پروژه پرورش گلهای زینتی ۴۶ ص

پروژه پرورش گلهای زینتی ۴۶ ص

پروژه پرورش گلهای زینتی ۴۶ ص

پروژه-پرورش-گلهای-زینتی-46-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

۲۸
۱
۱
‏«‏بنام خدا‏»
‏ محققان :
‏«‏ طیبه پشمکی ‏–‏ ملیحه احسانی مقدم ‏»

‏«‏ فهرست مطالب ‏»
‏عنوان ‏ صفحه
‏تاریخچه و سبکهای گوناگون هنر باغ سازی در جهان ‏ ‏ ‏ ۱
‏فصل اول ‏–‏ توسعه باغ سازی کهن ۲ ‏
‏بخش اول ‏–‏ بابل ۳
‏فصل دوم ‏–‏ توسعه باغ سازی در قرون وسطی‏ ۳
‏بخش اول ‏–‏ ایتالیا‏ ۴
‏بخش دوم ‏–‏ ‏فرانسه‏ ۵
‏بخش سوم ‏–‏ انگلستان‏ ۵
‏بخش چهارم ‏–‏ خاور دور‏ ۵
۲۸
۲
۲
‏تاریخچه و سبک پردیس سازی در ایران ‏ ۶
‏فصل اول ‏–‏ تحول تاریخی باغ در ایران‏ ۸
‏بخش اول ‏–‏ باغ های تیموری‏ ۸
‏بخش دوم ‏–‏ باغ های صفوی یا شاه عباسی ‏ ۹
‏بخش سوم ‏–‏ باغ های قاجاری‏ ۱۰
‏بخش چهارم ‏–‏ باغ های شیراز‏ ۱۰
‏باغ تخت ‏–‏ باغ ارم ‏ ۱۰
‏بخش پنجم – باغ های تبریز‏ ۱۰

‏ ‏عنوان‏ ‏صفحه
‏تحقیقات پروژه ۱۲
‏بخش اول:مصاحبه با کارشناس گلخانه ۱۳
‏نتایج تحقیقات ۱۵
‏تراکت تبلیغاتی ۱۹
‏آلبوم عکس ۲۰
‏مشخصات مالی طرح ۳۱
‏پلانها ۴۳
‏منابع و مأخذ ۴۴
۲۸
۳
۳
‏«‏ ‏تاریخچه و سبکهای گ‏وناگون هنر باغ سازی در جهان ‏»
‏باغ نمایانگر منظره ای از دنیای ایده آل بشر است. باغ را نمی توان جدا از مردمی که آنها را ساخته اند دانست. لذا باغهای زینتی تفریحی هر دوره ای ‏نمایانگر دنیای‏ ایده آل و رویایی مردم آن دوره و اجتماع خاص خود محسوب می شود. باغ سازی و باغبانی در آشنایی با ارتباط مردم و گیاهانی که آنان در طی تاریخ ‏به کار برده اند برای استفاده سازنده و صحیح از گیاهان در باغسازی لازم است. بعلاوه مطالعه تاریخ سبک باغسازی به شناخت مردم امروزی و چگونگی تشویق او به توسعه پردیس سازی و منظره سازی کمک فراوان می کند. در کتابهای مختلف از واژه های ‏منظره سازی‏ و ‏باغبانی ‏استفاده شده است وتفسیر این دو کلمه گویای واضحی از ‏ارتباط بشر با گیاهان در محیط زیست او می باشد. ‏باغ‏ به معنای یک ناحیه محصور و مخصوص کشت گیاه است. ‏منظره سازی‏ در اصل به معنای شکل دادن به فرم زمین به کار رفته است. به نظر می رسد از زمانی که نقاشان شکل و فرم زمین را
۲۸
۴
۴
‏موضوع نقاشیهای خود قرار داده اند ، منظره سازی متداول شده است. در باغهایی که قبل از میلاد مسیح احداث شده است ، گیاهان را از نظر مذهبی به کار می بردند. ولی در برخی دیگر از قسمتهای جهان فقط علاقه به گلها و گیاهان باعث احداث باغهای زیبا می شد. گاهی اوقات نیز عده ای برای نشان دادن قدرت و ثروت خود اقدام به ساخت باغهای بسیار وسیع و زیبا می نمودند. بعضی از اجتماعات علاقه بشتری به مناظر بسیار قدیمی و کنترل شده و خطوط هندسی نشان داده و برخی دیگر فرم های طبیعی را ترجیح می دادند. ‏در هر دو صورت منظره سازی برای زیباتر ساختن محوطه اطراف قصرها و پله ها و ساختمانهای عمومی به کار رفته است. امروزه هم صرفاً به همین منظور ، یعنی برای زیبا سازی و بهسازی محیط زیست ، باغسازی می نمایند. علاوه بر این عوامل فرهنگی و اقتصادی و سیاسی برخی از عوامل جغرافیایی و بومی نیز تا‏ث‏یر بر سبک و توسعه باغسازی هر جامعه گذاشته است. ‏آب و هوا ، پستی و بلندی ، جنس خاک ، مقدار آب و موجود بودن گیاهان مناسب ، همه از عوامل مهم و محدود کننده فرم و سبک باغسازی می باش‏ن‏د‏ . دلیل و هدف از کشت گیاه نیز حائز اهمیت است. بدین معنی که گیاه را با در نظر گرفتن کاربرد آن ( فضائی محفوظ از باد و نور خورشید و برای حصارکشی ) ‏به کار می برند. در ضمن، احداث باغهای عظیم نیاز به هزینه زیاد و کارگر فراوا‏ن داشته ، لذا بودجه وکار‏گر موجود نیز از عوامل مهم باغسازی در هردوره‏ از تاریخ محسوب ‏م‏ی ‏گرددتاریخ هنر باغ سازی رانمی توان در یک فصل بررسی نمود به این دلیل در ‏ا‏ین بخش مختصری از رابطه ی انسان و گیاه و نحوه ی باغسازی درطی تاریخ ذکر میگردد .
‏ ‏۱‏- ‏فصل اول:‏توسعه‏ باغ سازی کهن
‏ ‏جلگه ی‏ حاصلخیز ‏مصر نیزدرامتداد ‏پ‏ر آب نیل همزمان باتمدن بین النهرین جایگاه یکی دیگر ازتمدنهای بزرگ دوران باستان بوده که ازکشاورزی تکامل یافته ای نیز برخورداربوده است دراین سرزمی‏ن؛رابطه ی انسان باطبیعت مبنی بر الهام ازطبیعت وآمیختگی معماری با طبیعت قرارداشت وویژگی آن بدین شرح قابل جمع بندی است‏:
‏طبیعت‏ پایه ی الهام معماری بنای معابد مصر‏ی به شمار می رفت به نحو ی ک ‏مونومان ها(اهرام؛معابدو….) تقلیدی از کوه است.ستون ها تقلیدی ازگلهای ‏ن‏یلوفروپاپیروس.
‏سیستم باغسازی درمصر باستان به صورت باغ های کشاورزی بوده است.
‏باغ های مصر باستان؛قطعات مسطح مستطیل شکلی بودند وگیاهان درآن بافرم

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x