کارورزی عمران پروژه خیام ۱۸ ۳۳ ص

کارورزی عمران پروژه خیام ۱۸ ۳۳ ص

کارورزی عمران پروژه خیام ۱۸ ۳۳ ص

کارورزی-عمران-پروژه-خیام-18--33-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏مقدمه
‏بنام تنهاترین یار تنهایی
‏گزارش کارآموزی ( ۱ ) رشته عمران را که بعد از پیمودن ۲ ترم در تابستان سال ۱۳۸۴ که همراه با خلاصه ای از مطالب در مورد ساختمان سازی و همچنین گزارش کار روزانه و نقشه های اجرایی و نقشه های شهرداری و نیز حاوی تعدادی عکس از ساخت و ساز پروژه است را تقدیم به استاد ارجمند جناب آقای امیری دلوئی می کنم .
‏قبل از آغاز مطالب جا دارد از استاد راهنما جناب آقای مهندس امیری دلوئی کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم و همچنین مهندس دانشور حسینی که قبول کردند تا ‏بنده‏ در پروژه خیام ۱۸ دوره کارآموزی خود را بگذرانم و تجربیاتی کسب کنم و جناب آقای هادیخانی معمار پروژه که در تمامی طول دوره به سوالات بنده پاسخ می گفتند تشکر می کنم.
‏امید‏ عبدالله زاده
‏کلیاتی در مورد ساخت و ساز ساختمان :
‏این ساختمان از نوع مسکونی می باشد و جزء ساختمانهای فلزی بشمار می رود . در این نوع ساختمان برای ساختن ستونها و پلها که از پروفیل فولادی استفاده می شود و بار سقفها و دیوارها و جدا کننده ها بوسیله تیرهای اصلی به ستون منتقل شده و بوسیله ستونها به زمین منتقل می گردد .
‏همچنین برای اتصالات از نبشی و تسمه و برای زیر ستونها از صفحه فولادی استفاده می شود و معمولاً دو قطعه را بوسیله جوش به یکدیگر متصل می نمایند و سقف این ساختمان از نوع تیرچه بلوک می باشد .
‏۳
‏بتن :
‏بتن که یکی از عوامل و اساسی ترین مصالح در ساختمان سازی است باید به خوبی و در شرایط ایده آل تشکیل شود . پس در اینجا لازم است که مقداری درباره بتن بحث شود .
‏بتن : به مخلوطی از سنگدانه ها که با سیمان به یکدیگر چسبیده شده اند بتن گفته می شود . چون قسمت اعظم بتن از ذرات سنگهای شکسته و ماسه تشکیل شده است ، به آنها سنگدانه گفته می شود . ماده ای که سنگدانه ها را به هم می چسباند سیمان نام دارد و به آن ماتریس یا خمیر گفته می شود .
‏مخلوط های بتن : در Bs5328‏ ( ۱۹۸۱ ) مشخصات مخلوط های مختلف بتن شامل بتن مخلوط آماده ارائه شده است . یک مجموعه از مخلوط های بتن مطرح شده در این استاندارد یعنی مخلوط های مقرر معمولی برای کارهای عمومی ساختمان مانند پی ها و کف ها مناسبند . از این مخلوط ها باید به جای مخلوط های اسمی ، حجمی ، سنتی گذشته ( مانند مخلوط ۶ : ۳ : ۱ سیمان –‏ سنگدانه ریز و سنگدانه درشت ) استفاده کرد . مخلوط های مقرر که با وزن خشک سنگدانه های لازم برای ۱۰۰ کیلوگرم سیمان به سنگدانه ها به دست می دهند و چون مخلوط ها بر اساس وزن خشک سنگدانه ها اندازه گیری می شوند . امکان کنترل دقیق محتوای آب و بنابراین مقاومت بتن وجود دارد .
‏مخلوط های مقرر با حروف و شماره به صورت C15P , C10P , C7.5P , C30P , C25p , C20P‏ مشخص می شوند .
‏حرف C‏ بیانگر ‹‹ فشاری Compressive‏›› ، حرف P‏ بیانگر (( مقرر‏-‏ ثابت presribed‏ )) و عدد نشانگر مقاومت خرد شدگی قابل انتظار نمونه مکعبی ۲۸ روزه بتن بر حسب نیوتن بر میلیمتر مربع
‏۳
N/mm2‏ است . مخلوط ‏مقرر‏ ، نسبت های مخلوط را جهت ایجاد درجه مقاومت بتن مناسب اکثر کارهای ساختمانی به جز بتن مسلح ( بتنی که در آن از تیکه های فلزی کوچک نیز به کار رفته باشد ) طراحی شده مشخص می سازد .
‏پی : وظیفه پی ساختمان تحمل بارها و انتقال آنها به زمین است . پی بخشی از دیوارها ، جرزها و ستونها است که در تماس مستقیم با دیوارها ، جرزها و ستونها به عنوان پی و بخشی از دیوار ، جرز یا ستون که در زیر زمین و در زیر لایه افقی عایق رطوبتی قرار دارد به عنوان دیوار ، جرز یا ستون یا فونداسیون شناخته می شود .
‏پی این ساختمان از نوع پی نقطه ای بوده ( پی نقطه ای برای ساختمانهایی که بار آن به طور متمرکز به زمین متصل می شود ، ساخته می شود )
‏لایه های پی های نقطه ای به شرح زیر است :
‏زمین مناسب
‏بتن ‏مگر
‏میلگردهای کف پی
‏بتن اصلی
‏صحفه زیر ستون
‏زمین مناسب
‏زمینی برای پی سازی مناسب است که قدرت مجاز آن تاب تحمل وزن ساختمان را داشته باشد و از طریق آزمایش مکانیک خاک تعیین میگردد .
‏۴
‏برای انتخاب پی مناسب از روی جداول یا طراحی یک پی باید ‏بارهای‏ روی پی را محاسبه کرد و ماهیت خاک زیرین ، ظرفیت باربری آن ، رفتار احتمالی آن تحت تاثیر تغییرات فصلی و سطح آب زیر زمینی و احتمال حرکت زمین را مشخص نمود .
‏بتن مِگر :
‏اولین قشر پی سازی در پی های نقطه ای پی مِگر می باشد . ‏مقداری‏ سیمان در بتن مِگر ، در حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ کیلوگرم در متر مربع است و به دو دلیل از آن استفاده می کنند .
‏برای جلوگیری از تماس مستقیم با خاک
‏برای ایجاد سطح صافی برای ادامه پی سازی
‏میلگردهای کف پی :
‏برای جلوگیری از ترکیدن بتن ، در محل تارهای کششی میلگردهای فولادی قرار میدهند . این آرماتورهای شبکه ای را از قبل به اندازه مناسب ( در حدود ۵ سانتی متر کوچکتر از ابعاد پی ، ۵/۲ سانتی متر از هر طرف ) بافته شده است . در کف پی قرار داده و زیر آن را با تکه های کوچک سنگ و یا تکه های بتن قدری بالاتر از کف پی قرار میدهند به طوریکه در موقع بتن ریزی این شبکه کاملاً در بتن غرق شود .
‏بتن اصلی :
‏بتن از مخلوط شن و ماسه و سیمان و آب و مواد مضاف با درصدهای خاص خودشان تشکیل میگردد.
‏صفحه زیر ستون :

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x