاک در ماشینکاری
۲-۵ بررسی رفتار سایشی سطوح در تماس
۲-۶ مکانیزمهای سایش
۲-۷ آسیب های وارده بر ابزار
۲-۸ سایش شدید چسبان
۲-۹- چرخ دنده ها
۲-۱۰- مفهوم نسبت چرخ دنده
۲-۱۱- چرخ دنده های خورشیدی
۲-۱۱- زنجیر و چرخ
۲-۱۲- انواع چرخ دنده ها
۲-۱۳- چرخ دنده های مارپیچ
۲-۱۴- چرخ دنده های مخروطی
۲-۱۵- اصول اولیه
۲-۱۶- چرخ دنده های مارپیچ
۲-۱۷- چرخ دنده مخروطی
۲-۱۸- چرخ دنده های حلزونی
۲-۱۹- همزمان سازی
۲-۲۰- محل قرار گرفتن ماردون نسبت به چرخ دنده ، محاسن و معایب
فصل سوم: نیتراسیون پلاسمایی
۳-۱ مقدمه
۳-۲ اصول نیتراسیون یونی
۳-۳ نیتراسیون پلاسمایی فولادهای ابزار
۳-۴ رفتار تریبولوژیکی و خصوصیات فولادهای ابزار نیتروره شده به روش پلاسمایی.
فصل چهارم: روش انجام آزمایش
۴-۱ مواد مورد استفاده
۴-۲ آماده سازی نمونه ها
۴-۳ نیترا سیون پلاسمایی
۴-۴پوشش دهی یونی
۴-۵ سختی سنجی
۴-۶-زبری سنجی
فصل پنجم: یافته های آزمایش
۵-۱ سختی و ساختار نمونه ها پس از عملیات حرارتی
۵-۲ مشاهدات و یافته های حاصله پس از نیتراسیون پلاسمایی
۵-۳ مشاهدات ویافته های حاصله پس از پوشش دهی
۵-۴ رفتار تریبولوژیکی
۵-۵ عملکرد برشی
فصل ششم: بحث بروی نتایج
۶-۱ تحلیل ساختار میکروسکوپی و آنالیز فازی
۶-۲ بررسی رفتار تریبولوژیکی نمونه ها
نتیجه گیری
مراجع