بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانها

بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانها

بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانها

بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانها

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل ۲.۸۲۴ مگا بایت
تعداد صفحات ۱۲۶
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

از عوامل مهم بقا و حیات سازمان‌ها، کیفیت و توانمندی نیروی انسانی است که اهمَیت آن به مراتب فراتر از فناوریهای جدید، منابع مالی و مادی است. در این راستا نقش نیروی انسانی کارآمد، توانا و دانا در تحقق اهداف سازمانی امری غیر قابل انکار می‌باشد. نیروی انسانی توانمند، سازمان توانمند را بوجود می‌آورد و سازمان توانمند محیطی است که کارکنان در گروه­های مختلف، در انجام فعالیت‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند (عبدالهی: ۱۳۸۵، ص۱۴۹). هدف پژوهشگر در این تحقیق بررسی رابطه توانمندسازی منابع انسانی و عملکرد آنها در زندانهاست. برای انجام این کار از جامعه آماری ۱۴۳ نفری تعداد ۱۰۴نفر نمونه بر اساس جدول مورگان از کارکنان زندانهای استان خراسان شمالی برای تایید یا رد فرضیه‌‌‌های تحقیق و مؤلفه‌‌‌های تأثیر آموزش شغلی، تفویض اختیار، انگیزه‌های فردی، غنی‌سازی شغل، سبک مدیریت و توانمندی بر عملکرد مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردیده که از روایی محتوا و پایایی مناسب برخوردار می‌باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده که از طریق آن و تجزیه تحلیل داده‌ها آموزش شغلی، انگیزه‌های فردی، توانمندی، تفویض اختیار، غنی‌سازی شغل، سبک مدیریت مورد تایید قرار گرفت. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که متغیر سبک مدیریت مشارکتی با ضریب ۸۳۲/۰ موثرترین عامل برافزایش عملکرد کارکنان می‌باشد. به عبارت دیگر هر سازمانی که بتواند از نظر و تخصص کارکنان خود در تصمیم‌‌گیری استفاده نماید، سریعتر و با اطمینان خاطر بیشتر به اهداف سازمانی خود می‌رسد.

کلید واژه:

