تحقیق تحلیل روسازی انعطاف پذیر
تحقیق تحلیل روسازی انعطاف پذیر
توضیحات:
پایان نامه رشته عمران با عنوان تحلیل روسازی انعطاف پذیر، در قالب فایل Word و در حجم ۱۱۳ صفحه.
بخشی از متن اصلی:
تحلیل روسازیها مسئله مهمی است که امروز با توجه به گسترش صنعت ساختمان و راهسازی از اهمیت ویژهای برخوردار است. روشهای متفاوتی برای تحلیل روسازیها تا به امروز ارائه شدهاند و هر کدام به نوبه خود دارای نقاط قوت و ضعفی هستند. دو روش عمده اصلی در تحلیل این مسائل منطق تئوری لایهای و تئوری اجزاء محدود میباشد. بدیهی است که استفاده از هر کدام از روشها ملزم به رعایت فرضیات اولیه و شرایط خاص حاکم بر آن روش خواهد بود. آنچه در این پروژه مورد اشاره قرار گرفته است؛ معرفی دو روش اصلی تحلیل روسازیهای انعطافپذیر که یکی استفاده از تئوری الاستیسیته و سیستم لایهای و دیگری روش اجزاء محدود میباشد و سعی شده است سیستم لایهای و به تبع آن روش بر مسیتر برای حل لایهای با توجه بیشتری بررسی شود و جزئیات بیشتری از الگوریتم ریاضی آن ارائه گردد. روش بر مسیتر برای حل لایهای با توجه بیشتر بررسی شود و جزئیات بیشتری از الگوریتم ریاضی آن ارائه گردد.
در روش بر مسیتر برای پیدا کردن تنشها و تغییر شکلها در محیط لایهای خاک و با فرض نیمه بودن محیط و وجود تقارن محوری، یک تابع تنش انتخاب شده و با در نظر گرفتن شرایط پیوستگی و شرایط مرزی معادلات دیفرانسیل حاصله حل شده و پاسخهای مورد نیاز به دست میآید.
فرضیات ریاضی حاکم بر این روش و الگوریتم مربوط به آن در فصل سوم این پروژه به تفصیل بیان شده و امکان یک مقایسه نسبی نیز فراهم شده است
فهرست مطالب:
فصل اول : مروری بر انواع روسازی
۱-۱- مقدمه
۱-۲- تأثیر بارگذار و عوامل جوی بر سیستم روسازی
۱-۳- عوامل مؤثر در طرح روسازیها
۱-۴- روسازیهای انعطافپذیر
۱-۵- خلاصه و نتیجهگیری
فصل دوم : کاهش عمر روسازی های انعطاف پذیر در اثر تغییرات شرایط چسبندگی بین لایه ها با توجه به کرنش قائم روی خاک بستر
۱- مقدمه
۲- تاثیر بارهای افقی و اصطکاک بین لایه ای به عمر روسازی ها
۳- تحلیل نظریه تاثیر شرایط بین لایه ای
۴- انتخاب مدل و روش تحلیل
۴-۱ – مدل هندسی روسازی
۴-۲ – بارگذاری
۴-۳ – مدل تعیین عمر روسازی ها
۵- تحلیل تاثیر شرایط بین لایه ای مختلف بر روی عملکرد روسازی
۵-۱- تاثیر اجراء ضعیف اندود تک کت ( حالت اجرایی)
۵-۲- تاثیر کاهش اجراء ضعیف اندود پریمکت ( حالت ۳ اجرایی)
۵-۳- تاثیر اجرای نامناسب اندودهای بین لایه ای ( حالت ۴ اجرایی)
۶- خلاصه و نتیجه گیری
فصل سوم: روشهای تحلیل روسازیهای انعطافپذیر
۳-۱- مقدمه
۳-۲- حل سیستمهای لایهای با استفاده از تئوری چند لایهای
۳-۱-۱- معادلات پایه
۳-۲-۲- شرایط مرزی و پیوستگی
۳-۳- حل سیستمهای لایهای با استفاده از روش اجزاء محدود
۳-۴- مقایسه روش چند لایهای با روش اجزاء محدود
۳-۵- خلاصه و نتیجهگیری
فصل چهارم: بررسی نرمافزار Kenlayer جهت تحلیل روسازیهای انعطافپذیر
۴-۱- تئوری نرمافزار
۴-۱-۱- سیستم چند لایهی الاستیک
۴-۱-۲- Super Position و تعیین پاسخها
۴-۱-۲-۱- تجزیه تنشها به مولفهها x و Y
۴-۱-۲-۲- محاسبه تنشهای اصلی
۴-۱-۲-۳- محاسبه کرنش بحرانی
۴-۱-۳- آنالیز خرابی (Damage Anaysis)
۴-۱-۳-۱- معیار بحرانی شکست ترک کششی
۴-۱-۳-۲- معیار بحرانی شکست تغییر شکل حداکثر
۴-۱-۳-۳- محورهای چندگانه
۴-۱-۴- لایههای غیرخطی
۴-۱-۴-۱- مصالح دانهای
۴-۱-۴-۱- تقسیم لایه به تعدادی زیر لایه
۴-۱-۴-۱-۲- انتخاب نقطه مناسب جهت طراحی
۴-۱-۴-۲- مصالح ریزدانه
۴-۱-۴-۳- نقطه تنش برای لایه غیرخطی
۴-۲- نکات فنی راجع به Kenlayer
۴-۲-۱- اطلاعات عمومی نرمافزار
۴-۲-۱-۱- مصالح
۴-۲-۱-۲- آنالیز خرابی
۴-۲-۱-۳- تعداد بازههای زمانی در هر سال
۴-۲-۱-۴- بارها
۴-۳- خلاصه و نتیجهگیری
فصل پنجم ـ بررسی نرمافزار (TUPAS) جهت تحلیل روسازیهای انعطافپذیر
مقدمه
۵-۱- تئوری نرمافزار
۵-۱-۱- سیستم لایهای
۵-۱-۲- برهم نهی بارها و تعیین پاسخها
۵-۲- نکات فنی
۵-۳- خلاصه و نتیجهگیری
فصل ششم ـ مقایسهی عملکرد و نتایج حاصل از نرمافزارهای TUPAS و KENLAYER
۶-۱- مقدمه
۶-۲- شرح چند مثال
۶-۲-۱- شرح مسئله با چرخ منفرد
۶-۲-۲- شرح مسئله با چرخ چندگانه
۶-۳- حل چند مثال
۶-۳-۱- حل مسئله ۳ لایهای تحت بارگذاری تک چرخ
۶-۳-۲- حل مسئله ۳ لایهای تحت بارگذاری ناشی از یک محور سه گانه
۶-۳-۳- حل مسئله ۳ لایه غیرخطی ناشی از بارگذاری تک چرخ
۶-۴- آنالیز حساسیت
۶-۴-۱- آنالیز خطی
۶-۴-۱-۱- سیستم سه لایهای
۶-۴-۱-۲- تاثیر ضخامت لایه
۶-۴-۱-۳- تاثیر مدول لایهها
۶-۴-۲- آنالیز غیرخطی
فصل هفتم ـ جمعبندی و نتیجهگیری
۷-۱- خلاصه
۷-۲- نتیجهگیری
۷-۳- پیشنهادات
منابع و مراجع