اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز رابرطرف کنم
اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز رابرطرف کنم
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | ۲۹ کیلو بایت |
تعداد صفحات | ۳۰ |
دریافت فایل
اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموزس .م رابرطرف کنم.
فهرست مطالب
چکیده :. ۳
کلید واژگان:. ۴
مقدمه :. ۵
توصیف وضعیت موجودوبیان مسا له:. ۶
اهداف پژوهش. ۷
اهداف جزئی:. ۷
گردآوری اطلاعات شواهد(۱). ۷
جدول حل تناقضات:. ۱۰
تجزیه و تحلیل وتفسیرها:. ۱۱
انتخاب راه جدید به صورت موقّت. ۱۴
آ موزش درمانی. ۱۵
روشهای درمان حسادت:. ۱۵
تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانوادهومدرسه. ۱۶
درمان پرخاشگری:. ۱۷
قوانین یادگیری:. ۱۸
قانون اثر ونتیجه:. ۱۸
تشویق و تنبیه:. ۱۸
گرد آوری اطلاعات(شواهد ۲). ۱۹
مدل جدول تناقضات:. ۲۱
ارزیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار:. ۲۲
ارائه راهکا رها:. ۲۳
منابع :. ۲۴
چکیده :
این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی ورفتاری دانش اموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی درکلاس درس وحیاط مدرسه و…. ، مسخره کردن دیگران، اذیت کردن دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زیر برای رفع مشکل دانش آموز در ذهن من ایجاد گردید:۱ – آیا بیماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟۲-آ یا بیماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟۳- آیا تربیت غلط ، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟۴- آیا به خاطر روابط غلط با ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟۵- آیا دچار کمبود محبت شده است؟۶- آیا با رفتارهای خویش می خواهد د یگران را به خود متوجه سازد؟۷- چه راه حل هایی برای مشکل وجود دارد؟روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمایم . در این پژوهش روشهایمشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبهرا انتخاب نمودم.