تحقیق آشکار ساز حرکت توسط سنسور PIR 15 ص

تحقیق آشکار ساز حرکت توسط سنسور PIR 15 ص

تحقیق آشکار ساز حرکت توسط سنسور PIR 15 ص

تحقیق-آشکار-ساز-حرکت-توسط-سنسور-pir-15-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏موضوع این بخش
‏آشکار ساز حرکت توسط سنسور PIR

‏قطعات مورد نیاز
‏نقشه مدار
‏بلوک دیاگرام مدار
‏آیسی LM324
‏آیسی CD 4538
‏جدول عملکرد آیسی ۴۵۳۸
‏درایو کردن یک سوییچ
‏مطالب مرتبط

‏در این پروژه با نحوه کار با سنسورهای PIR‏ آشنا می شو ید.این سنسور در بهینه سازی انرژی در ساختمان ، دزد گیرها و موارد دیگر کاربرد دارد.
‏سنسور PIR‏ به هر جسم متحرکی که داری حرارت باشد.واکنش نشان می دهد.این جسم متحرک می تواند انسان یا حیوان باشد.حتی شما می توانید برای تست این مدار یک لیوان آب جوش را در بالای این سنسور حرکت داده و شاهد روشن و خاموش شدن LED‏ به کار رفته در این مدار باشید.به جای LED‏ می توانید بیزر(Buzzer‏) استفاده کنید .در صورت استفاده از بیزر به جای LED‏ به جای روشن و خاموش شدن LED‏ در صورت حرکت جسم متحرک صدای بوق را خواهید شنید.
‏۲

‏قطعات مورد نیاز
‏۱ عدد سنسور PIR‏
‏۱ عدد آیسی LM324‏
‏۱ عدد آیسی CD4538‏
‏۵ عدد دیود ۱N914‏
‏۵ عدد مقاومت ۱ مگا اهم
‏۴ عدد مقاومت ۱۰ کیلو اهم
‏۱ عدد مقاومت ۱۰۰ اهم
‏۲ عدد خازن ۱۰ میکرو فاراد
‏۱ عدد خازن ۱ میکرو فاراد
‏۱ عدد خارن ۱۰۳
‏۱ عدد خازن ۱۰۵
‏سیم تلفنی
‏برد بورد
‏۱ عدد ترانزیستور ۲N3904‏
‏۱عدد LED‏
‏منبع تغذیه ۶ تا ۹ ولت
‏۱ عدد بیزر ۹ ولت
‏رله ۶‏ ولتی یک کنتاکت

‏نقشه مدار
‏اگر به سنسور PIR‏ دقت کنید.داری سه پایه است.درنزدیکی یکی از پایه های زایده ای وجود دارد.این پایه،‌پایه شماره ۱ است.حال اگر درجهت عقربه های ساعت به پایه ها نگاه کنید.پایه بعدی شماره ۲ و بعد از آن شماره ۳ یا گراند را خواهیم داشت.
‏۴
‏پایه یک را با یک مقاومت ۱۰ کیلو اهم به مثبت منبع تغذیه وصل کنید.پایه ۲ و ۳ را توسط یک مقاومت ۱۰۰ کیلو اهم به یکدیگر و پایه ۳ را نیز به منفی منبع تغذیه که در اینجا همان زمان است.،وصل کنید.از پایه ۲ این سنسور به پایه ۳ آیسی LM324‏ متصل کنید.پایه ۲ این آیسی را با یک مقاومت ۱۰ کیلواهم و خازن ۱۰ میکروفاراد به زمین متصل نمایید.این خازن الکترولیت است.بنابراین در هنگام اتصال به مدار به سر مثبت و منفی آن توجه کنید.سر مثبت را به مقاومت ۱۰ کیلواهم و سر منفی را به زمین متصل کنید.


‏پایه یک و دو آیسی LM324‏ را توسط مقاومت ۱ مگا اهم وخازن ۱۰۳ را که با یکدیگر موازی شده اند.به یکدیگر متصل کنید.
‏حال پایه یک آیسی LM324‏ را با یک مقاومت ۱۰ کیلو اهم وخازن ۱۰ میکروفاراد به پایه ۶ آیسی LM324‏ متصل کنید.،توجه داشته باشید که سر مثبت خازن را به پایه ۶ آیسیLM324‏ متصل شود.
‏پایه ۵ آیسی LM324‏ را از طریق یک دیود به پایه ۱۲ همین آیسی متصل کنید.توجه داشته باشید که آند آن در پایه ۵ و کاتد آن در پایه ۱۲ باشد.سپس پایه ۱۲ را با یک مقاومت ۱ مگا اهم به زمین اتصال دهید.دوباره پایه ۵ را با یک دیود به پایه ۹ وصل کنید با این تفاوت که این بار کاتد دیود در پایه ۵ باشد و آند آن در پایه ۹ ، سپس پایه ۹ را با یک مقاومت ۱ مگا اهم به مثبت منبع تغذیه وصل کنید.
‏۴
‏پایه های ۶ و ۷ را نیز مانند پایه ۱و۲ همین آیسی به ترکیب موازی مقاومت ۱ مگا اهم و خازن۱۰۵ متصل کنید.پایه ۷ آیسی LM324‏ را به طور مشترک به پایه های ۱۳ و ۱۰ آیسی LM324‏ متصل کنید.پایه های ۸ آیسی LM324‏ را از طریق دیود۱N914‏ به پایه ۴ آیسی ۴۵۳۸ متصل کنید.همین کار را برای پایه ۱۴ آیسیLM324‏ تکرا کنید.،و آنرا نیز به پایه ۴ آیسی ۴۵۳۸ به صورت مشترک وصل کنید.توجه داشته داشته باشید که آند دیودها در پایه های ۸ و ۱۴ و سر کاتد این دیودها به صورت مشترک به پایه ۴ آیسی ۴۵۳۸ وصل شود.سپس پایه ۴ آیسی ۴۵۳۸ را با یک مقاومت ۱ مگااهم به زمین متصل کنید.پایه های ۳ و ۵ آیسی ۴۵۳۸ را با یک سیم به هم متصل کنید.وهر دوی آنها را به مثبت منبع تغذیه اتصال دهید.پایه های ۱ و ۸ را نیز به زمین متصل نمایید. پایه ۲ آیسی ۴۵۳۸ را با یک مقاومت ۱ مگا اهم به مثبت منبع تغذیه و از همین پایه با یک خازن ۱ میکروفاراد الکترولیت به پایه ۸ آیسی ۴۵۳۸ متصل کنید.،به گونه اییکه سمت منفی آنرا به زمین متصل کنید.
‏پایه خروجی آیسی ۴۵۳۸ را که پایه ۶ می باشد با یک مقاومت ۱۰۰ اهم به مثبت یا آند LED‏ وصل کنیدو سمت کاتد LED‏ را نیز به زمین مدار وصل کنید. پایه ۷ نیز خروجی این آیسی است با این تفاوت که این خروجی NOT‏ یا برعکس پایه ۶ است.برای کار با این پایه ،منفی LED‏ یا کاتد آنرا به این پایه متصل کنید.ومثبت آنرا به مثبت منبع تغذیه متصل نمایید.تمامی موارد فوق در نقشه کاملا مشخص است. آیسی LM324‏ حاوی ۴ عدد آپ امپ است.که جهت تقویت و مقایسه در این مدار به کار می رود.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x