گزارش کارآموزی کنجاله ـ خط تولید حلوا شکری ۱۴ ص

گزارش کارآموزی کنجاله ـ خط تولید حلوا شکری ۱۴ ص

گزارش کارآموزی کنجاله ـ خط تولید حلوا شکری ۱۴ ص

گزارش-کارآموزی--کنجاله-ـ-خط-تولید-حلوا-شکری-14-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏گــزارش کــارآمــوزی
‏کنجاله
‏خط تولید حلوا شامل ۵۰درصد کنجد و ۵۰درصد شکر می‏‌‏باشد. کنجد با نام علمی Sesam‏، اندی‏‌‏کام می‏‌‏باشد . از خانواده پدالیاسه می‏‌‏باشد. کنجد دارای ۱۶جنس و ۶۰ گونه گیاهی علفی می‏‌‏باشد. کلیات گیاه‏‌‏شناسی به صورت یک و یا چند ساله، ساقه آن از نیم متر ‏متغیر و روی ساقه آن برگ‏‌‏های بیضی شکل متقابل هم‏‌‏اند. ‏میوه این گیاه یک کپسول بلند و نوک تیز که داخل این کپسول پن‏جاه تا شصت دانه کنجد وجود دارد. ارقام آن یا کنجد زرد یا سیاه وجود دارد. عملکرد متوسط آن پانصد کیلو در هکتار می‏‌‏باشد. زمان برداشت آن اول پاییز می‏‌‏باشد.
‏مناطق کشت در ایران شامل جیرفت، خوزستان، گرگان، کلات، بجنورد و مغان می‏‌‏باشد. ویتامین‏‌‏های B, D, E, F‏ و لیستین می‏‌‏باشد. ‏مقدار روغن آن ‏در حدود ۵۰درصد مرکب از حدود ۷۰درصد اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیک اسید، اولئیک اسید و چوب اشباع شده مانند اسید بالمتیک و آراشیدیک اسید می‏‌‏باشد. روغن‏‌‏های اشباع نشده و مفید برای بدن است و در امریکای شمالی و کانادا به مقدار زیاد می‏‌‏باشد.
‏این روغن نه فقط کلسترول بدن را بالا نمی‏‌‏برد، بلکه آنرا کاهش می‏‌‏دهد. معمولاً دانه‏‌‏ها را می‏‌‏شویند تا رنگ روی آن از بین برود. سپس دانه‏‌‏ها را آسیاب کرده و پوست ‏و ‏آن ‏را که ‏سبک‏ است، و روی آب می‏‌‏آید، ‏می‏‌‏گیرند. ‏سپس دانه‏‌‏ها را خشک کرده و در آب تمیز می‏‌‏کنند. این خمیر را تحت فشار قرار داده تا روغن آن جدا شود. این روغن را از نقاله باقیمانده تحت فشار و گرما روغنی بدست می‏‌‏آید که به نام روغن گرم است که البته ارزش غذایی روغن سرد را ندارد. روغن کنجد معجون ناشناخته می‏‌‏باشد که خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد، موجب تامین ۱۴درصد از نیاز کلسیم خانم‏‌‏ها شده و اگر آنها عادت به بلند کردن ناخن‏‌‏هایشان داشته باشند، با مصرف کنجد ناخن‏‌‏هایشان محکم‏‌‏تر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزئی از زیبایی انگشتان است، دیده نمی‏‌‏شود.
‏به علاوه مصرف ‏۲ قاشق غذاخوری آن رساندن ۵ میلی‏‌‏گرم روی را به بدن خصوصاً پوست، مو و ناخن‏‌‏ها را آسان می‏‌‏کند. شاید بدانید که کمبود روی ‏چه اثراتی بر زیبایی دارد، آکنه را کمتر می‏‌‏کند و از نازک شدن موها جلوگیر می‏‌‏کند. مانع ریزش موها، خصوصاً در خانم‏‌‏ها می‏‌‏شود. در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی را ویتامین E‏، این اثرات صدچندان شده و می‏‌‏توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضد لک) این ویتامین استفاده کرد.
