گزارش کارآموزی سیستم الکتریکی خودرو در نمایندگی سایپا کد ۱۵۴۳

گزارش کارآموزی سیستم الکتریکی خودرو در نمایندگی سایپا کد ۱۵۴۳

گزارش کارآموزی سیستم الکتریکی خودرو در نمایندگی سایپا کد ۱۵۴۳

گزارش کارآموزی سیستم الکتریکی خودرو در نمایندگی سایپا کد 1543

دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل ۸۳ کیلو بایت
تعداد صفحات ۶۰
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

گزارش کارآموزی سیستم الکتریکی خودرو در نمایندگی سایپا کد ۱۵۴۳ در ۶۰ صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان ……………………………….. صفحه

تاریخچه ………………………………. ۱

استارت ………………………………. ۵

کلید قطع وصل موتور استارت ……………… ۷

دستگاه تبدیل سرعت …………………….. ۸

مولد برق یا دینام …………………….. ۹

آنالیز دستگاه استارت و دینام …………… ۱۰

قطع کننده جریان معکوس …………………. ۱۲

آفتامات ……………………………… ۱۶

دستگاه ایجاد جرقه ……………………… ۱۹

دستگاه احتراق اجزا …………………….. ۲۰

کوئل ………………………………… ۲۰

دلکو ………………………………… ۲۱

درب دلکو …………………………….. ۲۴

خازن ………………………………… ۲۵

شمع ها ……………………………….. ۲۶

بازدید شمع ……………………………. ۲۷

انواع شمع …………………………….. ۲۸

مگنت ………………………………… ۳۰

تأخیر یا تقدم زمان احتراق ……………….. ۳۱

ریتارد ………………………………. ۳۲

سیم کشی اتومبیل ………………………. ۳۴

رنگ های متفاوت برای شناسایی سیم هاء…….. ۳۶

ادوات داشبورد ………………………… ۳۶

داشبورد پیکان ………………………… ۴۰

روش تعویض فیوز دلکو …………………… ۴۳

نصب و تنظیم پلاتین ……………………… ۴۴

طرز تعیین سیلندر شماره یک و وایره آن ……… ۴۵

مراقبت اساسی سیستم برق ………………… ۴۷

فیوز ………………………………… ۴۸

استفاده از فازمتر برای عیب یابی …………. ۴۹

آزمایش آفتامات ……………………….. ۴۹

ردیابی و رفع اشکال تعدادی از ایرادات برقی .. ۵۱

الکترونیک در خودرو …………………….. ۵۲

نقش EIS در خودرو ……………………… ۵۳

سیستم جرقه (EIS ) …………………….. 53

سیستم جرقه (EFI ) …………………….. 54

سنسورها ……………………………… ۵۵

تاریخچه شرکت سایپا

شرکت سهامی عام ایران در تولید اتومبیل ( سایپا) در سال ۱۳۴۴ در زمینی به مساحت ۲۴۰ هزار متر مربع ( در حال حاضر فقط مساحت زمین کارخانه مرکزی ۴۱۵ هزار متر مربع می‌باشد ) و زیر بنایی ۲۰ هزار متر مربع با سرمایه اولیه ۱۶۰ میلیون ریال بنام شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران تاسیس گردید. در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۴۵ ثبت و در اواخر سال ۱۳۴۷ به مرحله بهره برداری رسید.

این شرکت تولید اولین محصولات خود را که شامل «وانت آکا » و سواری «ژیان » بود با روش کاملا دستی و بدون بهره گیری از تجهیزات و امکانات مدرن آغاز کرد. تولیدات شرکت بعد از سال ۱۳۵۳ به واسطه استفاده از ابزارهای جدید و مکانیزه شدن برخی از بخشهای تولیدی ، سیر صعودی یافت و بر تنوع محصولات شرکت نیز افزوده شد بعنوان مثال می توان به تولید خودروهای: مهاریی ، پیکاب در مدلهای معمولی دولوکس و کار اشاره نمود.

نام شرکت در اوایل سال ۱۳۵۴ با حذف کلمه سیتروئن از انتهای عبارت فرانسوی آن به «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل » به نام اختصاری
(سایپا ) که ما خود از عبارت فرانسوی Annonyme Iranione De Productive Automobile میباشد ، تغییر یافت .

