پاورپوینت پاورپوینت آشنایی با کامپیوترهای مولکولی دی ان ای(DNA) (با کیفیت)

پاورپوینت پاورپوینت آشنایی با کامپیوترهای مولکولی دی ان ای(DNA) (با کیفیت)

پاورپوینت پاورپوینت آشنایی با کامپیوترهای مولکولی دی ان ای(DNA) (با کیفیت)

پاورپوینت-پاورپوینت-آشنایی-با-کامپیوترهای-مولکولی-دی-ان-ای(dna)-(با-کیفیت)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۹ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
پاورپوینت آشنایی با کامپیوترهای مولکولی دی ان ای( DNA )
چکیده :
   توانایی سیلیکون برای ساخت تراشه های کامپیوتری سریعتر، به زودی پایان می یابد. بنابراین دانشمندان، DNA   را به عنوان منبع وجایگزینی پاک و مناسب معرفی کرده اند.
تحقیقات روی کامپیوترهای مولکولی بر اساس نظریه دکتر آدلمان، گامهای اولیه خود را بر می دارد. کامپیوترهای مولکولی امروزی ترکیبی از DNA وآنزیم ها هستند و هنوز راهی بسیار طولانی تا به تحقق پیوستن این رویای شیرین مانده است. به نظر می رسد، در آینده از کامپیوترهای DNA   می توان در زمینه های مختلفی، از جمله درمان و محاسبات پیچیده استفاده نمود.
کامپیوترهای مولکولی دی ان ای
مقدمه
در داخل هسته تمامی سلول ‌ های بدن ما یک کامپیوتر ریز و با هوش که بسیار قویتر از تمامی کامپیوترهای جهان است قرار دارد. این کامپیوتر ریز در واقع همان DNA یا ماده ژنتیکی ما است، که تمامی اطلاعات مربوط به زندگی و عملکرد شما را برنامه ‌ ریزی و تنظیم می ‌ کند.
مطابق قانون مور( Moor Law ) هر ۱۸ ماه، تعداد قطعات الکترونیکى موجود در تراشه‏هاى کامپیوترى دو برابر می‏شود و سرعت نیز چند برابر افزایش می‏یابد.
تراشه ‏سازان، سال‏هاست که به دنبال جایگزینى براى سیلیکون هستند که این جایگزینى، همان مولکول DNA موجود در سلول‏هاى ارگانیسم زنده است؛ منبعى فراوان و ارزان که بر خلاف مواد سمى ریزپردازنده‏هاى رایج، از نظر مسائل زیست محیطى، منبعى پاک محسوب می‏شود.
کامپیوترهای مولکولی دی ان ای
کامپیوترهای مولکولی  … DNA Computers
هر مولکول ژنتیکی   DNA شامل ۴ پایه thymine(T) , adenine(A)   cytosine(C) و guanine(G)   می ‌ باشد که به یکدیگر پیچیده ‌ شده ‌ اند. زبانی که DNA با آن عمل می ‌ کند با چهار حرف G,C,T,A کدگذاری می ‌ شود و عملیات محاسباتی را انجام می ‌ دهد.
پایه ‌ های شیمیایی مولکول DNA ، از نظر بیولوژیکی از قوانینی خاص پیروی می ‌ کنند به این صورت که پایه A همیشه با T و پایه C همیشه با G ، پیوند برقرار می ‌ کند، که این خواص قابلیت پردزاش اطلاعات را به مولکول DNA می ‌ دهد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x