استخراج دوفازی آبی تمایلی بیوملکول ها

استخراج دوفازی آبی تمایلی بیوملکول ها

استخراج دوفازی آبی تمایلی بیوملکول ها

استخراج-دوفازی-آبی-تمایلی-بیوملکول-ها

توضیحات:
تحقیق استخراج دوفازی آبی تمایلی بیوملکول ها در قالب فایل word و در حجم ۳۵ صفحه.

بخشی از متن:
تغذیه و تنفس: یعنی فرآیندی که طی آن، جاندار با مصرف انرژیهای محیطی (قند، چربی، پروتئین) و استفاده از اکسیژن (تنفس) باعث بقای خودش میشود. تنفس دو حالت دارد:
داخلی: تنفس سلولی در میتوکندری
خارجی: تنفس شُشی رشد و نمو. هرموجود زنده طی فرآیندهای مشخصی که در هر سلول بدن رخ میدهد، رشد پیدا میکند و در مرحله ای از حیات سلولهای آن تمایز پیدا می کنند. (تمایز به معنی تخصصی شدن کار سلولها است یعنی هر سلول کارمشخصی به عهده میگیرد).
ساختار شیمیایی سلول اصولاً سلول از مواد آلی ساخته شده است. در ساختار مواد آلی ۴ عنصر اصلی کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن دیده میشود. از بین این ۴ عنصر در بدن موجودات زنده اکسیژن فراوانترین عنصر است. مواد آلی معمولاً توسط موجودات زنده سنتز می گردند و عنصر اصلی در ساختار تمام آنها عنصر کربن است. چهار گروه مهم از ترکیبات آلی بدن جانداران عبارتند از:  هیدراتهای کربن  – لیپیدها – پروتئینها – اسیدهای نوکلئیک.
گام مهم در طراحی هر سیستم فرآیند تخمیری، رشدمناسب، روش های موثر جداسازی و تخلیص محصولات مطلوب است.  از آنجا که اکثر بیومولکول ها دامنه پایداریبسیار کمی در برابر تغییرات pH، درجه حرارت، فشار اسمزی،بار سطحی و… دارند؛ انتخاب روش اختصاصی سازگارجداسازی و تخلیص چالش برانگیز و مهم است. در بین فرآیندهای جداسازی محصولات فرآیندهای شیمیایی،استخراج مایع- مایع راهکاری مناسب محسوب می شود. بهطور کلی، استخراج مایع – مایع، با انتقال اجزاء خاص از یکفاز به فاز دیگر انجام میشود.  این فازها در یکدیگر نامحلول یانیمه محلول هستند و در تماس با هم قرار دارند. اما استخراج مایع – مایع که در صنعت و با به کارگیری حلال های آلی انجام می شود برای بازیابی محصولات فرآیندهای زیستی مناسب نیست زیرا بیومولکول هایی مانند پروتئین به اندازه کافی در حلال های آلی قابل انحلال نیستند و احتمال از بین رفتن آن ها وجود دارد. بنابراین سیستم های دو فازی آبی بایدجایگزین سیستم آب و حلال آلی شوند.

فهرست مطالب:
مقدمه
هیدرات های کربن
بیومولکول ایزومریها
لیپیدها
پروتئین
استخراج
روش‌های جدا سازی مایع
استخراج مایع- گاز
استخراج مایع- جامد
استخراج سیال فوق بحرانی
استخراج دوفازی آبی تمایلی
سیستم دوفازی آبی پلیمر/ پلیمر
سیستم دوفازی آبی پلیمر/ نمک
سیستم دوفازی آبی بر پایه ی مواد فعال سطحی
تأثیر نوع سیستم دوفازی بر میزان استخراج آنزیم
اثر غلظت نمک بر میزان استخراج آنزیم لیپاز
تأثیر بار حجمی سوسپانسیون آنزیمی بر استخراج لیپاز
اثرpH، بر میزان استخراج آنزیم
اثر نسبت حجمی فازها بر میزان استخراج آنزیم لیپاز
نتیجه گیری

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x