پاورپوینت روان شناسی عمومی

پاورپوینت روان شناسی عمومی

پاورپوینت روان شناسی عمومی

پاورپوینت-روان-شناسی-عمومیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۳۴۲ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
روان شناسی عمومی
بخش اول- روانشناسی کوششی علمی و انسانی
فصل اول: ماهیت روانشناسی ( دکتر براهنی )
( Psychology ) تعریف روانشناسی
روانشناسی را می توان چنین تعریف کرد : بررسی علمی رفتار و فرایندهای ذهنی . این تعریف موضوعهای بسیار متنوعی را دربرمی گیرد ، چنانکه از چند مثال و نمونه های زیر برمی آید:
* آسیب مغزی و بازشناسی چهره ها * نسبت دادن ویژگی ها به افراد
* یادزدودگی کودکی * چاقی
* اثر برنامه های پرخشونت رسانه ها بر پرخاشگری کودکان
خاستگاههای تاریخی روانشناسی
خاستگاههای تاریخی روانشناسی رامی توان تا فلاسفه بزرگ یونان باستان پی گرفت . مشهورترین آنان سقراط ، ا فلاطون و ارسطو بودند . سؤالات بنیادین آنان در باب زندگی عبارت بود از : هشیاری چیست ؟ آدمیان ذاتاً منطقی هستند یا غیر منطقی ؟ آیا چیزی به نام انتخاب آزاد وجود دارد ؟ این پرسشها با ماهیت ذهن و فرایندهای ذهنی و روانی سروکار دارند که از عناصر اصلی رویکرد شناختی در روانشناسی محسوب می شوند .
بقراط ( پدر پزشکی ) علاقه وافری به فیزیولوژی داشت و مشاهدات مهمی در زمینه کنترل مغز بر اندامهای بدن انجام داد . آن مشاهدات زمینه ساز رویکرد زیست شناختی در روانشناسی است .
فطری نگری در برابر تجربه گرایی آیا تواناییهای آدمیان فطری (طبیعت) است یا از طریق تجربه (تربیت) کسب می شود ؟
دیدگاه فطری نگری معتقد است که آدمیان با گنجینه ای از دانش و توان فهم واقعیت زاده می شوند. یعنی دانش و فهم آدمی از طریق استدلال و درون نگری دقیق دست یافتنی است. در قرن هفدهم دکارت برخی اندیشه ها ( خدا، خویشتن، اصول بدیهی هندسه، کمال و بی نهایت ) را فطری به شمار می آورد. دکارت بدن آدمی را ماشینی می دانست که مثل هر ماشین دیگری قابل بررسی است. این دیدگاه سرآغاز رویکردهای پردازش اطلاعات در باره ذهن آدمی است.
دیدگاه تجربه گرایی برآن است که دانش از طریق تجربه ها و تعاملهای آدمی با جهان کسب می شود . درقرن هفدهم جان لاک معتقد بود که ” ذهن آدمی در بدو تولد همچون لوح نانوشته ای است که تجربه های جریان رشد او، دانش و فهم را روی آن ثبت می کنند ” . این دیدگاه سرآاغاز روانشناسی تداعی گرا بود. ذهن از اندیشه هایی انباشته می شود که از طریق حواس به آن راه می یابند وطبق اصولی از قبیل مشابهت و تضاد به هم پیوند می خورند .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x