گزارش کارآموزی تأسیسات موتورخانه و پمپ های آبرسانی

دانلود گزارش کارآموزی تأسیسات موتورخانه و پمپ های آبرسانی

گزارش کارآموزی تأسیسات موتورخانه و پمپ های آبرسانی

گزارش-کارآموزی-تأسیسات-موتورخانه-و-پمپ-های-آبرسانی

دانلود گزارش کارآموزی تأسیسات موتورخانه و پمپ های آبرسانی،
در قالب word و در ۱۵۲ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

تاسیسات چیست؟
تاریخچه و انواع دیگ های بخار
شرح کلی دیگ بخار
هوارسانی دیگ
ساختمان بدنه دیگ
تله بخار
انواع تله بخارها
مشکلات معمول در تله های بخار
نشتی بخار
و …


بخشی از متن گزارش کارآموزی:
تاسیسات چیست؟
تاسیسات، در سیستم حرارت مرکزی که با عنوان شوفاژ مطرح می شود. در محلی به نام موتورخانه دستگاههایی از قبیل دیگ- مشعل- پمپ و … نصب شده و حرارت  به سیال واسطه که می تواند اب باشد منتقل می گردد. سپس پمپ موجود در موتورخانه، آب گرم را توسط لوله کشی به داخل اتاقها هدایت نموده و وارد رادیاتورهای مستقر  در اتاق می کند. این رادیاتورها گرما را به اتاق منتقل کرده و در نتیجه دمای آب کاهش می یابد. آب توسط لوله برگشت به طرف موتورخانه رفته و برای جذب مجدد گرما به داخل دیگ هدایت می شود و بار دیگر این سیکل و چرخه تکرار می شود.

اصولاً در سیستم حرارت مرکزی که از آب گرم استفاده می شود، دمای خروجی آب از دیگ ۱۸۰ درجه فارنهایت و دمای ورودی آب به داخل دیگ که گرمای لازم را به اتاق منتقل کرده است، برابر ۱۶۰ درجه فارنهایت در نظر گرفته می شود. به عبارت دیگر اختلاف دمای آب گرم خروجی از دیگ و آب برگست داده شده از ساختمان برابر ۲۰ درجه فارنهایت است.

نحوه گرم شدن اتاق توسط رادیاتور به صورت جابجایی آزاد یا طبیعی می باشد. هوای بالای رادیاتور معمولاً به دلیل گرم شدن سبک شده و به طرف بالا حرکت می کند و هوای سرد طرف مقابل اتاق جایگزین آن می شود. به همین ترتیب یک چرخش طبیعی در جریان هوای اتاق بوجود آمده و دمای تمامی نقاط اتاق بالا رفته و اتاق گرم می شود.

رادیاتور، شوفاژ فاقد هرگونه موتور یا وسیله برقی است. پس نمی توان توسط رادیاتور، شوفاژ دمای اتاق را کنترل کرد. میزان رطوبت نسبی اتاق نیز قابل کنترل نمی باشد. اصولاً وقتی هوای اتاق گرم می شود، میزان درصد رطوبت نسبی کاهش می یابد. به عبارت دیگر رادیاتور، شوفاژ میزان رطوبت نسبی اتاق را کاهش می دهد و بایستی توسط افزودن بخار به هوای اتاق میزان رطوبت مورد نیاز انسان را تامین نمود…
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x