پاورپوینت پرورش بز سانن

پاورپوینت پرورش بز سانن

پاورپوینت پرورش بز سانن

پاورپوینت-پرورش-بز-سانن

توضیحات:
پاورپوینت پرورش بز سانن، در ۵۱ اسلاید.
این فایل شامل بررسی ویژگی های بز سانن به همراه مقایسه آن با بز آلپاین از همه نظر و شرایط ایجاد کسب و کار و ایجاد گله به صورت دقیق و جزئی.
بخشی از متن فایل:
بز یکی از دام هایی است که از قرن ها قبل توسط انسان اهلی شده است. مطالعات باستان شناسی نشان می دهد که پیشینه این موضوع به حدود هفت هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. همچنین منابع تاریخی منشا اهلی شدن بز را کشور ایران می دانند. ایرانیان از همان ابتدا برای تأمین شیر، گوشت، کرک و پوست به پرورش بز اقدام می کرده اند. در حال حاضر نیز پرورش بز در معیشت خانوارهای روستایی و عشایری نقش شایان توجهی دارد، به طوری که دو یا سه رأس بز با تولید متوسط احتیاجات شیر یک خانوار روستایی را برای یک سال فراهم می کند.
بز دام نسبتا مقاومی است و می تواند در شرایط سخت که برخی حیوانات اهلی مثل گاو شیری امکان ادامه حیات ندارد، زنده بماند و تولید کند. با وجود اینکه در ایران بزها جمعیت قابل ملاحظه ای دارند، اما به دلیل آنکه بز در اذهان عمومی ما ایرانیان نسبت به گوسفند اهمیت کمتری داشته و دارد، به همین دلیل معمولاً پرورش بز بصورت یک فعالیت فرعی در کنار پرورش گوسفند ادامه یافته است.
فهرست مطالب:
مقدمه
آشنایی با بز سانن
آشنایی با بز آلپاین
کدام نژاد را انتخاب کنیم؟ سانن یا آلپاین
نحوه ایجاد یک گله بز شیری
استفاده از تلقیح مصنوعی به جای خرید بز نر
و …
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x