توانمندی، عملکرد، زندان، اثر بخشی، کارکنان

فهرست مطالب

چکیده تحقیق۱

فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه۳

بیان مسأله۴

۱-۲ اهمیت و ضرورت پژوهش۵

۱-۳ اهداف تحقیق۷

۱-۳-۱ هدف کلی۷

۱-۳-۲ اهداف جزئی۷

۱-۴ فرضیات تحقیق۷

۱-۵ متغیرهای پژوهش۷

۱-۶ قلمرو پژوهش۸

۱-۷ تعریف اصطلاحات و مفاهیم۸

۱-۷-۱آموزش۸

۱ -۷-۲ تفویض اختیار۹

۱ -۷-۳ غنی‌سازی شغلی۹

۱-۷-۴ نگرشها۹

۱-۷-۵ ایجاد انگیزه۱۰

۱-۸ عملکرد۱۰

فصل دوم- ادبیات و پیشینه تحقیق

۲-۱ منابع انسانی۱۳

۲-۱-۱اهمیت منابع انسانی۱۳

۲-۱-۲- ابعاد توسعه منابع انسانی۱۵

۲-۲ توانمندسازی۱۷

۲-۲-۱ تاریخچه و تعریف توانمندسازی۱۸

۲-۲-۲ اهمیت و نقش توانمندسازی نیروی انسانی در سازمان‌های امروزه۱۹

۲-۲-۳ مدل‌‌‌های توانمندسازی۲۱

۲-۲-۴ توانمندسازی به عنوان رویکردی شناختی۲۵

۲ -۲-۵ عوامل موثر بر توانمندسازی۲۶

۲-۲-۶ رهنمودهایی برای اجرای توانمندسازی۳۲

۲-۲-۷اصول توانمندسازی۳۷

۲ -۲-۸ آموزش توانمندسازی۳۸

۲-۲-۸- ۱ انواع آموزش۴۲

۲-۸-۲- ۲ اهداف آموزش۴۳

۲-۲-۸-۳ ساختار آموزش در توانمند‌سازی۴۴

۲ -۲-۹ مولفه‌های نگرشها۴۵

۲-۲-۹-۱ ویژگیهای منبع تغییر دهنده نگرش۴۵

۲-۲-۹-۲ انواع نگرش۴۶

۲-۲-۹-۳ نگرش اقتضایی۴۶

۲-۲-۹-۴ اتخاذ نگرش مثبت۴۷

۲-۲-۹-۵- ارتباط نگرش/رفتار۴۷

۲-۲-۱۰ رهبری و توانمندسازی۴۸

۲-۳ عملکرد۵۴

۲-۳-۱ تعریف ارزیابی عملکرد۵۵

۲ -۳-۲ عوامل موثر بر ارزیابی عملکرد۵۷

۲ -۳-۳ پاداش مبتنی به عملکرد۵۷

۲-۴ پیشینه تحقیق۶۰

۲-۴-۱ تحقیقات انجام شده در داخل کشور۶۰

مفاهیم نظری تحقیق۶۵

فصل سوم: روش شناسی

۳-۱ روش تحقیق۶۷

۳-۲ جامعه آماری۶۷

۳-۳ حجم نمونه و رو ش آمارگیری۶۸

۳-۴ روش گردآوری داده ها۶۸

۳-۵ ابزار پژوهش۶۸

۳-۶ تکنیک‌های توصیف و تحلیل داده ها۶۹

۳-۷ پایایی۶۹

۱- سازه آموزش شغلی۶۹

۲- سازه غنی سازی شغل۷۰

۳- سازه تفویض اختیار۷۱

۴- سازه انگیزه‌های فردی۷۲

۵- سازه سبک مدیریت مشارکتی۷۳

۶- سازه نگرش شغلی۷۴

۳-۸ روایی۷۶

۳-۹ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها ۷۶

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل

مقدمه۷۸

۴-۱ تحلیل تک متغیره۷۸

۴-۱-۱ آموزش شغلی۷۸

۴-۱-۲ غنی سازی شغل۸۰

۴-۱-۳ تفویض اختیار۸۲

۴-۱-۴ انگیزه‌های فردی۸۴

۴-۱-۵ سبک مدیریت مشارکتی۸۶

۴-۱-۶ نگرش شغلی۸۸

۴-۱-۷ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت۹۰

۴-۱-۸ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن۹۰

۴-۱-۹ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سطح تحصیلات۹۱

۴-۲ تحلیل دو متغیره۹۲

۴-۲-۱ آزمون فرضیات تحقیق۹۲

۴-۲-۱-۱ آموزش شغلی با توانمندسازی و افزایش عملکرد کارکنان رابطه دارد۹۲

۴-۲-۱-۲ تفویض اختیار با توانمندسازی و افزایش عملکرد کارکنان رابطه دارد۹۳

