پاورپوینت تجزیه و تحلیل شغل (J A ) (با کیفیت)

پاورپوینت تجزیه و تحلیل شغل (J A ) (با کیفیت)

پاورپوینت تجزیه و تحلیل شغل (J A ) (با کیفیت)

پاورپوینت-تجزیه-و-تحلیل-شغل-(j-a-)-(با-کیفیت)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۲ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
تجزیه و تحلیل شغل (J.A.)
تعریف سازمان :
یک سیستم اجتماعی است که در آن گروهـــی از افراد برای رسیدن به اهداف مشترک و از پیش تعیین شده آگــاهـانــه و بطور منظم مشارکت میکنند ، لازم بذکر است که سازمان زمانی تشکیل میشود که رسیدن به هدف از عهده یک نفر بر نمی آید .
تعریف شغل :
عبارتست از وظایف از پیش تعیین شده که توســـط واحـد ستادی منابع انسانی ارزیابی و سطح حقوق خاصی برای آن در نظر گرفته می شود .
طراحی شغل :
عبارتست از تعیین و در کنار هم قرار دادن وظایفی که بصورت یک واحــد کاری میتواند توسـط فــردی با مهارتـهای خاصی انجـــام گیرد و پاسخگوی بخشی از نیازهای سازمان باشد .
شیوه های طراحی شغل :
۱- روش مهندسی صنایع :
تحت عنوان روش مدیریت علمی ازآن یاد شده است .
۲- روش ارگونومیک : (Ergonomic)
مسائل زیست شناسی و روان شناسی نیز در آن لحاظ شده است .
۳- روش سیستمی
۴- روش انگیزشی قابل انعطاف
تعریف J.A. :
۱) به زبان ساده ”جمع آوری اطلاعات لازم در مورد یک شغل“
۲) J.A. فراینـــدی است کـه از طــریق آن ماهیت و ویـژگیهـای هریک از مشاغل در سازمان بررسی می شود و در مورد آنها
اطلاعات کافی جمع آوری و گزارش می شود .
بـا J.A. معـلوم میشود کــه هـر شغــل چـه وظایفــی را شــامــل
میشـود و برای احراز آن چـه مهـارتهایی و توانــایی لازم است .
مراحل تجزیه و تحلیل شغل :
۱- بررسی کلی سازمان بمنظور مطابقت مشاغل با اهداف کلی سازمان
۲- تعیین اینکه اطلاعات بدست آمده از J.A. چگونه استفاده خواهد شد
۳- انتخاب نمـونه هایی از مشاغـل بـرای مطالعـه و تجـزیه و تحلیل آن
۴- کسب اطلاعات لازم با استفاده از روشهای مختلف
۵- تنظیم J.D.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x