کارآفرینی ؛عشایر و اقتصاد مقاومتی

کارآفرینی ؛عشایر و اقتصاد مقاومتی

کارآفرینی ؛عشایر و اقتصاد مقاومتی

کارآفرینی-؛عشایر-و-اقتصاد-مقاومتیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۳۹ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
کارآفرینی ؛عشایر و اقتصاد مقاومتی
بهبود نوآوری مستمر و فراگیر در سازمانها در واقع نوعی کندو کاو منظم برای یافتن شیوه ها و پاسخ های نو به فشارها و تغییر و تحولات محیطی است.
در محیط های پیچیده و متحول امروزی واکنشهای تکراری برای رویارویی با تغییرات پیچیده و مختلف کارامد نمی باشد،
باید پیوسته در جسجوی راههای جدید و نو برای واکنش در محیط برآمد و همراه تاثیرپذیری از این تحولات بر آنها تاثیر نهاد و ب ه انه ا شکل دلخواه را داد .
برای آنکه کسب و کاری بتوان د در دنیای متلاطم و متغیر امروز به حیات خود ادامه دهد باید به نوآوری و خلاقیت و کار آفرینی روی آورد .
کارآفرینی با خلاقیت و ابتکار عجین بوده و توجه به نوآوری در امر اشتغال و تولید ثروت با افزایش تولید و کارامد کردن روش تولید و روی اوردن به سمت طرح های دانش بنیان می تواند یکی از راههای رسیدن جامعه عشایری ما به توسعه پایدار و رشد پویا در عرصه سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده باشد .
مقدمه
جامعه عشایری به دلیل کسب عمده در امد خود از دامداری و کشاورزی سنتی و داشتن زندگی کوچ نشینی و زندگی در دامان طبیعت و دور ماندن از تمدن و ظواهر شهری طبیعتا در قبال تغییرات کند عمل کرده و واکنش متناسب با فن اوری روز از خود نشان نمی دهد .
جامعه عشایری و روستایی هر چند که از شاخص های زیر بنایی و خدماتی و عمرانی خوبی برخوردارند اما از نظر تولید و اقتصاد کا رچندان علمی در این جوامع انجام نشده است
حرکت مستمر برای کارامد کردن تولید و افزایش سطح رفاه با کارافرینی و نواوری با مشارکت خود انان در این جامعه میسر است
چاره ایی جز تغییر (البته با استفاده از دانش بومی عشایر و مشارکت همه جانبه آنان ) نداریم .
کارآفرینی به عنوان پدیده ای نو ظهور ، به تازگی در محافل علمی ایران مطرح شده است . احیای تحقیقات و عملیات کارآفرینی در دنیا به دهه ۱۹۸۰ میلادی باز می گردد؛ که آن را ” انقلاب کارآفرینانه ” نام گذاری کرده اند . ” جان تامپسون ” معتقد است رفتار کارآفرینانه نیازی فراگیر و ضروری برای تمامی سازمان ها (دولتی ، خصوصی ، داوطلبانه و غیره ) با هر اندازه ( بزرگ ، متوسط و کوچک ) است ( تامپسون ، ۱۹۹۹، ص ۲۸۱) .
.
الف – کار آفرینی
ایجاد مراکزی به نام فروشگاههای دست آفرین در مرکز استانها برای فروش محصولات عشایری و روستایی ؛ نمونه خوبی از کسب و کار

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x