پاورپوینت وزارت جهاد کشاورزی

پاورپوینت وزارت جهاد کشاورزی

پاورپوینت وزارت جهاد کشاورزی

پاورپوینت-وزارت-جهاد-کشاورزیعنوان فایل: پاورپوینت وزارت جهاد کشاورزی

تعداد اسلاید: ۶۳

قسمتی از متن اسلاید ها:
بخش کشاورزی کشور با عنایات خاص خداوند متعال و پشتیبانی مجلس محترم شورای اسلامی و هیأت محترم دولت و با همت کشاورزان سختکوش و پر تلاش به موفقیتهایی در سال زراعی ۸۱-۱۳۸۰ دست یافته است که نمود عینی آن در افزایش تولید محصولات زراعی تجلی یافته است .
در سال زراعی ۸۱-۱۳۸۰ شرایط اقلیمی بویژه بارندگی و درجه حرارت مناسب نسبت به سال زراعی گذشته در افزایش تولید موثر بوده است لیکن در مقایسه با سال زراعی ۷۷-۱۳۷۶ که طی سالهای گذشته بیشترین بارندگی را داشته است متوسط بارندگی کشور به میزان ۵/۵۹ میلیمترکمتر و در برخی از استانها بیش از ۲۰۰ میلیمتر کاهش داشته است و لیکن میزان تولید در کل و همچنین عملکرد در واحد سطح به میزان قابل توجهی افزایش داشته است .
بطوریکه در این سال زراعی حدود نیم میلیون هکتار سطح زیر کشت و ۶۸۱ هزار تن تولید گندم دیم نسبت به سال زراعی ۷۷-۱۳۷۶ کاهش یافته است ولی کل تولید گندم و سایر محصولات عمده افزایش قابل ملاحظه ای داشته است .
این نکته مبین آن است که علاوه بر شرایط مناسب اقلیمی مانند بارندگی و درجه حرارت مناسب عوامل دیگری از جمله عوامل مدیریتی و اعمال و اتخاذ سیاستهای حمایتی و پشتیبانی نقش مؤثری در افزایش تولید داشته اند

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x