چند توصیه برای آموزش مدیریت ۲۲ ص doc

چند توصیه برای آموزش مدیریت ۲۲ ص doc

چند توصیه برای آموزش مدیریت ۲۲ ص doc

چند-توصیه-برای-آموزش-مدیریت-22-ص-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲۲
‏چند توصیه برای آموزش مدیریت :
‏اولین اولویت در آموزش ، کمیته راهبری کیفیت است . آموزش این گروه باید اولین کار نماینده مدیریت یا مشاوراستخدامی باشد ، زیرا آنها مسئو‏و‏ل اجرای کل سیستم کیفیت هستند و مدیریت باید به سرعت شناخت کاملی از ج‏ز‏ئیات استانداردها بدست آورد . آنها باید از تلاش اجرای درون سازمان مربوط به خود پشتیبانی نموده ، آماده پاسخگویی به پرسش های کارکنان خود باشند . آگاهی و دانش مشروح آنها مؤثرترین ابزار برای نشان دادن تلاش سازمانهای تحت مسئوولیت آنها در حمایت از فرایند دریافت گواهی می باشد .
‏نخست باید یک دیدگاه کلی از کل استانداردها به کمیته راهبری کیفیت داده شود . لازم است آنها درکی کلی و عمیق از استانداردها و روند دریافت گواهینامه داشته باشند . آموزش آنها باید به روشنی بیانگر نقش رهبرگونه و مسئوولیت آنها در اداره سیستم کیفیت باشد .
‏باید به کمیته راهبری کیفیت جزئیات ISO 9000‏ را نیز آموزش داد‏ .‏ ‏بدین منظور ، در جلسات آموزش مرور دقیق و جزء به جزء هر عنصر از استاندارد باید انجام شود ، و بار دیگر هر مدیر باید بتواند براحتی نظرات و سئوالات خود را بیان کند . بعلاوه کمیته راهبری باید در مورد هر عنصر ، نیازمندیها و ارزش تجاری آن ، به تفاهمی جامع برسد.
‏چند توصیه برای آموزش سطوح سرپرستی :
‏تمامی سرپرستان باید آموزشی جامع دیده باشند تا بتوانند به پرسش های کارکنان پاسخ گویند . آنها باید هدف زمانبدی و دلایل پیگیری دریافت گواهی را درک کنند . افرادی که در پست های سرپرستی انجام وظیفه می کنند ، باید یک درک و شناخت کلی از استاندارد ISO 9000‏ ‏ و گواهینامه سیستم کیفیت داشته باشند .
‏افراد شاغل در پستهای سرپرستی ، مسئو‏و‏ل آموزش نیروی کار می باشند . هیچ روشی برای یادگیری مطالب ، بهتر از آمادگی برای آموزش آن به دیگران نیست . این روش دو مزیت دارد : نخست در جهت گسترش درک و آگاهی سرپرستان گروه می باشد . دوم به روشنی نشان دهنده تعهد و حمایت آنها نسبت به بقیه نیروی کار است .
۲۲
‏چند توصیه برای آموزش نیروی کار :
‏برای برآوردن نیازهای آموزشی نیروی کار ، لازم است دوره ای برگزار کنید و طی آن هدف دریافت گواهی و مفاهیم اساسی استانداردها را آموزش دهید . آموزش باید به پرسش های زیر پاسخ گوید :
ISO‏ چیست ؟
‏مجموعه استانداردهای ISO 9000‏ ‏چه هستند ؟
‏نیازمندیهای عمومی استانداردها کدامند ؟
‏چرا باید پیگیر دریافت گواهی باشیم ؟
‏دریافت گو‏اهینامه چه مزایایی دارد ؟
‏روند دریافت گواهینامه کدام است ؟
‏بعلاوه مهمترین نکته این است که ، این آموزش مقدماتی باید در شناخت و آگاهی هر فرد نسبت ‏به تأثیر اجرای استانداردها بر شغلش کمک کند.
‏کارکنان می خواهند بدانند که چه انتظاری از آنها وجود دارد و چه تغییراتی را می توانند انتظار داشته باشند . هر کارمندی باید بتواند در این تغییرات لازم ، سود و منفعت شخصی بیابد . در غیر این صورت در برابر تغییرات مقاومت می کند . نباید انتظار داشته باشید که نگرانی آنها را در یک دوره آموزشی کم کرده و حس ارزشمندی را برای دریافت گواهینامه بوجود آورید . انجام چنین کاری نیاز به اطلاع رسانی و کمک مستمر دارد .
‏مجموعه استانداردهای ISO 9000‏ ،‏ ‏نیازمندیهایی را برای یک سیستم کیفیت تعریف می کند. بنابراین شگفت انگیز نیست که اولین عنصر سیستم کیفیت استانداردهای ISO 9001, 9002, 9003 ‏ به مسئوولیت های مدیریت بپردازند . برآوردن این نیازمندیها باید اولین دستور کاری کمیته راهبری کیفیت باشد ، زیرا این نیازمندیها زیر ساخت فعالیت های اجرایی سایر نیازمندیها است .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x