پاورپوینت سلامت برای همه

پاورپوینت سلامت برای همه

پاورپوینت سلامت برای همه

پاورپوینت-سلامت-برای-همهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۶۷ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

۱
به نام خدا
مبحث:
– سلامت برای همه ( HFA )
– مراقبتهای بهداشتی اولیه ( PHC )
۲
( Health For All by 2000 (HFA 2000
در سال ۱۹۷۷ در سی‌امین مجمع جهانی بهداشت در شوروی سابق (قزاقستان Alma-Ata )، شعار سلامتی برای همه تا سال ۲۰۰۰ ( HFA 2000 ) اعلام و بیانیه آلماآتا منتشر شد.
هدف کلی HFA 2000 : دستیابی همه مردم جهان در سال ۲۰۰۰ میلادی به سطحی از سلامتی جسمی، روانی و اجتماعی که آنها را قادر سازد زندگی سازنده ای از نظر اجتماعی و اقتصادی داشته باشند.
۳
سلامت ( بهداشت ) برای همه (Health for all – HFA)
در بیانیه رسمی سی ‌ امین مجمع جهانی بهداشت در سال ۱۹۷۷ که به بیانیه آلماآتا معروف است اعلام گردید که در دهه های آینده هدف اجتماعی و اصلی دولت ها و سازمان جهانی بهداشت باید دستیابی همه مردم جهان در سال ۲۰۰۰ میلادی به سطحی از سلامتی (سلامتی جسمی، روانی و اجتماعی) باشد که امکان برخورداری از یک زندگی مؤثر و مولد را برای آنان فراهم آورد.
در سال ۱۹۷۸ نیز کنفرانس مراقبت های اولیه بهداشتی در آلماآتا (مرکز جمهوری قزاقستان) ‌ تشکیل گردید و روش دستیابی به سلامت برای همه ، مراقبت های بهداشتی اولیه (Primary Health Care- PHC) معرفی شد.
درماه می سال ۱۹۷۹ استراتژی جهانی سلامت برای همه توسط سی و دوّمین اجلاس سازمان جهانی بهداشت مورد تصویب قرار گرفت و نمایندگان کشورهای عضو پذیرفتند که استراتژی های کشوری سلامت برای همه را بر اساس مراقبت های اولیه بهداشتی تدوین و به مرحله عمل درآوردند.
۴
در زمینه هدف، اصول استراتژیک و شاخص های دستیابی به HFA باید توجه داشت ک ه:
سلامت برای همه یک هدف واحد و محدود نیست بلکه جریانی است که به بهبود مداوم سلامت مردم منجر می شود.
سلامت برای همه به این معنی نیست که در سالهای آتی دیگر کسی بیمار و ناتوان نخواهد بود و گروه پزشکی مراقبتهای پزشکی را برای یکایک مردم جهان و ناخوشیهای آنان تامین خواهند کرد .
بلکه بدان معناست که سلامت پا می ‌ گیرد و در هر کجا که مردم زندگی و کار می ‌ کنند خدمات بهداشتی در اختیار آنان خواهد بود و مردم امکانات بهتری برای رشد و رسیدن به کهنسالی سالم و فعال را خواهند داشت و افراد و خانواده ‌ ها به شیوه قابل قبول و متناسب با توان و مشارکت خود به مراقبت های اساسی سلامت دسترسی خواهند یافت.
۵
هدف سلامت برای همه بر پایه سیاست های زیر استوار است:
  سلامت و تندرستی حق مسلم مردم است و تامین آن یک هدف اجتماعی در سراسر جهان است.
اختلاف موجود بین وضعیت بهداشتی مردم جهان، نگرانی مشترک تمام کشورهاست و باید به شدت کاهش یابد. بنابراین پایه و اساس استراتژی بهداشت برای همه توزیع عادلانه امکانات بهداشتی در بین کشورها و در درون کشورها به ترتیبی که به دسترسی عموم مردم به مراقبت های اولیه بهداشتی و خدمات پشتیبان آن بیانجامد می باشد.
حق و وظیفه مردم است که به صورت فردی و گروهی در برنامه ریزی و اجرای مراقبت های بهداشتی خودشان نقش داشته باشند. بنابراین مشارکت فعال مردم در شکل دادن به آینده بهداشتی و اقتصادی جامعه از عوامل اساسی در تحقق استراتژی های بهداشت برای همه است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x