آموزش ژیمناستیک ۳۰ ص

آموزش ژیمناستیک ۳۰ ص

آموزش ژیمناستیک ۳۰ ص

آموزش-ژیمناستیک-30-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏آموزش ژیمناستیک
‏اهداف کلی
‏-‏از نظر فعالیتهای روان ‏–‏ حرکتی ژیمناستها سعی می کنند ‏مهارتهای مختلف ژیمناستیک را که مربی برای آنها درجلسات تمرین آموزش داده را به نحو احسن انجام دهند .
‏-از نظر شناخت و درک ژیمناستها کوشش می کنند با پاسخ دادن صحیح به سوالاتی که مربی ژیمناستیک درباره فنون مختلف از آنها میکند دانش خودشان را نشان دهند .
‏-از نظر جنبه های عاطفی ژیمناستها سعی می نمایند تاتوانایی خودشان در :
‏- کنترل احساسات در زیر فشار روحی
‏-صفات نیک مردانگی
‏-وفاداری به تیم
‏-قبول مسئولیت
‏-بعهده گرفتن رهبری
‏-و احترام به تصمیمات مسئولین را به نحو احسن نشان دهند.
‏اهمیت ورزش ژیمناستیک
‏طبق بررسیهای مختلفی که تا کنون بعمل آمده است چنین استنباط می شود که ورزش ژیمناستیک در مقایسه با سایر رشته یکی از ورزش هایی است که به کلیه خواست ها و نیاز های انسانی به لحاظ پرورش قوای جسمانی و رشد فکری کمک موثری می نماید . وجود اسبابهای گوناگون در ژیمناستیک ضمن کمک به علاقه مندان در فراگرفتن مهارتهای مختلف موجبات وزمینه تقویت کلیه عضلات ، مفاصل و ارگانهای مختلف بدن ژیمناستیک را فراهم می کند.
‏این ورزش به علاقه مندان این امکان را می دهد تا آنها به طور طبیعی و به تدریج فشار بیشتری روی ماهیچه های مختلف بدنشان بیاورند . اجرای حرکات این ورزش ضمن ایجاد هماهنگی بیشتر بین عصب وعضله و ماهیچه های بدن باعث می شود تا نیرو ، تعادل ،انعطاف ، قدرت ، چابکی و استقامت خصوصا درقسمت بالای بدن ژیمناستیک افزای یابد .
‏۲
‏همچنین به ژیمناست ها این امکان را میدهد تا انها بتوانند در موقعیتهای مختلف بدن خود را به نحو شایسته ای کنترل نموده و به عکس العمل و تصمیم گیری سریع در مواقع ضروری و شناخت حدود توانایی جسمی و ایجاد حس اعتماد به نفس کمک بسزایی می نماید.
‏مختصری از دانستنیهای ژیمناستیک
‏کلمه Gymnastic‏ ژیمناستیک یک کلمه یونانی است که ترجمه آن به فارسی هنر لخت می باشد . از چهار هزار سال پیش نوعی ژیمناستیک در چین متداول بوده که از ان برای آماده نمودن جوانان جهت جنگ و همچنین بهبود بعضی از ضایعات بدنی استفاده میکردند‏ .
‏یونانیها حرکات و عملیات ورزشی را با وسایل ابتدایی و موجود انجام می دادند در صورتی که رومیها روی وسایل کار می کردند .
‏موقعی که دولت روم ضعیف شد مردم معمولی دیگر از خود رغبتی به ژیمناستیک نشان ندادند وفقط سربازان ژیمناستیک تمرین می کردند و همچنین عده ای عملیات ژیمناستیک را در سیرکها و برای امرار معاش به نمایش می گذاشتند.
‏تا آغاز دوره رنسانس هیچ علاقه ای جهت پیشرفت این ‏ورزش نشان داده نشد تا بالاخره مرکولیالیس ایتالیایی کتاب مفیدی درباره هنر ژیمناستیک انتشار داد و سپس این ورزش به تدرجی در بیشتر کشورهای اروپایی مانند آلمان ، دانمارک ، فرانسه و سوئیس و غیره رونق یافت .
‏جان بیس دو اولین اروپایی بود که تمرینات مدو.ن شده ژیمناستیک را تدریس نمود سپس جان گوتش موتس (۱۸۳۹-۱۷۵۹) اولین فردی بود که کتابی در باره ژیمناستیک جدید در سال ۱۷۹۲ چاپ و منتشر نمود و به پدر بزرگ ژیمناستیک معروف شد .
‏۳
‏در سال ۱۸۴۲ قبل از مرگ جان ، ژیمناستیک در مدارس آلمان رایج گردید ؛تشک برای اولین بار در کوپنهاک دانمارک موقعی که به مدرسه نظامی دائر گردید به کار برده شد .
