تحقیق اراده حتی برای ربات ها ۲۰ ص

تحقیق اراده حتی برای ربات ها ۲۰ ص

تحقیق اراده حتی برای ربات ها ۲۰ ص

تحقیق-اراده-حتی-برای-ربات-ها-20-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
‏اراده‏_حتی‏ برای ربات ها:
‏چکیده‏:
‏اختیار انسان ‏از بخشی از‏ تکامل ‏ا‏نسان ها نسبت به حیوانا‏ت ‏ناشی می شود‏: بعضی ربات ها‏ی سودمند‏ هم نوعی از این اختیار را دارند‏ و باید آن ها را با همین ویژگی طراحی کنیم. این اراده قابل تشخیص نمی باشد. برخی از agent‏ ها دارای اراده ی بیشتری نسبت به بقیه هستند که می خواهیم ‏به تحلیل بیشتر این موضوع و انواع ‏اختیار بپردازیم. اهداف ما‏ ‏در وجه اول تکنولوژی (فنی) می باشند، برای مطالعه بیشتر نمونه های اختیار می توانید ربات های مفید بسازیم اما با این کار نمی خواهیم چهره جبر را بد کنیم برای مثال در مطالعه جنبه های اراده، می توان عواملی که سبب می شود ربات ها، قابلیت بیشتری داشته باشند را آورد.
‏مابین این انتخاب و انتخاب آگاهانه تفاوت قائل می شویم هر دوی آن ها مهم می باشند ولی انتخاب آگاهانه برای ربات ها می تواند بسیار مهم باشد.هوشیاری و اراده (اختیارات) به ساختار پیچیده ای نیاز دارد. کامپیوتر های ساده دارای اراده ی بسیار پایینی اند امیدواریم با این مطالب بتوانیم الگوهایی از اراده ی بشری برای روبات ها ایجاد کنیم که به مدارهای مشترک برای وضعیت خاص نیاز دارند. ممکن است برخی از خوانندگان مجذوب این تحقیق در مورد اراده ی انسان شوند که توسط فرمول های منطقی به اثبات رسیده است. این فرمول ها در این بحث مطرح نمی شود بلکه در سیستم های پیشرفته ریاضی مود استفاده قرار می گیرد، که در این سیستم ها بدون در نظر گرفتن فرمول ها کار انجام می شود ولی ممکن است مطلوب نباشد.
۳

