اختلال در هجی کردن (وارونه و قرینه نویسی)

اختلال در هجی کردن (وارونه و قرینه نویسی)

اختلال در هجی کردن (وارونه و قرینه نویسی)

اختلال در هجی کردن (وارونه و قرینه نویسی)

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل ۱۹ کیلو بایت
تعداد صفحات ۲۰
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

اختلال در هجی کردن (وارونه و قرینه نویسی)

املا
سه نوع مشکل وجود دارد که ممکن است سبب غیر قابل درک شدن نوشتن کودک شود. اول، مشکل املایی ویژه، که املای بعضی کلمات آن قدر معیوب است که تشخیصش دشوار است. دوم، مشکل نوشتن ویژه، که خط آن قدر بد است که قابل خواندن نیست و سوم، اختلال زبان، که زبان به کار برده شده توسط کودک ممکن است آن قدر مملو از خطا باشد که قابل فهم نباشد.
مشکل املایی ویژه در این مقاله بحث خواهد شد.
مشکل املایی ویژه یعنی چه؟
مشکل املایی ویژه به عنوان یک مشکل املایی معنادار و بدون علت معلوم تعریف می شود. یک مشکل املایی معنادار معمولاً دو انحراف معیار زیر میانگین سن کودک تعریف می شود.
مشکل املایی ویژه غالباً با مشکل خواندن ویژه مرتبط است. در بعضی از کودکان، مشکل املایی ویژه یک مشکل مستقل است. اگر چه چنین کودکانی متوسط توانایی خواندن را دارند، مطالعات پژوهشی نشان می دهند که مشکلات ظریف خواندن در چنین کودکانی با آزمون ویژه کشف می شود.
املا چگونه ارزیابی می شود؟
به طور کلی چندین آزمون املایی میزان شده وجود دارد. این آزمون ها از حیث روش های ارزیابی املا متفاوت هستند. بعضی از آزمون ها کلماتی را به کودک عرضه می کنند که بخشی از واژگان تصویری اش است و بعضی ها کلمات متنوعی را عرضه می کنند. معمولاً آزمون ها هجی کردن املا را در بر می گیرند. هم چنین بعضی آزمون ممکن است تشخیص املای صحیح یا غلط یک کلمه باشد.
روان شناس، آزمون یا آزمون هایی را انتخاب خواهد کرد تا اطلاعاتی در مورد سطح املای کودک، هم چنین نوع مشکلاتش فراهم آورده برای مثال، آزمونی انتخاب می کند که نشان می دهد کودک مشکلاتی در هجی کردن املا دارد. ولی در تشخیص کلماتی که املای غلط دارند مشکلی ندارند و در نتیجه مشکل او ممکن است ناشی از مشکلات ویژه در حفظ کلمه باشد. هم چنین روانشناس سعی خواهد کرد بین غلط های املایی مختلف نظیر غلط های آوایی، دیداری، و زنجیره ای، که در زیر توصیف می شود، تمیز ایجاد کند.
روان شناس ممکن است آزمون هایی دیگری را نیز به منظور تشخیص نوع مشکلات املایی کودک انجام دهد. برای مثال اگر املای کودک غلط های آوایی، زیادی دارد، ممکن است مهارت های تمیز شنوایی کودک را آزمون کند تا مشخص کند آیا او می تواند بین اصوات مختلفی که می شنود تمیز قائل شود یا نه.
شنوایی کلیه ی کودکان با مشکل خواندن ویژه باید ارزیابی شود، زیرا بعضی از مشکلات املایی ممکن است مربوط به اختلال شنوایی باشد.
نقص در مشکل املایی ویژه
خواندن و نوشتن، فرآیندهای متضادی هستند. در خواندن، علائم نوشته شده (نویسه ها) به اصوات متناظر خود (آواها) تبدیل می شوند؛ در نوشتن، آواها به نویسه های متناظرشان تبدیل می شوند.
در زبان انگلیسی، املا نیازمند آگاهی از قواعد متناقض تبدیل آواها به نویسه های مناسب است. یک آوای ویژه ممکن است. با نویسه های مختفی (برای مثال، snuff و enough) نشان داده شود و نویسه های یکسانی ممکن است با آواهای مختلفی باشد ( برای مثال and cough، hiccough. enough). کلماتی که آواهای یکسان ولی نویسه های متفاوتی دارند، هم صدا نامیده می شوند. (برای مثال، shoot and shute). معمولاً املای صحیح تا وقتی کودک به مرحله ی آواشناسی نرسیده باشد. امکان پذیر نیست فقط در این مرحله است که گاهی از تناظر نویسه با آوا مقایسه می شود.

