گزارش کاراموزی شرکت تکنو زیست

گزارش کاراموزی شرکت تکنو زیست

گزارش کاراموزی شرکت تکنو زیست

گزارش کاراموزی شرکت تکنو زیست

دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل ۳.۱۹۶ مگا بایت
تعداد صفحات ۹۰
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

گزارش کاراموزی شرکت تکنو زیست در ۹۰ صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان صفحه

آشنایی با مکان کار آموزی ………………………………………… ۱

تست سیستم های تهویه مطبوع…………………………………… ۲

دماهای طرح متداول ……………………………………………………. ۸

الزامات هوای تازه……………………………………………………….. ۱۱

پاکسازی هوا……………………………………………………………….. ۱۲

حرکت و سرعت مجاز هوا در سرمایش تبخیری ……….. ۱۳

شرایط قابل توصیه برای داخل در تابستان ………………… ۱۶

برج های خنک کن……………………………………………………… ۲۱

بازرسی منظم برج خنک کن ……………………………………… ۲۷

آشنایی با انوع دستگاهها و سیستم های تبخیری ……… ۲۹

انتخاب برج خنک کن پر بازده بر مبنای رنج یا پروچ ….. ۳۶

گرمای محسوس و نهان …………………………………………… ۴۳

تاملی بر مفهوم اندازه بهینه شهر……………………………….. ۴۵

سرمایش مفید و آسایش …………………………………………. ۵۲

اصول تهویه مطبوع ………………………………………………….. ۵۶

چک لیست راه اندازی برج خنک کن…………………………. ۵۸

انتخاب سیستم تهویه مطبوع …………………………………… ۶۰

کمپرسورهای تبرید …………………………………………………..۶۱

کمپرسورهای مارپیچی …………………………………………….. ۶۴

مزایای کمپرسورهای مارپیچی………………………………… ۷۷

آنالیز و مقایسه سیستم های تبرید …………………………. ۸۳

تصفیه آب برج خنک کن ……………………………………… ۸۸

آشنایی با مکان کار آموزی :

شرکت تکنو زیست یکی از اولین شرکتهای فعال در زمینه تاسیسات به ویژه آب و فاضلاب می باشد که از نظر رده بندی پیمانکاری جز چهار شرکت اول طرف قرارداد با وزارت نیرو می باشد . در ضمن این شرکت در عرصه های دیگر مانند تهویه مطبوع و سیستم های سرمایش و گرمایش نیز فعالیت دارد.

تست سیستمهای تهویه مطبوع

سنجش دما و رطوبت

دما

هدف از ایجاد یک سیستم تهویه مطبوع در وهله اول تغییر دما و رساندن آن به میزان دلخواه است . این حد بسته به شرایط اقلیمی و بیولوژیکی و سلیقه شخصی متفاوت و بین ۱۵+ تا C 0 30+ در نظر گرفته می شود . در شرایط خاص ( غیر از محیط کار و زندکی ) مانند سردخانه ها یا گرمخانه ها این دما می تواند در هر باره دیکر تغییر کند . سیستمهای تهویه مطبوع یا تغییر دما ( گرم یا سرد کردن ) و انتقال هوا از سیستم به محیط این تغییر درجه حرارت را سبب می شوند .

· تعریف

دما یک بارامتر فیزیکی است که به قدری ملموس و قابل حس می باشد که نیاز به تعریف ندارد . ولی حد یخ زدن و بخار شدن آب خالص در فشار بارومتریک سطح دریا به عنوان شاخص ارزیابی و واحد گذاری درجه حرارت به کار می رود . دما در واحد درجه سانتی کراد ، درجه فارنهایت و کلوین سنجیده می شود و جهت اندازه گیری آن روشهای کوناکونی مانند تغییر حجم ، روش مقاومتی ، ترموکوبل ، مادون قرمز و کریستالی موجود است .