این شرکت در ۱۶ تیرماه ۱۳۵۸ تحت مالکیت دولت در آمده و از ۱۸ آذرماه ۱۳۶۰ تحت سرپرستی سازمان گسترش نو نوسانی صنایع ایران قرار گرفته و بر اساس مصوبه مورخ ۱/۲/۶۵ هیأت وزیران ، کلیه سهام سرمایه آن به نمایندگی از طر ف دولت جمهوری اسلامی بنام سازمان گسترش و نوسان سازی صنایع ایران منتقل گردید در دی ماه سال ۱۳۷۸ به پیروی از سیاست های مالی دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کاهش تصدی دولت و خصوصی سازی شرکتهای دولتی و به موجب تبصره۳۵ قانون بودجه کل کشور باواگذاری بیش از ۵۱ % سهام این شرکت به غیر ، سایپا نیز در زمره شرکتهای خصوصی قرار گرفت امروزه شرکت سایپا با در اختیار داشتن بیش از۸۰ شرکت تابعه و وابسته بصورت مستقیم و غیر مستقیم ، به گروه خودرو سازی بزرگ با امکان تولید انواع مختلف خودرو تبدیل شده است.

سالمانی شرکت سایپا:

۱۳۳۴ : تاسیس شرکت به نام شرکت سهامی تولید اتومبیل سیستروئن ایران»

سالنمای شرکت سایپا:

۱۳۴۴ : تاسیس شرکت به نام شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران.

۱۳۴۷ : بهره برداری و شروع فعالیت با تولید انواع مدلهای خودرو «ژیان»(1359 ـ ۱۳۴۷ )

۱۳۵۴: تغییر نام شرکت به «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» و تبدیل شدن به شرکت سهامی عام .

۱۳۵۵ : تغییر«رنو۵» در مدلهای سده درب و ۵ درب ( ۱۳۷۲ ـ ۱۳۵۵ )

۱۳۶۲: تولید «وانت نیسان» با حجم موتور CC 2000 (1369ـ ۱۳۶۲ )

۱۳۶۹ : تولید«وانت نیسان» با حجم موتور cc 2400 ( در شرکت زامیاد ادامه دارد)

۱۳۷۱ :تولید «وانت نیسان دو کابین» با حجم موتوری cc 2400 (1373 ـ ۱۳۷۱ )

۱۳۷۱ : تولید «رنو ۲۱ » ( 1373 ـ ۱۳۷۱ )

۱۳۷۲ : تولید«پراید کاربراتوری» در مدلهای CD5 ، LX ، GTX ( ادامه دارد) .

۱۳۷۴ : کسب رتبه اول کیفیت در بازار داخلی و تکرار این رتبه در سالهای ۱۳۷۵ ، ۱۳۷۶ ، ۱۳۷۸ .

۱۳۷۷ :دریافت اولین گواهینامه ISO 9001 در صنعت خودروسازی کشور از موسسه QMI کانادا.

کسب گواهینامه بهترین شرکت تولیدی در میان شرکتهای تحت پوشش وزارت صنایع انجام مقدمات عملیات گسترده برای ساخت داخل نمودن قطعات محصولات تولیدی .

۱۳۷۸ : موفقیت در تعمیق ساخت داخل محصولات تا سطح ۸۱ % ارزش CDK پراید و ۷۹۵ در مورد نیسان اخذ تایید به انطباق مشخصات گازهای خروجی آلاینده با استاندارد ECE 1504 و دریافت لوح سبز تبدیل شدن به یک گروه خودروساز بزرگ با امکان تولید انواع کامل خودرو( (Full Range عرضه متجاوز ار ۵۱ % سهام شرکت به بخش خصوصی .

۱۳۷۹ : تولید سواری « پراید face life » و «پراید انژکتوری» در مدلهای مختلف (ادامه دارد ) . دریافت لوح رتبه اول کیفیت در میان تولید کنندگان وانت در ایران از نیسان ژاپن » دریافت لوح تقدیمی از وزارت صنایع بعنوان واحد نمونه صنعتی کشور .

تامین کلیه قطعات نیسان توسط سازندگان داخلی و توقف خرید CKD نیسان .

۱۳۸۰ : دریافت اولین گواهینامه کیفیت Q59000 در صنعت خودروسازی کشور از QMI کانادا.

