پروژه برای درس اجزاء ماشین ۴۷ ص

پروژه برای درس اجزاء ماشین ۴۷ ص

پروژه برای درس اجزاء ماشین ۴۷ ص

پروژه-برای-درس-اجزاء-ماشین-47-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏پروژه برای درس اجزاء ماشین
‏تحلیلی بر آزمونهای مجموعه بوستر
‏استاندارد KES D – C 65
‏ پنج دسته کلی (۱- عملکردی ،۲- سختی و قدرت ، ۳- دوام ، ۴- مقاومت جوی ، ۵- صدا ) آزمونهای بوستر را تشکیل می دهند . در این پروژه به آزمونهای عملکردی خواهیم پرداخت و سعی خواهیم نمود زیر آزمایشهای این گروه را تا حد امکان تشریح نموده و هدف از انجام هر یک را به اختصار توضیح دهیم . قبل از وارد شدن به مبحث فوق ابتدا اصطلاحاتی را که در متون استاندارد مورد استفاده قرار گرفته است را عنوان می کنیم :
‏میله فشار (Pushrod‏)‏ : میله خروجی بوستر است که وظیفه انتقال نیرو به پمپ ترمز را دارد .
‏میله ترمز (Operatingrod‏) ‏: میله ورودی بوستر که به پدال ترمز متصل است و وظیفه انتقال نیرو به بوستر را دارد .
‏پیشروی مؤثر (Effective stroke‏)‏ : میزان پیشروی میله فشار که حداقل می بایست به اندازه حداکثر پیشروی پیستونهای پمپ ترمز برای رسیدن به حداکثر فشار خروجی باشد.
‏نیروی نهایی عملکرد (Full loadworking point‏)‏ : نقطه ای است که بیشترین نیروی خروجی به واسطه عملکرد بوستر به دست می آید . از این نقطه به بعد عملاً نقش بوستر حذف شده و نسبت تغییرات نیروی خروجی به تغییرات نیروی ورودی تقریباً برابر یک خواهد بود . این نقطه را
‏۲
‏پروژه برای درس اجزاء ماشین
Vacum Run – Outpoint ‏ نیز می گویند . زیرا خلاء از بوستر کاملاً خارج شده است .
‏انجام آزمونهای عملکردی اغلب برای اطمینان از صحت عملکرد و نیز سلامت محصول بوده لذا اکثراً در انتهای خط مونتاژ و به طور صد در صد بر روی محصولات و یا قبل از انجام آزمونهای طولانی مدت دوام و یا سختی و قدرت انجام می گیرند .
‏پیشروی مؤثر میله فشار (Effective stroke of push rod‏)‏ : برای رسیدن به حداکثر فشار خروجی در پمپ ترمز می بایست پیستونها حداکثر کورس خود را طی نمایند .تغذیه این مقدار پیشروی به وسیله میله فشار صورت می پذیرد پس میله فشار باید حداقل به میزان حداکثر کورس پیستونهای پمپ ترمز .
‏قابلیت پیشروی داشته باشد . این آزمون برای حصول اطمینان از این قابلیت انجام می گردد به گونه ای که پس از ایجاد خلأ mmhg‏ ۱۰+ـ۵۰۰ در بوستر نیروی معادل kgr‏۵۰ به میله ترمز اعمال نموده و سپس میزان حرکت میله فشاراندازه گیری می شود.
‏۴
‏پروژه برای درس اجزاء ماشین
‏لقی حرکت میله ترمز (Operating rod play stroke‏)‏ : برای اینکه خلاصی حرکت میله ترمز برای رسیدن به یک نیروی خروجی در محدوده مجاز باشد . این آزمون انجام می گردد. روش انجام آن بدین گونه است که ابتدا خلأ mmhg‏ ۱۰+ـ۵۰۰ را به بوستر وصل نموده و نیرویی مععادل kgf‏ ۲ به میله فشار وارد می کنیم (در این هنگام هیچگونه نیروی ورودی به میله ترمز اعمال نشده است ) سپس به میله ترمز به اندازه ای نیرو وارد می شود که نیروی خروجی kgf‏ ۵ قرائت گردد. در این هنگام پیشروی میله ترمز اندازه گیری می شود .این مقدار می بایست در بیشترین اندازه خود (mm‏) ۷/۰ باشد.
‏نشتی هوا (Air tightness ‏) :
‏این آزمون در وضعیت «بدون عملکرد» و «عملکرد» انجام می شود .
‏همانطور که می دانید بوستر محفظه ای است که توسط دیافراگم به دو قسمت تقسیم شده است . هنگامی که بوستر هیچگونه عملکردی ندارد این دو قسمت با هم در ارتباط بوده و خلأ ایجاد شده در هر قسمت با هم در ارتباط بوده و خاأ ایجاد شده در هر دو قسمت از بوستر به یک میزان است .
‏اطمینان از اینکه این دو محفظه بوستر با فضای خارج هیچگونه ارتباطی ندارد امری ضروری است . لذا در حالت بدون عملکرد خلأ
‏۵
‏پروژه برای درس اجزاء ماشین
mmHg‏ ۱۰+ـ۵۰۰ را در بوستر ایجاد نموده و پس شیر ارتباطی منبع خلأ با بوستر قطع می شود . میزان افت خلأ را پس از ۱۵ ثانیه در بوستر اندازه گیری می کنیم . این میزان می باید حداکثر mmHg‏ ۲۵ باشد.
‏در حالت عملکردی ، ارتباط این دو محفظه با هم قطع شده و محفظه اول (محفظه کاری) با اتمسفر ارتباط برقرار می کند ؛ اختلاف فشار به وجود آمده در دو محفظه بوستر ، عمل تقویت را انجام می دهد . پس اطمینان از قطع بودن ارتباط دو محفظه در حالت عملکرد نیز اهمیت داشته ، لذا برای حصول این اطمینان خلأ mmHg‏ ۱۰+ـ۵۰۰ را به بوستر متصل کرده و پس از قرار دادن ترمز در موقعیت ۱۰ +ـ۷۰ درصد پیشروی مؤثر با اعمال نیروی بیشتر از نیروی Full load‏ ارتباط منبع خلأ با بوستر قطع می شود . میزان افت خلأ پس از مدت زمان ۱۵ ثانیه حداکثر mmHg‏ ۲۵ مجاز است .
‏مشخصات ورودی و خروجی (Input/output chartacteristic‏) :
‏در این آزمون که یکی از مهمترین آزمونهای این بخش است .به ارزیابی خصوصیات عملکردی بوستر می پردازیم . این آزمون به منظور بدست آوردن یک منحنی رفتاری و عملکردی از بوستر در طول پیشروی مؤثر انجام می شود و می بایست به طور پیوسته و با نرخ پیشروی ثابت ترسیم گردد. بدیهی است این منحنی به دلیل ثابت نبودن نرخ پیشروی بر روی اتومبیل و با نیروی متغیر ورودی قابل دستیابی نخواهد بود .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x