‏مقدمه :
‏دو جنبه اختیار و اراده
‏اراده ی اختیاری در انسان در برنامه های ‏کامپیوتری از دو دیدگاه بررسی می شود از لحاظ خارجی مجموعه نتایجی است که به طور متوالی می توان به آن برسیم. برای مثال این موضوع برای حالت های p‏ در یک موقعیت انجام دهیم برابر است با ‏ ‏ فرض که می توان در این حالت نوشابه ام را بخورم یا می توانم از سقف خانه بالا بروم و بپرم دریک جس دیگر نمی توانم . در سایر حس ها در بخش ۱و۳ بحث می شود. در یک موقعیت مخصوص برنامه شطرنج می توان حریف خود را مات کنیم و می توانیم این اجازه را به حریف بدهیم x ‏در con(p x s‏( چیست؟ معمولاً در انگلیسی x‏ عددی و چیزی مجهول است اما در حقیقت در اینجا ما چیز مجهولی نداریم بنابراین داریم برای مثال به این استدلال که : من می توانم یک میلیون دلار تهیه کنم من می توانم یک خانه جدید بخرم و …
‏در مهم ترین حالت poss (p s) ‏ به علت موقعیت عمل p‏ در جهان پیرامون، وابسته می باشد و به ساختار داخلی p‏ بستگی ندارد.
‏درون مایع شامل p‏ داشتن poss (p s)‏ مناسب است. برای مثال دانش آن به صورت تفسیر اطلاعات بیان شده بستگی دراد. در یک ‏ش‏طرنج ساده در سه حرکت می توانیم مات شویم . برخی از برنامه های کامپیوتر یک poss (p s)‏ وسیع و گسترده دارند مثل برنامه شطرنج به هر حال دانش poss‏ به عنوان یک مجموعه ی محدود در کاربردهای بهینه در ربات به کار می رود و دانش ربات ها باید دارای امکانات لازم همانند انسان باشند برای مثال یک ربات در رویارویی باید مسئله داخل های زیاد نداشته باشد ممکن است در آینده این محدودیت ها کاهش یابد و راه حل های زیادی
۴
‏ر‏ا نسبت به مسئله رو به رو خود بیابد.
‏مهارت های فلسفی ‏در نظرات مقدماتی فلسفی :
‏برای مثال یک ماشین یک برنامه کامپیوتری (که کاملاً مشخص است ) را در نظر بگیرید که شامل هیچ گونه برنامه تصادفی نمی باشد. بهترین سئوال برای مهندسی این است که آیا انسان ها دارای هوش بالایی هستند ا‏گر‏ پاسخ مثبت باشد باید فرض کنیم که انسان فاقد اراده و اختیار است که آن مسئله سازگاری می نامند. Daniel Dennet‏ در سال ۱۹۸۴ میلادی بیان کرد که انسان دارای اراده اختیار از خود می باشد اگر اعمال او به وسیله تصمیم داخلی او صورت گرفته باشد هر چند که این عمل امری مبرهن تلقی گردد. دیدمن از جنبه های سازگاری می باشد ولی نیازی به جبر این مسئله نیست. صورت گرفتن یا از روی جبر عموماً با توحه به بندها توسط فیلسوفان مطالعه می شود. هر چند باوجود اراده ی اختیاری مردم آلمان شرقی کمبود اختیارات شهروندانی که باعث هرج و مرج و بی نظمی شده را انکار نمی کنند.
‏بحث ها بدون قاعده:
‏این هاهمه انواع و روش های مختلف اختیار هستند. یک ماشین مثل یک برنامه شطرنج اختیار دارد . یک سیستم مانند یک انسان می تواند از اختیار بالایی برخوردار شود. یعنی می تواند همانند انسان و یا حتی فراتر از هوش او برود. مانند برخی از برنامه های شطرنج . یک برنامه شطرنج را در نظر بگیرید چند نوع حرکت می توانید در آن داشته باشید یک برنامه شطرنج معمولی با توجه به یک موقعیت یک سری فهرست حرکت را با خود فرض می کند. و با توجه به آن فهرست به هر حرکت یک امتیاز می دهد و انتخاب خود را بر مبنای بالاترین امتیاز انجام می دهد. شاید حرکت رخ را حرکت خوبی تصور کنید که به نتیجه می رسد. یک هدف مشخص ب
۴
‏رنامه را تصور کنید که می تواند برای نسبت دادن کل برنامه به مقدار کمی اراده است . اما اراده یک ماشین می تواند خیلی بیشتر از ان باشد. خیلی مشخص است که یک برنامه ی توانت کاری را ب‏ه‏ خوبی و کامل و بدون اشتباه انجام دهد. برای مثال : یک موقعیت را در نظر بگیرید که بازیکن مشکی دارد و می تواند بدون سنجیدن ارزش عددی آن حرکت کند و بهترین حرکت را انتخاب کند.
‏مدل ربات های نایت (nite‏) و اراده و توانایی های آن ها:
‏ربات های مدل nite‏ می توانند به صورت pass (p s)‏ ‏رفتار کنند. وقتی محدودیت ماشین های افزایش می یابد سئوالات زیادی مطرح می شود که چه کارهایی می تواند انجام دهند. به هر حال آن ها نمایش مفیدی از یک علم بشری که نماینده دورن نگری یک مشخص باشد نیستند یا آن که هر ماشینی که به هدف خاصی می رسد دارای اراده است. نظرات ما در یک نمایش بیش‏ت‏ر توجه به سیستم های اثر گذاردن روی ماشین ها و ربات های nite‏ است . این به دین معنی نیست که فقط باید اراده را برای ربات ها در نظر بگیریم موارد این بخش در (Hayes, mc carthy‏ در سال ۱۹۶۹ ) در قسمت ۴/۲ بیان شده است که به ماشین ها و موارد سیستم هایی ‏که‏ روی هم اثر می گذارد می پردازد . ( که بر هر یک از ماشین ها نایت و میزان درک فهم آن ها نشان داده شده است.) هر عدد صحیح یم مسئولیت را بر عهده می گیرد و رفتار پویا تمام حالت و زمان ارزش آن ها توسط معادله هایی داده می شود.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x