تحقیق ارزشیابی توصیفی

دانلود تحقیق ارزشیابی توصیفی

تحقیق ارزشیابی توصیفی

تحقیق-ارزشیابی-توصیفیمقدمه :
ارزشیابی تحصیلی یکی از عناصر مهم و اساسی برنامه های درسی و
نظام های آموزش و پرورش جهان محسوب می شود . دراکثر دایره المعارف های که
به موضوع نظامهای ملی آموزش و پرورش کشور ها می پردازند عنوان ارزشیابی از
عناوین برجسته ای است که مورد توجه قرار می گیرد .
در کشور ما ، سالهای
سال ارزشیابی تحصیلی از یک سنت خاصی پیروی کرده است از بررسی آیین نامه و
دستورالعمل هایی که توسط نهاد عالی سیاست گذازی یعنی شورای عالی آموزش و
پرورش ( در آغاز شورای عالی معارف و سپس شورای عالی فرهنگ ) تصویب شده است .
( از سال ۱۳۰۳ تاکنون ) رویکردی یکسان دیده می شود ، ارزشیابی مبنی بر
امتحان ( کتبی ، شفاهی ) پرسش کلاسی که آنهم نوعی امتحان است ، با ملاک های
نمره ( ۲۰- ۰ ) در این روند هشتاد ساله وجود داشته است .
در این مقاله
رویکرد جدیدی را به ارزشیابی تحصیلی طرح نموده که این رویکرد جدید
ارزشیابی توصیفی نامیده شده است و به پیشنهاد شورای عالی آموزش و پرورش و
توسط حوزه معاونت آموزش عمومی و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش مورد
مطالعه ، بررسی و اجرای آزمایشی قرار گرفته است امید آنکه با این کار نگرش
مناسبی برای تغییر روند ارزشیابی تحصیلی در دوره ی عمومی ایجاد شود .

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x