دریافت گواهینامه‌های OHSAS18001 و ۱۴۰۰۱ ISO (مدیریت ایمنی، بهداشت و زیست محیطی) از موسسه DNV هلند.

بهره برداری از خطوط جدید تولید ( طرح و توسعه ) پروژه‌های رینگ خومشهر، مالبیل و شیشه ایمنی کسب مقام اول در زمینه بهترین عملکرد «سبز» از دومین نمایشگاه محیط زیست شروع تولید محصول «زانتیا» در مدلهای لوکس و سوپولوکس و «کاروان» .

۱۳۸۱ : دستیابی به رشد بی سابقه ۶۴ درصدی در میزان تولید پراید.

انجام مقدمات و تمهیدات لازم جهت واگذاری عملیات فروش وانت نیسان به شرکت زامیاد از ابتدای سال ۸۲ .

تولید آزمایشی خودرو جدید پراید ۱۴۱ و معرفی آن به بازار.

انجام مقدمات گسترده جهت دریافت گواهینامه Iso 9000;2000 و دریافت آن از موسسه بین المللی DNV در اوایلر سال ۸۲ .

دستگاه تبدیل سرعت:

به علت جریان شدیدی که بوسیله موتور استارت گرفته میشود تا لنگر زیادی حاصل کند تا این لنگر بر مقاومت غلبه کند و قطعات دوران کننده را به سرعت به حرکت در آورد. بایستی موتور خودرو سرعت بگیرد والا ادامه کار موتور استارت سبب گرم شدن زیاد از حد آن می‌شود: بنابر این لازم است که لنگر حاصل از موتور استارت به فلایویل که جرم بزرگ و سنگینی می باشد که روی پیرامون خود دنده های ریزی دارد چرخ طیار بوسیله ی اتصال به میل لنگ نیرو را به موتور انتقال میدهند.

مهم : تعداد دنده های فلایویل همواره ۱۶ برابر تعداد دنده های استارت است. بنابراین می توان گفت نیروی موتور استارت ۱۶ برابر شده در جهت روشن شدن موتور مصرف می گردد.

یک موتور استارت که بین چرخ دندههای با فلایویل نسبت رعایت شده سرعت دورانش باید rpm 3200 باشد تا بتواند به میل لنگ سرعت کافی بدهد . این موضوع خود مسئله ای مهمی نیست اما وقتی خودرو روشن شد، موتور حداقل با سرعت rpm600 خواهد چرخید و اگر در این موتور استارت با موتور خودرو درگیر باشد این سرعت بحرانی سبب از هم گسستگی موتور استارت میشود. پس دستگاهی لازم است که بتواند فوراً استارت را از موتور خودرو (فلایول ) جدا کند و از خرابی استارت جلوگیری بعمل آورد . این دستگاه «بندیکس» نام دارد موتورهای قدیمی تر از نوعی کلاچ جلورونده و برگشت دهنده استفاده می شد.

در استارت هنگامی که سیم پیچ القا کننده آن تحریک میشود حرکت مغزی آهنی آن سبب حرکت چرخدنده شده و در گیر شدن آن با فلایول بوسیله ی اهرام تغییر امکان می دهد. حرکت بیشتر مغزی آهنی جریان الکتریکی را از سیم پیچ اصلی عبور داده سبب چرخیدن موتور استارت می گردد در مدت چرخیدن موتور اصلی استارت نیروی حاصل از سیم پیچ اصلی توسط کلاچ مخصوص یا دستگاه بندیکس به فلایویل منتقل می شود. کلاچ مخصوصی دارای یک قسمت دندهای داخلی است و بوسیله یک قطعه فلزی به نام «پاستین» دارای یک سری شیارهای داخلی است در آنها قرقره ای که یک طرفش باریکتر است قرار دارد وقتیکه موتور استارت می چرخند قرقره به سمت قسمت باریکتر رانده شده وسبب درگیر شدن میشود. هنگامی که موتور خودرو ، استارت و گلویی آن و پوسته ی پاستین را تندتر می چرخاند، قرقرها به سمت شیارهای و سیعتر حرکت کرده و چرخدنده ی استارت از چرخدنده فلایویل آزاد میشود.