همانگونه که در دماسنجهای جیوه ای و الکلی مشاهده می شود تغییر حجم جیوه یا الکل موجود در یک لوله شیشه ای مدرج قابل قرائت می باشد . به دلیل شکننده بودن ، محدوده اندازه گیری محدود و دقت ناکافی ، استفاده از این وسایل منسوخ شده است . روش مقاومتی از دقیق ترین روشهای سنجش دما است که مقاومت احساسگر با تغییر دما به صورت خطی تغییر کرده و با سنجش مقاومت الکتریکی به صورت مستقیم یا توسط مدار الکترونیکی بل ، میزان درجه حرارت قابل سنجش است . آلیازهای بلاتین یا نیکل از متداول ترین احساسگرهای درجه حرارت مقاومتی هستند ( مانند P : 100 ) که دارای محدوده اندازه کیری ۱۰۰- تا C 0 600+ و دقت ۲/۰ + تا C 0 4/0 می باشند . ترموکوبل از دو فلز غیر همجنس تشکیل شده است که با تغییر درجه حرارت میزان تبادل الکترونی آنها در نقطه بیوند تغییر می کند . این تبادل الکترون سبب ایجاد ولتازی ( در حد میلی ولت ) قابل اندازه کیری و متناسب با درجه حرارت می شود . بسته به جنس این دو ترکیب فلزی ، نوع ترموکوبل ، حساسیت آن و در نتیجه کاربرد آن متفاوت است . از ترموکوبلها بیشتر برای سنجش دماهای بالا ( حتی تا C 0 1500 ) استفاده می شود . در سیستمهای تهویه مطبوع ترموکبل نوع آ. که از دو فلز آهن و مس – نیکل ساخته شده است بیشترین کاربرد را دارد که با دقت ۴/۰+ تا C 0 0/1 دما را در بازه ۵۰- تا C 0 750+ اندازه کیری می کند . احساسکرهای مادون قرمز نسل جدیدی از ادوات سنجش دما می باشند که میزان دما را به صورت بدون تماس اندازه کیری می کنند . این روش فقط برای سنجش دمای سطوح و مواد به کار می رود و برای سنجش دمای هوا کاربرد ندارد .

آقای فرد و تینمایر که قبلاً در بخش تبرید شرکت کروشل مشغول به کار بود ، در سال ۱۹۱۵ یک شرکت مستقل در شیکاکو تأسیس کرد . این شرکت مشغول تولید کمبرسورهای افقی و دو مرحله ای دی اکسید کربنی شد . این شرکت بس از تحلیل بازار دی اکسیدکربن در سال ۱۹۳۰ تبدیل به یک بیمانکار تهویه مطبوع شد که بعدها توسط بسرانش تا سال ها اداره می شد . شرکت و لقب لیفده در اواخر قرن نوزدهم و سال های آغازین قرن بیستم به دلیل کاهش دستکاههای دی اکسیدکربنی به تولید کمبرسورهای آمونیاکی روآورد . فعالیت اصلی آنها ، تولید سیستم های آمونیاکی برای نوشابه سازی ها و دیکر کاربردهای سردخانه ای بوده است .

از سایر شرکت هایی که به ساخت ىستکاه های دی اکسید کربنی می برداختند ، می توان به شرکت کربن دیل و آمریکن کربنیک اشارد کرد .

دی اکسیدکربن – مبردایمن

شرکت کروشل در اواخر ۱۸۹۰ ،

شرکت های بیشرو

در سال ۱۸۹۷ شرکت کروشل ، برای ساخت کمبرسورهای دی اکسیدکربنی شعبه ای مستقل را در شیکاکو تأسیس کرد و نام آن را شرکت دستکاه های یخ سازی کروشل نهاد . این شرکت به تولید گمبرسور ، کندانسور ، کولر های آبی و آب نمک ، دی اکسید کربن برفشار و شیرآلات و اتصالات مربوطه می برداخت . این شرکت در سال ۱۹۴۲ با شرکت تبرید برانشویک ، که به تولید کمبرسورهای آمونیاکی و متعلقات آنها دمای تر محلی مؤثر را به اندازه ی یک یا دو درجه بایین بیاورند .

دامنه ی جغرافیایی ایران و امکان استفاده از سرمایش تبخیری با استفاده از آمارهای هواشناسی بویزه استفاده اؤ جداول کتاب بهنه بندی اقلیمی ایران براحتی می توان نتیجه کیری کرد که در اکثر نقاط ایران می توان از سرمایش تبخیری برای ایجاد آسایش در فضاهای داخل یا خارج استفاده کرد .

شرایط قابل توصیه برای داخل در تابستان

سلایق آسایشی بستگی به جنس ، سن ، موقعیت جغرافیایی و مدت زمان قرار گرفتن در محیط دارد . بنابراین ، زنان دماهایی حدود F 0 1 ( C 0 6/0 ) گرم تر را نسبت به مردان ترجیح م دهند .

ساکنان مناطق کویری ، گرمسیری ، و مناطق زیر استوایی دماهای نسبتاً گرم تری را ترجیح می دهند و کوه نشینان خنک تری .

