پروپوزال بررسی عوامل موثر برتوسعه گردشگری ورزشی با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی

پروپوزال بررسی عوامل موثر برتوسعه گردشگری ورزشی با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی

پروپوزال بررسی عوامل موثر برتوسعه گردشگری ورزشی با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی

پروپوزال-بررسی-عوامل-موثر-برتوسعه-گردشگری-ورزشی-با-تاکید-بر-جاذبه-های-طبیعی-ورزشی

توضیحات:
پروپوزال آماده پایان نامه کارشناسی ارشد رشته گردشگری با موضوع بررسی عوامل موثر برتوسعه گردشگری ورزشی با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی، در قالب فایل word و در حجم ۱۷ صفحه.

بخشی از بیان مسئله:
ورزش یکی از فعالیتهای مهم گردشگران در حین گردشگری است و گردشگری و مسافرت نیز با انواع مختلف ورزش همراه است. گردشگر کسی است که برای مدتی، دست کم یک شب، و نه بیش از یک سال به کشوری غیر از وطن یا محل سکونت معمولی خود مسافرت می کند و هدف او کارکردن و پول درآوردن در آن کشور نیست(گی،۱۳۸۲). همچنین گردشگر ورزشی بازدید کننده موقتی است که حداقل ۲۴ ساعت در محل  رویداد اقامت می کند وهدف اصلی او شرکت در رویدادی ورزشی است، در عین حال جذابیتهای ثانویه ای نیز ممکن است وجود داشته باشد(نوگنوا ،۱۹۹۶).
گردشگری ورزشی یکی از حیطه های رو به رشد گردشگری است که مسابقات و رویدادهای ورزشی تعداد کثیری گردشگر چه داخلی و چه خارجی را جلب می کند. پژوهشها نشان داده اند گردشگری ورزشی یکی از بخشهایی است که در تمام دنیا در صنعت گردشگری بیشترین رشد را دارد(چالپ ،۱۹۹۲؛ هارتزر ،۱۹۹۴؛ کیم ،۲۰۰۴).
و در این بازار رویداد گردشگری ورزشی نقش مهمی ایفا می کند، به گونه ای که همواره بر تعداد مقصدهایی که رویدادهای ورزشی را در آمیزه بازاریابی خود وارد می کنند افزوده می شود(چالپ ،۲۰۰۲).
واضح است که یکی از عوامل مهم در سوددهی و کسب بهره های اقتصادی از رویدادهای ورزشی، گردشگری حاصل از آن است. به علاوه، یکی از دغدغه های مهم مدیران ورزشی، بالا بردن میزان استقبال بازدیدکنندگان و تماشاگران از رویدادهای ورزشی در حال برنامه ریزی است. پژوهشهای متعدد انجام شده در داخل و خارج از کشور همگی حاکی از اهمیت بسیار زیاد بازاریابی در این زمینه است(اسلام،۱۳۸۲). برای مثال انجام بازاریابی و خدمات مناسب آژانسهای گردشگری از عوامل قوی ای است که گردشگران را به رویدادهای ورزشی بین المللی در کشور جلب می کند(هنرور،۱۳۸۳). همچنین ضعف بازاریابی گردشگری در سازمان ایرانگردی و جهانگردی(سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعلی) عمده ترین عامل عقب ماندگی ایران از روند رو به رشد این صنعت در جهان اس(اسلام،۱۳۸۲).
در این میان، جاذبه های طبیعی ورزشی نیز در توسعه گردشگری موثر است. کیو  (2003) در سال ۲۰۰۳ در بررسی گردشگری ورزشی در قاره آفریقا، عنوان کرد که بعضی از کشورهای شمال آفریقا همانند مراکش، تونس، مصر و دیگر کشورهای قاره همانند کنیا و افریقای جنوبی، با استفاده از فرصت های موجود برای بهره برداری از گردشگری ورزشی متکی بر جاذبه های طبیعی ورزشی، مدت زمان، فصل و درآمد حاصل از گردشگری را به مقدار چشمگیری افزایش داده اند.
. به واسطه نیاز روحی- روانی انسان، امروز به تفریح در طبیعت و ورزش هایی که در عرصه طبیعی قابل انجام است، با برنامه ریزی حساب شده ضمن بهره گیری از استعداد مناطق مختلف و لحاظ کردن شرایط مختلف، می توان در پیشبرد اهداف اقتصادی و اشتغالزایی گام برداشت و محیط های مناسبی برای گردشگران به وجود آورد. (جنینگ ،‌۱۹۹۸). برنامه ریزی بر روی این جاذبه ها و هدایت گردشگران ورزشی به این جاذبه ها، بسیار مفید و موثر خواهد بود، از هدر رفتن وقت، سرمایه، بودجه و منابع و امکانات انسانی و مادی جلوگیری کرده و در برابر کشورهای رقیب برای کشور ما یک مزیت رقابتی ایجاد خواهد کرد زیرا با توجه به بررسی های صورت گرفته و اثبات شده، ایران یکی از ده کشور اول جهان از نظر جذابیت های گردشگری است(فیرزو جاه،‌۱۳۸۶) و به این ترتیب استان … با دارا بودن جابه های طبیعی و ورزشی بالا می تواند نقش بی بدیلی را در توسعه این صنعت ایفا نماید لذا بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی استان با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی می تواند گامی مهم در راستای شروعی بزرگ جهت گسترش گردشگری ورزشی باشد.

فهرست مندرجات:
بیان مسئله
سوابق مربوط
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم
تعریف و تعیین جامعه
نمونه و روش نمونه‌گیری
نوع پژوهش و طرح تحقیق
ابزار تحقیق
روش تحلیل داده‌ها و روشهای آماری
منابع

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x