‏پر هندریک لینگ ( ۱۸۳۹-۱۷۷۹) شاعر سوئدی یکی دیگر از افرادی بود که برای گسترش ژیمناستیک زحمت کشید او ضمن قبول روش های اموزشی ( فرانز ناجتگال ) دانمارکی بر اجرای صحیح حرکات و عملیات ورزشی در زمان معین تاکید داشت . در حقیقت لینگ تحقیق علمی در تربیت بدنی را پایه گذاری نموده و معتقد بود که اگر یک نفر بخواهد با ورزش ژیمناستیک بدن شخصی را به طور دلخواهی بسازد پس لازم است که او بدن انسان را از نظر آناتومی و فیزیولوژی نیز بشناسد .
‏در سال ۱۸۵ آلمانها ورزش ژیمناستیک را به آمریکا برده و این ورزش در سرزمین آمریکا رواج یافت .
‏از بیش از ۶۰ سال پیش این ورزش در ایران متداول گردید ، از جمله کسانی که برای پیشرفت ژیمناستیک دراین مرز و بوم فعالیت نموده اند در مرحله اول آقایان بادگرنی ، مرحوم دکتر بنائی ، مرحوم مهران ، میراحمد صفوی و دکتر حاج عظیمی و سپس آقایان محمد تقی وصالی ، مرتضی بنایی ، سید رضا سکاکی ، علی یزداد و غضنفر جباری را میتوان نام برد .
‏ا زایران برای اولین بار مرحوم علی یزداد برای تماشا و نظارت و کسب تجربه در بازیهای المپیک ۴۸ لندن شرکت کرده وسپس تیم ژیمناستیک ایران در سال ۱۹۵۱ درمسابقات بین المللی که در شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد به سرپرستی آقای محمود نامجو شرکت نمود.
‏ضرورت توجه به سلامتی دانش آموزان و ورزشکاران
‏همه مربیان و معلمان مدارس وباشگاههای ورزشی بدو.ن استثنا مسئول حفظ سلامتی ورزشکاران و دانش آموزان هستند بویژه وظایف معلمان تربیت بدنی و مربیان ورزش در این مورد سنگین تر از سایر معلمان است همان طور که اطلاع دارید در برنامه های کلاس تربیت بدنی خطرهای زیادی هست که سلامتی ورزشکاران و دانش آموزان را تهدید می کند.
‏۴
‏بنابراین به کار بردن نکته های زیر به کاهش این خطرات کمک بسیار می کند .
‏معاینات پزشکی باید پیشنیاز شرکت در کلاسهای تربیت بدنی و فوق برنامه باشد هیچ ورزشکاری و هیچ دانش آموزی نباید در کلاسهای تربیت بدنی و ورزش شرکت کند مگر این که وضعیت جسمانی او اجازه این فعالیت ها را بدهد .
‏برنامه آمادگی جسمانی مناسب باید قبل از شروع فعالیت سایر رشته های ورزشی انجام پذیرد.
‏حضور یک پزشک باحداقل پزشکیار در کلاسهای تربیت بدنی و ورزش و مسابقات ورزشی بخصوص مسابقات ژیمناستیک ، فوتبال ، کشتی وسایر رشته هایی که امکان صدمه دیدن دانش آموز زیاد هست ضروری است .
‏قبل ازانجام دادن برنامه های ورزشی ورزشکاران حتما باید بدن خود را به وسیله حرکات نرمشی گرم کنند. زیرابسیاری از صدمات به علت گرم نشدن بدن رخ می دهد .
‏ارائه گواهی پزشکی باید شرط شرکت مجدد ورزشکاران در فعالیتهای بدنی و ورزشی بعد از بهبود بیماری باشد .
‏ازانجام دادن کارهای غیر بهداشتی از قبیل موارد زیر باید جلوگیری کرد .
‏ورزشکاران را باید از پوشیدن لباس ورزشی یا استفاده از حوله دیگران منع کرد
‏ورزشکاران را بایدتشویق کرد تاازانداختن آب دهان به زمین خودداری کنند
‏در صورت امکان تمام ورزشکاران را بایدتشویق کرد تا بعد از تمرینات ورزشی دوش بگیرند .
‏باید ازدادن فعالیتهایی که بیش از حد توانایی ورزشکاران است و آنها راتحت فشار بیش از حد قرار میدهد خودداری کرد .
‏تا جایی که امکان دارد باید مراقبت های پزشکی وبیمارستانی کافی برای ورزشکارانی که درکلاسهای ورزش صدمه می بینند فراهم شود هر چند که ممکن است بعضی از سازمانها نتوانند این خدمات را بپردازند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x