تحقیق آموزش شبکه پیشرفته ۳۵ ص

تحقیق آموزش شبکه پیشرفته ۳۵ ص

تحقیق آموزش شبکه پیشرفته ۳۵ ص

تحقیق-آموزش-شبکه-پیشرفته-35-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
network
APIPA‏ چیست ؟
‏در یک شبکه کامپیوتری سرویس ها و خدمات متعددی از طریق سرویس دهندگان مختلف در اختیار سرویس گیرندگان قرار می گیرد . اختصاص پویای اطلاعات مربوط به آدرس دهی IP‏ توسط سرویس دهنده DHCP‏ ( برگرفته از Dynamic Host‏ Configuration Protocol‏ ‏ ) ،‏ ‏ نمونه ای در این زمینه است .
DHCP‏ ، پس از پروتکل BOOTP‏ مطرح و مهمترین هدف آن تامین اطلاعات مورد نیاز یک ایستگاه و یا سایر دستگاه های شبکه ای در ارتباط با پروتکل TCP/IP‏ است . بدین منظور از سه روش متفاوت استفاده می گردد :
‏اختصاص اتوماتیک‏ : در این روش سرویس دهنده DHCP‏ یک آدرس دائم را به یک سرویس گیرنده نسبت می دهد .
‏اختصاص پویا‏ : متداولترین روش استفاده از سرویس دهنده DHCP‏ ‏ در یک شبکه می باشد که بر اساس آن سرویس دهنده یک آدرس را به صورت پویا در اختیار سرویس گیرنده قرار می دهد . آدرس نسبت داده شده به سرویس گیرنده بر اساس مدت زمان مشخص شده توسط سرویس دهنده DHCP‏ ‏ تعیین می گردد ( محدود و یا نامحدود )
‏اختصاص دستی‏ : در این روش که معمولا” توسط مدیران شبکه استفاده می گردد‏ ‏ ، یکی از آدرس های موجود در بانک اطلاعاتی سرویس دهنده DHCP‏ ‏ به صورت دستی به یک سرویس گیرنده و یا سرویس دهنده خاص نسبت داده می شود (
۲
‏ ‏ Reservations‏)‏ ‏ .
‏در صورتی که پیکربندی پروتکل TCP/IP‏ ‏ بر روی یک کامپیوتر بگونه ای انجام شده‏ ‏ است که کامپیوتر و یا دستگاه شبکه ای مورد نظر را ملزم به استفاده از خدمات سرویس دهنده DHCP‏ می نماید ( تنظیمات انجام شده در صفحه Properties‏ پروتکل TCP/IP‏ )‏ ‏ ولی در عمل سرویس دهنده وجود نداشته باشد و یا سرویس گیرندگان قادر به برقراری ارتباط با آن نباشند و یا برای سرویس دهنده DHCP‏ ‏ مشکل خاصی ایجاد شده باشد ، تکلیف سرویس گیرندگان و متقاضیان استفاده از خدمات سرویس دهنده DHCP‏ چیست ؟
در چنین مواردی سرویس گیرندگانی که بر روی آنان یکی از نسخه های ویندوز ( به جزء ویندوز NT‏ ) نصب شده است ، می توانند از APIPA‏ (‏ ‏ برگرفته از Automatic‏ Private IP Addressing‏  ‏ ) استفاده نمایند . با استفاده از سرویس فوق که صرفا” در شبکه های کوچک قابل استفاده خواهد بود ( حداکثر ۲۵ دستگاه موجود در شبکه ) ، هر یک از سرویس گیرندگان می توانند به صورت تصادفی یک آدرس IP‏ ‏ خصوصی را بر اساس مشخصات جدول زیر به خود نسبت دهند .

‏ 
‏آدرس رزو شده توسط APIPA‏ ‏
۳
 ۱۶۹.۲۵۴.۰.۱ TO 169.254.255.254
Subnet Mask
 ۲۵۵ . ۲۵۵ . ۰ . ۰
‏و اما چند نکته در ارتباط با روش آدرس دهی APIPA‏ :
‏زمانی که یک سرویس گیرنده پاسخ مناسبی را از سرویس دهنده DHCP‏ دریافت ننماید ، پس از مدت زمان کوتاهی یک آدرس تصادفی را از شبکه دریافت می نماید .
‏با توجه به این که سرویس گیرنده به صورت کاملا” تصادفی یک آدرس IP‏ را انتخاب می نماید ، همواره این احتمال وجود خواهد داشت که یک کامپیوتر آدرسی را انتخاب نماید که قبلا” توسط کامپیوتر دیگری استفاده شده باشد . برای حل این مشکل ، پس از انتخاب یک آدرس IP‏ توسط سرویس گیرنده ، یک بسته اطلاعاتی broadcast‏ شامل آدرس IP‏ ‏ ‏توسط سرویس گیرنده در شبکه ارسال و بر اساس پاسخ دریافتی ، در خصوص نگهداری و یا آزادسازی آدرس IP‏ تصمیم گیری می گردد.
‏اطلاعات ارائه شده توسط APIPA‏ ، یک آدرس IP‏ و یک Subnet mask‏ می باشد و سایر اطلاعلاتی که عموما” توسط سرویس دهنده DHCP‏ ارائه می گردد را شامل نمی شود . مثلا” با استفاده از APIPA‏ نمی توان آدرس‏ ‏ gateway‏ پیش فرض را در اختیار سرویس گیرندگان قرار داد . بنابراین مبادله اطلاعات محدود به کامپیوترهای موجود در یک شبکه محلی کوچک می گردد که تماما” دارای فضای آدرس دهی شبکه‏  
۵
‏ ۰ . ۰ . ۲۵۴ . ۱۶۹‏ ‏ می باشند . در صورت نیاز می بایست سایر اطلاعات لازم در ارتباط با پیکربندی پروتکل TCP/IP‏ به صورت دستی مشخص گردد.‏ ‏
‏سرویس گیرندگانی که از APIPA‏ استفاده می نمایند به صورت ادواری و در بازه های زمانی پنج دقیقه ، شبکه را به منظور وجود یک سرویس دهنده DHCP‏ بررسی می نمایند . در صورتی که سرویس دهنده DHCP‏ در دسترس قرار بگیرد ، سرویس گیرنده یک درخواست را برای وی ارسال و اطلاعات مربوط به پیکربندی TCP/IP‏ را از آن دریافت می نماید .
‏پتانسیل استفاده از APIPA‏ به صورت پیش فرض بر روی تمامی نسخه های ویندوز فعال می باشد . برای غیرفعال نمودن آن می بایست تنظمیات ریجستری را تغییر داد:
– اجرای برنامه Regedit‏
– یافتن کلید زیر بر اساس نام در نظر گرفته شده برای کارت شبکه :
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesTcpipParametersInterfaces
‏- ایجاد یک DWORD Value‏ ‏ ‏( نام آن IPAutoconfigurationEnabled‏ و مقدار آن صفر در نظر گرفته شود )
– در صورتی بر روی کامپیوتر چندین آداپتور موجود است ،‌ می بایست مراحل فوق برای هر یک از آنان تکرار گردد .
‏ 

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x