همکاری در فروش فایل

اختلالات اضطرابی
اضطراب
علایم و نشانه های اضطراب را می توان در دو گروه نشانه های فیزیکی و علایم روانشناختی (Psychologic) جای داد
نظریه های اضطراب
اختلال اضطراب فراگیر یا منتشر(GAD)
اختلال هراس و گذر هراسی
اختلال گذرهراسی
اختلالات فوبی
Specific Phobia
اختلال وسواسی- جبری
اختلال استرس پس از سانحه
تشخیص های پرستاری

  • پاورپوینت بردار مساوی و قرینه فصل ۸
  • پلان ساختمان ۴ طبقه دو واحدی کاملا قرینه
  • دانلودطرح درس روزانه درس قرینه سازی ریاضی پایه اول
  • آموزش کامل پروپوزال نویسی، پایان نامه نویسی و مقاله نویسی
  • نمونه پایان نامه آموزش کامل پروپوزال نویسی، پایان نامه نویسی و مقاله نویسی
  • پژوهش طراحی آموزشی و مدل وارونه (فصل دوم)
  • یادداشت های ممنوعه برداشت های وارونه
  • نکات طلایی ازکتاب یادداشت های ممنوعه برداشت های وارونه اثر استاد عبد العظیم کریمی
  • خرید ارزان دنیای وارونه از محاسبات مقداری
  • اقدام پژوهی با چه راهکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟
  • پاورپوینت تشخیص، پیشگیری و درمان اختلال در نوشتن یا دیکته نویسی
  • ناتوانی های بیان نوشتاری (اختلال در جمله نویسی و انشاء)
  • دانلود اقدام پژوهی با چه راهکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی تینا را درمان کنم
  • اختلال خواب در کودکان و انواع آن، با تاکید بر اختلال های مربوط به خواب اولیه
  • نرم افزار پیدا کردن گوشی از راه دور، پاک کردن اطلاعات و رمز گذاشتن روی گوشی از راه دور
  • پاورپوینت جمله سازی، منفی کردن، سوالی کردن فعل های to be
  • ترجمه مقاله کم کردن تأخیر وب: کم کردن از خاصیت تعارض
  • اقدام پژوهی نهادینه کردن و علاقه مند کردن دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت
  • نهادینه کردن و علاقه مند کردن دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت
  • گزارش تخصصی هنر آموز کامپیوتر : آشنا کردن وعلاقمند کردن هنر آموزان به رشته کامپیوتر
  • کردن و عوض کردن رمز عبور
  • چگونگی بالفعل کردن استعدادهای بالقوه دانش آموزان درزمینه انشا نویسی
  • تجزیه و تحلیل و برنامه نویسی سیستم بیمه بدنه اتومبیل با زبان برنامه نویسی سی شارپ
  • جزوه گزارش نویسی؛ مروری بر گزارش نویسی در رسانه‌ها
  • نحوه رفع کردن اختلال بی اعتنایی مقابله ای در دانش آموزان
  • برطرف کردن اختلال خواندن دانش آموزان
  • اختلال دیکته نویسی یا نوشتن تشخیص-پیشگیری -درمان
  • اقدام پژوهی با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟
  • با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟
  • 0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x