افرادی که مداوماً در یک محیط قرار دارند ، F 0 1 ( C 0 6/0 ) خنک تر را نسبت به آنانی که ۳۰ دقیقه یا کمتر در جایی ساکن می شوند ترجیح می دهند در نتیجه می بینیم که کارمندان فروشگاه ها بیشتر از خریداران هوای خنک تری را می طلبند .

از آنجا که فراهم کردن شرایط بهینه در آب و هوایی که اطلاعات نزدیک به آن منطقه ثبت شده اند بسیار گران تمام می شود . اکثر مهندسان و تهیه کنندگان دستگاه سطح آسایش را که رضایت تجاری از آن بتوان داشت درنظر می کیرند که قدری گرم تر از ایده آل در آن شرایط آب و هوایی است با این دانسته که در تمام روزهای دیکر دستگاه نصب شده رضایت را فراهم می کند .

تعدیلات برای گرمای تابشی

داده های آسایش باید برای شرایط گرمای تابشی نیز تعدیل و تنظیم کرد . زیر اندازه گیری آن مشکل است . شدت کرمای تابشی معمولاً برحسب دمای تابشی متوسط ( MRT ) اندازه گیری می شود که میانگین دمای سطح دیوارهای سقف ، کف ، شیشه ها ، بارتیشن ها و … محیط است برحسب درجه F 0 یا C 0 .

امروز اندازه گیری نیاز به دستکاه و تخصص ویزه دکران دارد . همجنین اثرات آن محل به محل متغیر است . زیرا با مربع آن ( توان ۲ ) فاصله از دیوارها ، بنجره ها ، تجهیزات و سقف های کرم و حتی بین افراد به ویزه در کلاس های درس ، تئاتر ، سالن اجتماعات و فروشکاه های شلوغ فرق می کند .

اکر دستگاه های ارزان قیمت تر قابل حمل رادیومتر در دسترس باشند می توان چیز بیشتری به دست آورد و فهمید .

در ET 75 افزایش F 0 1 یا C 0 1 در MRT تقریباً قدری بیشتر از F 0 1 یا C 0 1 افزایش در درجه ET حباب خشک هواست . در عمل ، برای هر درجه که MRT از دمای حباب خشک اتاق تفاوت کند .متخصصان توصیه می کنند که دمای هوا به همان نسبت برابر تغییر می کند . اما اگر هوای اتاق به سرعت عوض شود ، مثلاً در سرمایش تبخیری مستقیم ، این تنظیمات و تعدیلات ساده تر است زیرا گردش و اغتشاش هوا به هوا بیش از یک درجه در اینجا ممکن است چند درجه MRT را جبران کند .

رطوبت های نسبی مجاز

نظریه های اولیه بر این عقیده اند که برای آسایش نیاز به ۳۰ تا ۷۰ درصد رطوبت است . اما تجربه های میدانی نشان داده اند که این محدوده وسیع تر است . اکثر متخصصان امروزه اعتقاد دارند که رطوبت های نسبی تا ۱۰۰ درصد نیز در جایی که دمای هوا و سرعت یا حرکت هوا با خطوط دمای مؤثر همراهی دارند مجاز است . بنابراین عموماً غالب مقادیر رطوبت که همراه با دما و سرعت های مربوطه هوا باشند می تواند برای اکثر افراد آسایش به همراه آورد .

همان طور که اشاره شد ، رطوبت های ساکن در فضای بسته بالاتر از rh 70% باعث به وجود آمدن کبک و زنک در فولادحفاظت نشده می کردد . به همین شکل هوای زیاد خشک باعث خشکی مجاری تنفسی ، ترک خوردن بوست و ترک خوردن و کج شدن مبلمان جوبی و غیره می شود و تولید الکتریسیته ساکن را افزایش می دهد . بنابراین دامنه ی ۲۰ تا ۷۰ درصدی در عمل اتفاده می شود اگر آسایش زیاد درنظر نباشد .

نکته هایی کاربردی درموردبرج خنک کن

وظیفه ی یک برج خنک کن باز ، جذب گرما از یک فرآیند ودفع آن به فضای اتمسفر است که اساساً این دفع از راه تبخیر انجام می گیرد از آنجایی که آب شرکت کننده در فرآیند خنک سازی درمدار برج خنک کن سیر کوله می شود ، به علت تبخیر تدریجی آب ، غلظت مواد معدنی در آن افزایش می یابد وقتی که غلظت مواد معدنی به اندازه ی دو برابر مقدار اولیه شد ، گفته می شود که آب حاوی دو سیکل غلظت می باشد . هنگامی که غلظت مواد معدنی در آب به سه برابر مقدار اولیه رسید ، آنگاه دارای سه سیکل غلظت می باشد .

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x