پاورپوینت دی اکسید کربن (⭐⭐⭐)

پاورپوینت دی اکسید کربن (⭐⭐⭐)

پاورپوینت دی اکسید کربن (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-دی-اکسید-کربن-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۸ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
دی اکسید کربن
تأثیر عوامل محیطی بر رشد و نمو سبزی‌ها:
فتوسنتز و رشد و نمو گیاهان تحت تأثیر عوامل ژنتیکی و محیطی است. هر گیاهی خصوصیات ژنتیکی خود را از والدین خود به ارث می‌برد.
اما عوامل محیطی نیز با توجه به نوع آب و هوای منطقه، زمان کشت و نحوه انجام عملیات زراعی بر رشد و نمو سبزی‌ها تأثیر می‌گذارند. این عوامل محیطی شامل: نور، دما، دی‌اکسیدکربن، خاک، تغذیه و کوددهی ، کنترل علف‌های هرز، کنترل آفات و بیماریها، آبیاری، رطوبت نسبی است.
دی اکسید کربن
دی‌اکسیدکربن هوا طی عمل فتوسنتز با آب ترکیب و مواد لازم برای رشد گیاه را فراهم می‌سازد. کربن نقش مهمی در فتوسنتز و تولید ماده خشک در گیاهان دارد.
کربن به صورت دی­اکسید کربن ( CO 2 ) از آتمسفر جذب شده و در فرآیند فتوسنتز به کار می­رود. تنها قسمت ناچیزی از آن از طریق محلول خاک جذب می‌شود.
غلظت گازکربنیک با صنعتی شدن شهرها و سوخت فسیلی از میزان ۲۸۵ قسمت در میلیون در قرن ۱۹ به میزان ۳۲۰ قسمت در میلیون در اواسط قرن ۲۰ افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر این مقدار در بعضی از نقاط دنیا به طرز سرسام آوری از حد مجاز نیز بیشتر است.
۶Co 2 +6H 2 O C 6 H 12 O 6 + 6O 2
نور
غلظت گازکربنیک در شرایط تابش نور شدید در مناطق سبزیکاری که دارای تراکم بوته متعادلی در واحد سطح هستند، پایین تر از ۲۵۰ قسمت در میلیون است، در صورتی که این مقدار در مزارع سبزیکاری با تراکم زیاد در واحد سطح، حدود ۱۵۰ قسمت در میلیون می­باشد.
غلظت زیاد گازکربنیک در پرورش سبزیهای گلخانه­ای حائز اهمیت است. فتوسنتز در گیاهان در شرایط مناسب نور، دما و جریان آب و هوا به موازات افزایش غلظت گازکربنیک تا حدود ۳۰۰ قسمت در میلیون افزایش می­یابد.
غلظت کم آن در محیط گلخانه می‌تواند یکی از عوامل عمده محدودکننده فتوسنتز در گیاهان گلخانه‌ای باشد؛ زیرا محیط گلخانه بسته است و Co 2 موجود در آن توسط گیاهان برای عمل فتوسنتز مصرف می‌شود و غلظت آن کاهش می‌یابد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x