تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان

تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان

تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان

تحقیق-اثر-موزیک-و-موسیقی-محلی-بر-شاد-بودن-دانشجویان

توضیحات:
تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان، در قالب فایل Word و در حجم ۱۴۰ صفحه.

بخشی از متن:
افسردگی در سراسر دنیا مسئله ای مهم است. در یک بررسی طولی همه کسانی را که بین سالهای ۱۸۹۵ ـ ۱۸۹۷ در ایسلند متولد شده بودند را مورد مطالعه قرار داد. احتمال ۱ به ۸ وجود داشت که این افراد در مرحله ای از زندگی پیش از رسیدن به سن ۷۵ سالگی دچار اختلال عاطفی شوند. نتایج بدست آمده از مطالعات دیگر برآورد می کند که در طول زندگی احتمال بروز افسردگی یک قطبی برای مردان ۸ ـ ۱۲ درصد و برای زنان ۲۰ تا ۲۶ درصد است.  در مورد اختلال دو قطبی که کمتر شایع است، خطر وقوع در طول تمام عمرکمتر از ۱% می باشد. در این رابطه نیز زنان بیشتر در معرض ابتلا هستند تامردان  (دیوید و ویسمن به نقل از ساراسون ، ۲۰۰۵).
بر اساس مطالعاتی که در اروپا و آمریکا انجام شده است برآورد شده که بین ۹ تا ۲۶ درصد زنان و ۵ تا ۱۲ درصد مردان در طول زندگی خود یک بیماری افسردگی عمده داشته اند. بنابراین زنان دو برابر بیشتر از مردان به افسردگی دچار هستند و این نسبت در جمعیت های بالینی نیز گزارش شده است. این عدم تجانس در شیوع افسردگی مخصوصاً در گروه های سنی جوان تر صدق می کند. همچنین احتمال بهبود افسردگی در این اشخاص نسبت به افراد مسن بیشتر است و نیز احتمال تجربه مجدد بیماری در آنها کمتر می باشد. مطالعات متعددی که بر روی بیماران مراجعه کننده به پزشکان عمومی انجام شده نشان می دهند که شیوع افسردگی اساسی در حدود پنج درصد است. این میزان سبب شده که اختلال افسردگی یکی از شایعترین مشکلات بالینی پزشکی عمومی تلقی گردد. تخمین زده می شود که تنها در حدود ده درصد بیماران مراجعه کننده به پزشکان عمومی که دچار افسردگی هستند به خدمات روان پزشکی ارجاع داده می شدند  (بلک برن  ، ۲۰۰۸).
از طرفی میزان شیوع افسردگی در میان اقشار جامعه مختلف است افسردگی در میان دانشجویان دانشگاه بسیار گسترده است. در حدود ۷۸ درصد دانشجویان دانشگاه از بعضی از نشانه های مرضی افسردگی رنج می برند و ۴۶ درصد دانشجویان دارای افسردگی شدید هستند و خودکشی نیز مسئله جدی دیگری در بین دانشجویان دانشگاهاست. میزان خودکشی در بین جمعیت دانشگاهی ۵۰ درصد بالا تر از جمعیت معمولی است سالانه ۱۰۰۰۰ دانشجوی دانشگاهی تهدید به خودکشی کرده و حدود ۱۰۰۰ نفر واقعاً خود را می کشند. این مسئله نه فقط در آمریکا بلکه در کشورهای اروپایی، هند و ژاپن نیز وجود دارد. در پژوهشی میزان افسردگی در میان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که توسط املایی و همکاران (۱۳۸۳) انجام گرفت میزان افسردگی ½ گزارش گردید. دانشگاهها برای رفع این مسائل به طریق گوناگون کوشش نموده اند. شاید یکی از موثرترین راهها برای تقلیل این مسئله عبارت از آگاه ساختن دانشجویان به این موضوع باشد که آنچه تجربه می کنند منحصر به آنان نیست. اکثر دانشجویان چنین ناراحتی های دارند. این امر ممکن است به آنان کمک کند که هشیارانه تر تصمیم بگیرند چگونه با افسردگی کنار آیند و کجا و از چه کسی استمداد طلبند. بیشتر از انتساب مشکلات علمی و دانشگاهی به کمبودهای هوشی، دانشجویان باید آگاه شوند که فشارهای هیجانی و افسردگی ممکن است موجب غمگینی و رفتار انگیخته شده کمتری گردد که خود ممکن است باعث کاهش پیشرفت علمی و دانشگاهی آنان باشد (آزاد، ۱۳۸۲).  اینک مساله اصلی در پژوهش حاضر اینست که آیا ملودیهای موسیقی کردی باعث کاهش افسردگی دانشجویان خوابگاهی می شود؟

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x