پاورپوینت سیری در نظریات و جریانات فرهنگی

پاورپوینت سیری در نظریات و جریانات فرهنگی

پاورپوینت سیری در نظریات و جریانات فرهنگی

پاورپوینت-سیری-در-نظریات-و-جریانات-فرهنگیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۳۴ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
سیری در نظریات و جریانات فرهنگی
ضرورت توسعه فرهنگی
اهمیت توسعه فرهنگی به ویژه در حال حاضر تا بدان پایه است که سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) دهه پایانی سده ۲۰ میلادی را به معرفی نمود و ۲۱ « دهه جهانی توسعه فرهنگی » عنوان ماه مه میلادی ( ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ ) روز جهانی توسعه فرهنگی اعلام شده است.
۳
ارائه تعریفی از فرهنگ ( Culture ) کار دشواری است. آلفرد کروبر و کلاید کلوکهون در سال ۱۹۵۰ توانستند شمار حیرت آوری از تعاریف فرهنگ را از منابع مردمی و دانشگاهی ارائه گردهم‌آورند. روند تغییرات معنای فرهنگ در زبان انگلیسی چنین است:
پرورش حیوانات و به عمل آوردن محصولات زراعی/ آموزش انسانها/ مترادف ارزشی برای تمدن (اروپاییهای بافرهنگ و آفریقاییهای وحشی)/با ظهور رمانتیسیسم فرهنگ تنها برای سنجش رشد معنوی به کار رفت./سنت و زندگی روزمره.
کروبر و کلهوکهون تعاریف فرهنگ را در شش دسته منظم کردند: توصیفی (منطبق با محور سوم ویلیام)، تاریخی(میراثی از گذشته)، هنجاری (شیوه زندگی و ارزشها)، روانشناختی (حلّال مشکلات و براوردن نیازهای عاطفی)، ساختاری (عناصر فرهنگ مانند تعریف تیلور) و ژنتیکی (فرهنگ کنش متقابل انسانها و تحولات بین نسلی).
۴
اما از نظر اسمیت امروز کاربرد فرهنگ حول مضامین زیر است:
در مقابل چیزهای مادی و فناورانه و امور دارای ساختار اجتماعی/ قلمروی امر فکری، معنوی و غیرمادی/ استقلال فرهنگ در مقابل قدرتهای زیربنایی اقتصادی/ مفهومی از نظر ارزشی خنثی و بی‌طرف
نظریه‌ی فرهنگی از نگاه اسمیت در سه حوزه اصلی می‌گنجد:
محتوا: ابزارهایی برای درک ساختمان فرهنگ/ دلالتهای اجتماعی: تاثیر فرهنگ بر ساختار و زندگی اجتماعی/ کنش، عاملیت و خویشتن: رابطه فرد و فرهنگ و راههایی که فرهنگ از طریق آن بر فرد تاثیر می‌نهد.
۵

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x