توجه : مجموع چرخدندهای استارت و پاستین بطوریکه دارای لقی باشند روی محور سیم پیچ اصلی که دارای زائده ی خارجی است قرار می گیرد. بطوریکه فرورفتن پاستین درگیر شده و عمل میکند. هنگامیکه موتور می چرخد ، تأخیر حرکت مجموعه پاستین به علت نیروی «ماند » یا اینرسی سبب پیچ خوردن محور به سمت جلو میشود، بنابراین محور آن قدر به سمت جلو میرود تا با فلایول درگیر شود، بعد از اینکه موتور خودرو روشن شد چون چرخدنده یاستارت سریعتر از موتور استارت می چرخد مجموعه ی پاستین عقب هدایت شده و چرخدنده ی استارت فلایویل جدا میشود.

مولد برق (دینام)

وظیفه اصلی دستگاه مولد تولید انرژی الکتریکی ذخیره آن در باطری خودرو می باشد دینام مانند یک ژنراتور انرژی مکانیکی موتور خودرو را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند.

در خودروهای جدید شامل مولد و قسمت تنظیم کننده جریان و ولتاژ می باشد دستگاه تنظیم کننده شامل قطع کنند. جریان در جهت معکوس تنظیم کنند. جریان و ولتاژ میباشد . مولد همیشه بوسیله تسمه ای از روی پولی میل لنگ به موتور وصل شده است . قاعدتاً مولد ها دارای یک سیم پیچ (شنت ) موازی یعنی سیم پیچ میدان مغناطیسی با سیم پیچ اولیه موازی است.

آنالیز دستگاه استارت و دینام:

نیروی محرکه باطری مقاومت باطری نیروی ضد محرک و به ترتیب مقاومت های سیم پیچ مغناطیسی و سیم پیچ اصلی موتور استارت است مقاومت‌های باطری بارهایی را نشان میدهد که بوسیله دستگاه (آنژکش ) تولید جرقه به باطری دینام برق میدهند. نیروی محرکه الکتریکی و به ترتیب مقاومتهای سیم پیچ اصلی در مولد و سیم پیچ مغناطیسی آن است.

این مدار یک سیمه بوده که سیمEarth آن مشترک است.

(دینام) مولد موتور ماشین باید مجهز به وسایل سرد کردن سیم پیچ دینام و سیم پیچ اصلی می‌باشد چون حرارت زیاد در سیم پیچ تولید می شود بنابراین یک پروانه فلزی در انتهای پولی دینام وصل می شود. طرز سیم پیچ شدن دینام به این قرار است. نیروی محرکه مولد با و اختلاف پتانسیل بین۲ سر مولد با VGT نشان داده میشود مقاومت سیم پیچ اصلی و سیم پیچ مغناطیسی به ترتیب و و می باشد.

شدت جریانی که از سیم پیچ اصلی عبور می کند به ترتیب و است. مقاومت بار را با نشان داده می شود.

روابط مربوطه به مدار مولد را از قانون کیرشهف بدست می آوریم

قطع کنند جریان معکوس:

این دستگاه جز یک کلید الکترو مغناطیس نیست که ۲ عمل زیر را انجام می دهد.

۱- از عبور جریان باطری به داخل مولد در هنگامی که ولتاژ باطری با لاتر از ولتاژ مولد است جلوگیری میکند چه در صورت عبور چنین جریانی مولد مثل موتور کار خواهد کرد.

۲- جریان مولد را هنگامی که ولتاژ ش از ولتاژ باطری بیشتر است برای پر کردن باطری و تامین سایر احتیاجات الکتریکی عبور می دهد.

توضیح راجع به کلید قطع کننده جریان معکوس :

اگر ولتاژ دینام بیشتر از ولتاژ باطری باشد کلید قطع و وصل بسته و جریان از دینام به سمت باطری جهت شارژ حرکت میکند و اگر ولتاژ دینام کمتر از ولتاژ باطری باشد عملیات عکس اتفاق می افتد.