۴-۲-۱-۳ غنی سازی شغلی با توانمندسازی و افزایش عملکرد کارکنان رابطه دارد۹۳

۴-۲-۱-۴ انگیزه های فردی با توانمندسازی و افزایش عملکرد کارکنان رابطه دارد۹۴

۴-۲-۱-۵ سبک مدیریت مشارکتی با توانمندسازی و افزایش عملکرد کارکنان رابطه دارد۹۴

۴-۲-۱-۶ نگرش شغلی با توانمندسازی و افزایش عملکرد کارکنان رابطه دارد۹۵

فصل پنجم: نتیجه گیری

مقدمه۹۷

۵-۱ نتایج براساس یافته‌های تحقیق۹۷

۵-۱-۱ توصیف متغیرها۹۷

۵-۱-۲ تحلیل فرضیات۹۸

۵-۱-۲-۱ فرضیه اول۹۸

۵-۱-۲-۲ فرضیه دوم۹۹

۵-۱-۲-۳ فرضیه سوم۹۹

۵-۱-۲-۴ فرضیه چهارم۹۹

۵-۱-۲-۵ فرضیه پنجم۱۰۰

۵-۱-۲-۶ فرضیه ششم۱۰۰

۵-۲ نتیجه‌‌گیری کلی۱۰۰

۵-۳ محدودیتهای تحقیق۱۰۱

۵-۳ -۱ محدودیت تحقیق۱۰۱

۵-۳ -۲ محدودیت محقق۱۰۱

۵-۴ پیشنهادات براساس یافته‌های تحقیق۱۰۱

۵-۴-۱ پیشنهاد در خصوص توانمند سازی۱۰۱

۵-۴ -۲ پیشنهاد جهت تحقق افزایش عملکرد کارکنان۱۰۲

۵-۴ -۳ پیشنهادات برای سایر پژوهشگران۱۰۲

پرسشنامه۱۰۳

منابع و ماخذ۱۰۴

فهرست جداول

جدول ۱-۲ مدل توانمندی اسپرتیز۲۲

جدول ۲-۲«فرایند تغییر در تواناسازی- مأخذ: کتاب تواناسازی کارکنان «اسکات. ژاف۲۶

جدول ۳-۲ عبدالهی: ۱۳۸۵، ص ۱۳۲۷

جدول ۱-۳ آلفای کرونباخ سازه آموزش شغلی۶۹

جدول ۲-۳ آزمون برآورد هماهنگی سئوالات سازه آموزش شغلی ۷۰

جدول ۳-۳ آلفای کرونباخ سازه غنی سازی شغل۷۰

جدول ۴-۳ آزمون برآورد هماهنگی سئوالات سازه غنی سازی شغل ۷۱

جدول ۵-۳ آلفای کرونباخ تفویض اختیار ۷۱

جدول ۶-۳ آزمون برآورد هماهنگی سئوالات تفویض اختیار۷۲

جدول ۷-۳ آلفای کرونباخ سازه انگیزه‌های فردی ۷۲

جدول ۸-۳ آزمون برآورد هماهنگی سئوالات سازه انگیزه‌های فردی۷۳

جدول ۹-۳ آلفای کرونباخ سازه سبک مدیریت مشارکتی ۷۳

جدول ۱۰-۳ آزمون برآورد هماهنگی سئوالات سازه سبک مدیریت مشارکتی۷۴

جدول ۱۱-۳ آلفای کرونباخ سازه نگرش شغلی۷۴

جدول ۱۲-۳ آزمون برآورد هماهنگی سئوالات سازه نگرش شغلی ۷۵

جدول۱۳-۳ محاسبه آلفای کرونباخ برای متغیرهای سازه ای ۷۵

جدول۱-۴ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه‌های آموزش شغلی ۷۸

جدول ۲-۴ جدول آماره‌های توصیفی متغیر آموزش شغلی۷۹

جدول۳-۴ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه‌های غنی سازی شغل ۸۰

جدول ۴-۴ جدول آماره‌های توصیفی متغیر غنی سازی شغلی۸۰

جدول۵-۴ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه‌های تفویض اختیار۸۲

جدول ۶-۴ جدول آماره‌های توصیفی تفویض اختیار ۸۲

جدول ۷-۴ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه‌های انگیزه‌های فردی۸۴

جدول ۸-۴ جدول آماره‌های توصیفی انگیزه‌های فردی۸۴

جدول ۹-۴ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه‌های سبک مدیریت مشارکتی۸۶

