تحقیق آسم یکی از شایع ترین بیماریهای تنفسی ۱۵ ص

تحقیق آسم یکی از شایع ترین بیماریهای تنفسی ۱۵ ص

تحقیق آسم یکی از شایع ترین بیماریهای تنفسی ۱۵ ص

تحقیق-آسم-یکی-از-شایع-ترین-بیماریهای-تنفسی-15-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۱- آیا کودکان که دچار بیماری آسم می شوند ؟
‏آسم یکی از شایع ترین بیماریهای تنفسی است که در حدود ۱۰% از کودکان دانش آموز در ‏اغلب کشورها به آن مبتلا می باشند. ‏میزان بروز بیماری در بین کودکان بیشتر و در ‏پسران شایعتر از دختران است.
‏از ویژگی این بیماری افزایش حساسیت پاسخ دهی مجرای ‏تنفسی نای و ریه ها به محرکهای گوناگون است و با تنگی قابل توجه راههای هوایی که ‏شدت آن به طور خود به خودی و یا در نتیجه درمان تغییر می کند،شناخته می شود. ‏افراد آسمی سیستم تنفسی بسیار حساسی دارند که نسبت به مواد شایع در محیط و دیگر ‏عوامل زمینه ساز واکنش نشان می دهد و موادی از قبیل عفونت ، گرده و غبار ، آلوده ‏کننده های هوا و یا آلرژی به گرده گیاهان ، موی حیوانات.
‏آسم ناشی از ورزش
‏یکی از انواع آسم ، آسم ناشی از ورزش است که با افزایش فعالیت جسمانی ایجاد می ‏شود. تا کنون علت آسم ناشی از ورزش شناخته نشده است و بهترین دلیل برای آن آزاد شدن ‏مواد تنگ کننده برونشی و ریوی است که باعث بروز آسم ورزشی یا (EIA) ‏می شود.
‏۲
‏ارزش و اهمیت تمرین های ورزشی
‏جوانان و کودکانی که پس از فعالیتهای ‏ورزشی آسم ورزشی (EIA) ‏را تجربه می کنند ممکن است از فعالیتهای شدید پرهیز کنند و ‏بدین علت این کودکان ممکن است از آمادگی بدنی پایین تر، شکل جسمانی ضعیف ، بد شکلی ‏قفسه سینه و فقدان مهارتهای حرکتی دشاته باشند و همچنین ممکن است به علت تصور بدی ‏که از خودشان دارند دچار مشکلات روانی شوند.این افراد ممکن است به دلیل عدم ‏توانایی،مشارکت در فعالیتهایی که توسط افراد هم سن و سال انجام می شود، دچار مشکلات ‏اجتماعی و هیجانی شوند.
‏درمان آسم ناشی از ورزش و فعالیت
‏جهت کاهش و کم ‏کردن میزان بروز و شدت آسم ورزشی راههای مختلفی وجو دارد از قبیل مصرف انواعی از ‏داروها که اغلب افراد آسمی باید قبل از انجام فعالیتهای جسمانی از آنها استفاده ‏کنند.
‏ورزشهای توصیه شده به افراد مبتلا به آسم
‏۴
‏افراد آسمی با استفاده ‏از دارو قبل از ورزش می توانند همانند افراد غیر آسمی ورزش کنند. برنامه های تمرینی ‏سطح بالا در یک ورزش خاص برای افراد آسمی و غیرآسمی مشابه است ، تنها یک برنامه ‏هوازی عمومی باید به آن اضافه شود.
‏تمرینات هوازی
‏پس از گرم کردن ملایم ‏، تمرین باید با شدت کم آغاز شده و بتدریج با بهبود آمادگی هوازی افزایش یابد. ‏هدف تحریک و استرس وارد کردن بر سیستم بدون ایجاد فشار بر آن است.بااستفاده از ‏تمریناتی از قبیل قدم زدن ، بالا و پایین پریدن ، دویدن ، دوچرخه سواری و فعالیتها ‏و بازیهای استقامتی متنوع می توان به این مهم رسید.شدت تمرینات باید حدود ۶۵% تا ۹۰% ‏حداکثر سرعت ضربان قلب باشد.
‏روش محاسبه حداکثر ضربان قلب :
‏حداکثر ‏سرعت ضربان=سن-۲۲۰
‏فشار تمرین
‏برنامه باید با پیاده روی شروع شود و ‏عضلات را برای تمرینات شدیدتر آینده آماده می کند. در ابتدا پیاده روی بالا و پایین
‏۴
‏پریدن ، سپس تمرینهای با شدت بیشتر که مدت آن ۱۰ تا ۳۰ ثانیه با استراحت ۳۰ تا ۹۰ ‏ثانیه ادامه می یابد.
‏نوع تمرینات
‏شرکت منظم یا متناوب در برنامه های ‏بدنی به علاقه فرد بستگی دارد.اما بهتر است افراد آسمی را به فعالیتهای هوازی تشویق ‏کنیم ( باید به سیستم قلبی تنفسی استرس تحریک وارد شود.) در صورت امکان باید در ‏دوران کودکی آموزش شنا ببیند ، شنا نه تنها اثر آسم زای کمتری دارد بلکه اثر بسیار ‏مثبتی بر افزایش حجم قلب و ریه دارد.
‏چه زمانی باید از انجام ورزش پرهیز ‏کرد و یا آن را کاهش داد؟
‏اگر افراد آسمی قبل از تمرین دارو مصرف می کنند ولی ‏هنوز علائم تنگی نفس را داشته باشد.نباید تمرینهای شدید انجام دهند. اگر چه بعضی از ‏افراد آسمی متوجه شده اند که تمرین باعث گشاد شدن راههای تنفسی و بهبود تنفس می شود ‏، اما در اغلب موارد تنگی برونشی بیشتر می شود شایان ذکر است که ‏کودکان آسمی ‏باید از کلاسهای ورزشی معاف شوند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x