در موتور هم شدت جریان با ید کنترل شود هم شدت ولتاژ . ولتاژ زیاد در انتهای مولد ممکن است دستگاه های الکتریکی را خراب نماید و جریان زیادی که از سیم پیچ اولیه می‌گذرد (اصلی ) ممکن است سبب گرم شدن سیم پیچ وسوختن آن شود تنظیم ولتاژ و شدت جریان در خودرو جداگانه انجام میشود. وا ضح است با زیاد شدن سرعت سیم پیچ اصلی نیروی محرکه الکتریکی هم زیاد میشود و در رابطه ۳ ولتاژ ۲ سری مولد یعنی VTg زیاد شده رابطه ۴ نشان میدهد که شدت جریان مغناطیسی مولد زیاد شده را نیز زیاد میکند همین که ولتاژ دو سر مولد زیاد شده تا مادامی که ثابت است زیاد می‌شود.

بنابراین ولتاژ زیادی به مقاومت ها وارد شده سبب خرابی آن می شود اثر زیادشدن را در رابطه ۵ میتوان دید.

اگر مقاومت ثابت بماند و سرعت مولد بالابرود ولتاژ اضافی از مقاومت ها عبور خواهد کرد حال می پردازیم به حالتی که سرعت مولد ثابت بوده و بابهم بستن مقاومت ها به طور موازی کم میشود.

مقاومت های موازی بوده بنابر این وقتی کلید بسته است. مقاومت ها کم می‌شوند. جریان در مقاومت زیاد شد ه و را بطه ۵ نشان می دهد که جریان سیم پیچ اصلی زیاد است.

به علت زیاد شدن آن امکان دارد که در اثر گرم شدن و اتلاف سبب خراب شدن عایق های سیم پیچ شده اتصالات ذوب شده سیم پیچ خراب میشود.

فرمول زیر اثر حرارتی جریان اضافه از خود را نشان می دهد که

که انرژی حرارتی بر حسب ژول شدت جریان بر حسب آمپر و مقاومت برحسب اهم و زمان بر حسب ثانیه می باشد.

دستگاه احتراق اجزاء:

شامل دو مدار است که عبارتند از : مدار اولیه و مدار ثانویه مدار اولیه با ولتاژ کم و مدار ثانویه باولتاژ زیاد کار می کند . مدار اولیه شامل باطری ، آمپرمتر ، کلید احتراق سیم پیچ اولیه کوئل، کلید قطع کننده یا پلاتین خازن است.

مدار ثانویه شامل سیم پیچ ثانویه کوئل، کلید دورانی یا چکش برق، در ب و دلکو و سیم های هادی شمعها (وایر) در خودرو منبع انرژی الکتریکی باطری است، مولد باطری را شارژ مبکند. و نیروی کافی برای ما تولید می کند حال بعضی از قسمتهای این دستگاه را بررسی می کنیم.

کوئل :

کوئل بمانند یک ترانسفر ماتور افزاینده عمل میکند که برق باتری را از ۱۲V ، ۲۵ تاV3000 جهت ایجاد جرقه آبی (گرم ) در فاصله هوایی بین دو الکترود شمع ایجاد می نماید . مدار اولیه کوئل ۲۰۰ دور سیم ، با قطر زیاد و مدار ثانویه ۲۰۰۰۰ دور سیم با قطر کم این سیم ها از قطر الکتریکی عایق بوده (نسبت به هم ) و به وسیله لاک پوشش داده شده اند هر دو این سیم پیچ بر روی یک هسته آهنی (اتوترانس ) پیچیده شده اند و در هنگام عبور جریان از سیم پیچهای آن در کوئل یک میدان مغناطیسی حاصل شده که باعث القاء یک ولتاژ زیاد در ثانویه می گردد. هنگامیکه جریان در مدار اولیه کوئل عبور کره سبب ایجاد یک میدان مغناطیسی پیرامون سیم پیچ اولیه می گردد.

این ولتاژ به حدی است که میتواند یک ولتاژ بزرگی در سیم پیچ ثانویه تولید کند.

بنابراین تغییر جریان در مدار اولیه یک جریان در مدار ثانویه کوئل میشود طبق اصل القاء)

ولتاژ و جریان حاصله از مدار ثانویه خیلی بیشتر از ولتاژ مدار اولیه است و هنگامیکه از فاصله هوایی بین دو الکترود شمع عبور کند با گرمای خود سبب احتراق سوخت شده موتور کار می کند.

قانون فارادی برای کوئل قابل بسط است که به این صورت نوشته می شود :

که در این رابطه : فلوی مربوط ، N دور سیم است .