جدول ۱۰-۴ جدول آماره‌های توصیفی سبک مدیریت مشارکتی ۸۶

جدول ۱۱-۴ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه‌های نگرش شغلی ۸۸

جدول ۱۲-۴ جدول آماره‌های توصیفی نگرش شغلی۸۹

جدول ۱۳-۴ جدول شاخص مرکز متغیر جنسیت۹۰

جدول ۱۴-۴ جدول توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع جنسیت ۹۰

جدول ۱۵-۴ خلاصه آماری سن۹۰

جدول ۱۶-۴ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن۹۱

جدول ۱۷-۴ جدول شاخص مرکزی متغیر تحصیلات ۹۱

جدول ۱۸- ۴ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی۹۲

جدول ۱۹-۴ آماره کی دو فرضیه اول۹۲

جدول ۲۰-۴ آماره کی دو فرضیه دوم۹۳

جدول ۲۱-۴ آماره کی دو فرضیه سوم۹۳

جدول ۲۲-۴ آماره کی دو فرضیه چهارم۹۴

جدول ۲۳-۴ آماره کی دو فرضیه پنجم۹۴

جدول ۲۳-۴ آماره کی دو فرضیه ششم۹۵

فهرست نمودارها

نمودار ۱-۱ انواع سبکهای رهبری۵۰

نمودار ۲-۱ مفاهیم نظری تحقیق۶۵

نمودار۱-۴۷۹

نمودار۲-۴۸۱

نمودار۳-۴۸۳

نمودار ۴-۴۸۵

نمودار۵-۴۸۷

نمودار ۶-۴۸۹

همکاری در فروش فایل

بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان بانکهای شهرستان فیروزکوه

بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان بانکهای شهرستان فیروزکوه

بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان بانکهای شهرستان فیروزکوه

بررسی-رابطه-توانمند-سازی-با-عملکرد-کارکنان-بانکهای-شهرستان-فیروزکوه

توضیحات:
تحقیق بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان بانکهای شهرستان فیروزکوه، در قالب فایل word و در حجم ۲۲ صفحه، همراه با توضیحات کامل.

بخشی از متن:
هدف پژوهشگر در این تحقیق بررسی رابطه توانمندسازی منابع انسانی و عملکرد آنها در زندانهاست. برای انجام این کار از جامعه آماری ۱۴۳ نفری تعداد ۱۰۴نفر نمونه بر اساس جدول مورگان از کارکنان بانک های شهرستان فیروزکوه برای تایید یا رد فرضیه‌‌‌های تحقیق و مؤلفه‌‌‌های تأثیر آموزش شغلی، تفویض اختیار، انگیزه‌های فردی، غنی‌سازی شغل، سبک مدیریت و توانمندی بر عملکرد مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. 
برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردیده که از روایی محتوا و پایایی مناسب برخوردار می‌باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده که از طریق آن و تجزیه تحلیل داده‌ها آموزش شغلی، انگیزه‌های فردی، توانمندی، تفویض اختیار، غنی‌سازی شغل، سبک مدیریت مورد تایید قرار گرفت. 
یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که متغیر سبک مدیریت مشارکتی با ضریب ۸۳۲/۰ موثرترین عامل برافزایش عملکرد کارکنان می‌باشد. به عبارت دیگر هر سازمانی که بتواند از نظر و تخصص کارکنان خود در تصمیم‌‌گیری استفاده نماید، سریعتر و با اطمینان خاطر بیشتر به اهداف سازمانی خود می‌رسد …

فهرست مطالب:
چکیده
کلید واژه
بیان مساله
اهداف تحقیق
هدف کلی
اهداف جزئی
فرضیات تحقیق
متغیر‌های پژوهش
روش تحقیق
جامعه آماری
حجم نمونه و رو ش نمونه گیری 
روش گردآوری داده ها
ابزار پژوهش
پایایی
روایی
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 
پیشینه تحقیق 
تحلیل تک متغیره
تفویض اختیار
انگیزه‌های فردی
سبک مدیریت مشارکتی
نگرش شغلی
آزمون فرضیات تحقیق
توصیف متغیرها
تحلیل فرضیات
پیشنهادات براساس یافته‌های تحقیق
منابع و ماخذ
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x