‏حتماً می‏‌‏دانید که کنجد چربی بسیار دارد، ‏اما این چربی از نوع گیاهی و چندباندی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان‏‌‏ها پوست به عنوان یک جزء اصلی محسوب می‏‌‏شوند و در صورتی که کمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود، پوست کاملاً یکنواخت و نرم و لطیف به نظر می‏‌‏رسد. جالب است بدانید که وجود همین چربی‏‌‏هاست که اگر با یک منبع پروتئینی دریافت ‏شود (کنجد به همراه چربی پروتئینی قابل توجهی دارد)، ‏به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشکی بیش‏‌‏ از حد این عضو نیز جلوگیری می
‏‌‏کند و موجب راحتی افرادی می‏‌‏شود که سالهاست از خشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ کردن موهای خشکشان می‏‌‏هراسند، امروزه از روغن کنجد و خصوصاً کنجد سیاه در تهیه انواع فرآورده‏‌‏های آرایشی و بهداشتی خصوصاً محصولاتی که برای رفع انواع خشکی‏‌‏ها تجویر می‏‌‏شوند، استفاده می‏‌‏شود.
‏معمولاً در ترکیب انواع کرم‏‌‏ها و ماسک‏‌‏ها و شامپوهای ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر شود. در آخر شما را با ماسکی که با روغن کنجد تهیه می‏‌‏شود، برای تقویت موهای خشک و آسی‏ب‏‌‏پذیر توصیه می‏‌‏شود آشنا می‏‌‏کنیم‏.
‏قبل از هرچیز باید بگوییم که شما می‏‌‏توانید از این ماسک بسته به موهایتان هفته‏‌‏ای ۱ تا ۲ بار بعد از شستشوی آنها در حمام استفاده کنید. مواردی که تهیه این ماسک استفاده می‏‌‏شوند، شامل ۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد، زرده تخم‏‌‏مرغ یک عدد، شیر ۲ قاشق مرباخوری، ‏‌‏آرد جوانه گندم ۲ قاشق غذاخوری.
‏ابتدا مواد را کاملاً مخلوط کرده و بعد از شستشوی موها در حمام این ماسک را بر تمام موها خصوصاً پوست سر قرار داده و کاملاً با دو دست ماساژ دهید. هرقدر ماساژ بیشتر باشد، مواد آسان‏‌‏تر نفوذ می‏‌‏کنند. سپس با گذشت ۱۰ دقیقه آنها را آب ولرم آبکشی می‏‌‏نماییم.
‏یکی از اثرات مفید کنجد به شرح زیر می‏‌‏باشد:
‏به سر بمالید، باعث رشد و سیاهی موی سر می‏‌‏شود؛
‏برای کیسه صفرا مفید است؛
‏اسهال خونی را برطرف می‏‌‏کند؛
‏برای رفع تنگی تنفس و سرفه خشک و زخم ریه مفید است.
‏بهترین کنجد برای حلو، کنجد افغانستان می‏‌‏باشد، زیرا دارای دانه‏‌‏های یک دست و روغن شفافی دارد و همچنین دارای بازدهی بیشتری می‏‌‏باشد.
‏فرآیند آماده‏‌‏سازی کنجد در کارخانه جهت تولید حلوا شکری
‏ابتدا کنجد را داخل حوضچه‏‌‏هایی مخصوص ریخته و آن را به مدت‏ ۸-۶ ساعت خیسانده تا پوست کنجد کاملاً مرطوب شده و جهت جداسازی پوست از دانه آماده شود.
‏جدا کردن پوست از دانه
‏مرحله اول
‏کنجد خیسانده شده داخل مخفظه‏‌‏هایی که توسط پره‏‌‏های فلزی با سرعت بالا می‏‌‏چرخد، می‏‌‏ریزند تا کنجد با کوبیده شدن با دیواره محفظه مالش و با یک دیگر پوست آن به راحتی جدا شده و آماده انجام فرآیند بعدی بر روی آن می‏‌‏گردد.
‏مرحله دوم:
‏بنابراین جدا کردن کامل پوست، پوست نرم شده، به علت چسبندگی به دانه جهت جداسازی کامل داخل حوضچه‏‌‏های آب نمک ریخته با توجه به خاصیت جرم حجمی پوست کنجد ته‏‌‏نشین شده دانه کنجد که سبک‏‌‏تر است، بر روی آب نمک معلق مانده. پس از جمع‏‌‏آوری داخل وان‏‌‏ها جهت شستشو ریخته می‏‌‏شود.
‏شستشوی کامل کنجد
‏کنجد جمع‏‌‏آوری شده از داخل حوضچه‏‌‏های آب نمک توسط فشار آب بالا در داخل وان‏‌‏های مخصوص، به مدت ۴ الی ۵ بار شسته شده تا کنجد تمیز سفید و یک دست شود.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x