ولتاژ در سیم پیچ اولیه محدود به ولتاژ باطری نیست زیرا تابعی از تغییرات در جریان است که این جریان ممکن است به طور ناگهانی ولتاژ تا حدود ۲۵۰V تغبیر کند. در مدار ثانویه به تناسب آن ولتاژ ۲۵۰۰۰ ولتی تولید می کند رابطه ولتاژ و جریان در یک سیم پیچ القایی به شرح زیر است.

m : ضریب القاء دو جانبه در سیم پیچ است و ضریب القاء دو طرفه در هر دو سیم پیچ اثر می‌کند یعنی تغییر میدان مغناطیسی سبب بالا رفتن ولتاژ ثانویه و همین تغییر سبب تغییر در جریان میشود .

دلکو:

به عنوان تقسیم کننده برق بین شمها عمل می کند به این صورت که نیروی چرخش میله دلکو از میله با دامک گرفته شده و با دامک که روی میله دلکو قرار دارد و تعداد زائده های آن به تعداد سیلندرهای خودرو می باشد با این عمل سبب باز و بسته شدن دهانه پلاتین شده و برق درزمان معین بین شمعها تقسیم میشود.

دلکو دارای قسمتی از مدار اولیه و قسمتی از مدار ثانویه است ، از نظر محل قرار گیری قسمت مربوط به مدار اولیه در نیمه پایین آن واقع بوده و قسمت ثانویه در بالای دلکو است.

مدار اولیه شامل کلید قطع و وصل کننده (پلاتین) و یک خازن است.

پلاتین شامل یک قسمت قطع و وصل کننده (دهانه ) و یک بادامک مخصوص میله دلکو است.

میل پلاتین (قطع و وصل کردن مدار اولیه احتراق است) در مدتی که مدار .وصل است جریان در مدار اولیه کوئل برقرار بوده و تدرجاً در سیم پیچ اولیه ذخیره میشود سپس هنگامی که مدار قطع شد (دهانه پلاتین باز شد ) یک متغیر ناگهانی در شدت جریان روی داده و ولتاژ زیادی در سیم پیچ ثانویه طبق رابطه es ایجاد میکند. انتهای پایین پلاتین به یک نقطه ثابت متکی است، همین که بادامک چرخید یک زائده با دنباله‌ای که مربوط به اهرام قطع و وصل کننده جریان می باشد و انتهای بالایی پلاتین را از انتهای پایین آن دور می کند مدار اولیه قطع میشود سپس با چرخیدن بیشتر بادامک قری که مربوط به اهرام قطع و و صل کننده است سبب اتصال دو انتهای (فک های پلاتین ) به یکدیگر شده ، مجدداً جریان برقرار می شود .

زمانیکه دو انتهای پلاتین به هم وصل هستند ، ولتاژ که به ثانویه القاء میشود خیلی مهم است ، مدتی که این دو انتها به هم وصل هستند مدتی است که بادامک بین دو زائده در حال گشتن است این زمان بر حسب ثانیه حساب میشود چنین بادامک با سرعت میله دلکو میگردد دلکو به میل لنگ به طریق میله بادامک وصل بوده و نسبت سرعت محور دلکوو و میله بادامک ۱ به ۱ است بنابراین در یک موتور چهار زمانه بادامک دلکو با سرعت نصف سرعت میل لنگ می چرخد:

Rpm: : تعداد دوران

موتور در دقیقه

فرمول زیر نشان می دهد زمانیکه لازم است تا بادامک دلکو بین دو زائده بچرخد چنین میشود:

:t زمان بر حسب ثانیه

CA زاویه مورد استفاده بین دو زائده بادامک دلکو بر حسب درجه

مقدار زاویه مورد استفاده بین دو زائده با دامک همان تنظیم دهانه پلاتین است مدار ثانویه دلکو شامل یک چکش بر ق و یک سر پوش و یک قطعه دوار است قسمت دوار به بادامک محکم شده،سرعت میله دلکو می چرخد این قطعه شامل پایه پلاستیکی جاروبک و الکترود فلزی است دو قسمت فلزی ذکر شده به هم مربوط هستند جاروبک فلزی با الکترود مرکزی درب دلکو دارد و الکترود فلزی ضمن دوران با محلهای عبور شمعها جریان را برقرار میکند

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x