پاورپوینت زیباشناختی و زیبایی (⭐⭐⭐)

پاورپوینت زیباشناختی و زیبایی (⭐⭐⭐)

پاورپوینت زیباشناختی و زیبایی (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-زیباشناختی-و-زیبایی-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۸ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
زیباشناختی و زیبایی
رفتار زیباشناختی عبارت است از قابلیت آنکه از اشیا چیزی درک کنیم بیش از آنچه که اشیا هستند(تئودور آدورنو ۱۹۷۴ ).
لغت زیبایی‌شناختی (استتیک) در اصل یونانی است و به معنی ادراک است. علم زیباشناختی به معنی وسیع کلمه به بررسی و روشهای احساس محیط و موقعیت فرد در داخل آن می‌پردازد (گروتر١٣٨۶).
ازقرن هجدهم مفهوم زیبایی بیشتر جنبه روانشناسانه به خود گرفت. زیبایی در ارتباط با ادراک دیده شد و بیننده جزئی از این مجموعه به‌حساب آمد. الکساندر گوتلیب باومگارتنر .(گروتر، ۱۳۸۶)
– Alexander gottlieb baumgartner
ازمفهوم زیبایی‌شناختی به‌عنوان مفهومی به موازات علم الاخلاق و منطق استفاده نمود. نقشی را که عقل در علم الاخلاق داشت سلیقه در زیباشناختی به دست آورد. سلیقه، احساس و ادراک بار دیگر در علم زیبایی شناسی راه یافتند. به‌این‌ترتیب زیبایی‌شناختی در قرن بیستم به‌صورت فلسفه و دانش تمامی نمودهای زیبایی شد. پیتر اسمیتمعتقد به سه سطح برای ارزشهای زیبایی‌شناختی است: ((تغییرات در زیباشناختی بر اساس بافتی خاص انجام می‌شود که قابل قیاس با تغییرات آب در اقیانوس ها است. در سطح آب امواج بسیاری وجود دارد با بسامد زیاد و دامنه کم و در زیر این امواج، امواج بزرگ و عمیق‌تری وجود دارد که درواقع امواج بالایی را بر روی خود حمل می‌کند. در زیر همه این امواج در عمق اقیانوس جریانهای دریایی وجود دارند که توده های بسیار عظیم آب در آن‌ها جریان دارند و تمام آنچه در سطح می گذرد کوچک‌ترین اثری بر آن‌ها ندارند. در قیاس ما امواج ریز سطحی و نمایان مد هستند و امواج بزرگتری که حمل کننده امواج بالایی هستند نمایانگر سبکها در دوره های مختلف فرهنگی و در زیر تمامی این امواج ارزشهای بنیادی زیبا شناختی هستند که به آرامش در تغییر هستند)). .(گروتر، ۱۳۸۶)
– Peter f. Smit
  شناخت زیبایی
دسته ای از عوامل روانی- اجتماعی که بر ادراک ما اثرات مهمی به جا می گذارد، به زبان ریاضی اطلاعات سمانتیک یک پیام ذهن انسان را مشغول می‌کند که شانزده بیت در ثانیه باشد. احساس زیبایی و نوآوری در ارتباط با یکدیگرند و از طرف دیگر نوآوری در ارتباط مستقیم یا غیر قابل پیش بینی بودن است.
زیبایی شناسی فلسفی
زیگموند فروید در کتاب ((نا آرامی در فرهنگ))(١٩٣٠) حاصل زیبایی را چنین وصف می‌کند: زندگی چنانکه به ما داده شده است برای ما خیلی سخت است و رنجها و مشکلات غیر قابل حل به همراه دارد. برای تحمل این زندگی ما نیازمند تسکین دهنده ای هستیم. .(گروتر، ۱۳۸۶)
– Sigmund freud
زیبایی شناسی در معماری:
هلما فرانک از بنیان گذاران نظریه اطلاعات چهار شرط لازم برای زیبایی شناسی ذکر می‌کند:
یکم؛ نمای یک ساختمان بایستی حداقل دو سطح از سطوح ادراکی را مخاطب قرار دهد در حالی که اطلاعات یکی از آن‌ها کمتر و دیگری بیشتر از مقدار حداکثر ظرفیت دریافت ذهن باشند( گروتر، ص٣٠).
دوم؛ اینکه احتمال پیش آمدن مجموعه علائم مختلف عرضه شده ازنظر محاسبه با یکدیگر مساوی نباشد چون در چنین صورتی تشکیل طرح‌واره ممکن نیست.
سوم؛ مقدار اطلاعات بالاترین طرح‌واره نباید بیش از ١۶٠بایت باشد چه در این حالت دیگر ذهن نمی‌تواند تمامی اطلاعات را به‌عنوان یک پیام واحد تلقی کند.
چهارم؛ نیز بایستی برای تشکیل طرح‌واره امکانات مختلف وجود داشته باشند. اگر این‌طور نباشد پرت اطلاعاتی برابر ١ خواهد بود و در نتیجه تازگی برابر صفر و پیام فاقد اطلاعات است و جایی برای احساس زیبایی باقی نمی ماند.
– frank helma

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x