پاورپوینت با موضوع تربیت بدنی عمومی

پاورپوینت با موضوع تربیت بدنی عمومی

پاورپوینت با موضوع تربیت بدنی عمومی

پاورپوینت-با-موضوع-تربیت-بدنی-عمومی

توضیحات:
پاورپوینت با موضوع تربیت بدنی عمومی، در ۱۸۹ اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن فایل:
هدف از انجام فعالیت‎های ورزشی در سطح دانشگاه رشد و توسعه جنبه‎های جسمانی، اخلاقی و روانی دانشجویان به موازات تحصیل علوم و فنون دیگر است. دانشجویان از طریق درس تربیت بدنی در جریان فعالیت‎های ورزشی و بهداشتی قرار می‎گیرند و با یادگیری مهارتهای حرکتی پایه انتظار می‎رود پس از فراغت از تحصیل نیز به سلامت جسمی و روانی خود توجه بیشتری داشته باشند و ورزش را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهند.
در تمام جوامع انسانی امروز ورزش به عنوان یک امر انسانی – تربیتی مورد توجه است و در جامعه ما نیز با توجه به بافت جوان جمعیتی و تغییر نگرشهای مثبت نسبت به ورزش، این مهم رو به توسعه و گسترش است. جامعه‎شناسان عقیده دارند که در شرایط زندگی ماشینی و افزایش ساعات فراغت، ورزش را می‎توان به عنوان وسیله‎ای مطلوب برای تأمین تفریح سالم و تجدید قوای افراد جامعه در نظر گرفت، هم چنین متخصصین بهداشت و علوم تندرستی و پزشکان از ورزش به عنوان وسیله‎ای مهم در تأمین سلامت جسمانی انسان یاد می‎کنند.
تربیت بدنی چیست؟
تربیت بدنی فرایندی است آموزشی – تربیتی که هدف آن بهبود بخشیدن به اجرا و رشد انسان از طریق فعالیتهای جسمانی است. تعریف فوق برداشتی است کلی از تعلیم و تربیت که نشان دهنده فرآیند مستمر یادگیری و تکامل کلی در طول زندگی است. تربیت بدنی شامل کسب و پردازش مهارتهای حرکتی، توسعه و نگهداری آمادگی جسمانی برای تندرستی و سلامتی، کسب دانش علمی درباره فعالیتهای جسمانی و تمرین و توسعه تصور و ذهنیت مثبت از فعالیتهای جسمانی به عنوان وسیله‎ای برای بهبود اجرا و عملکرد انسان است.

فهرست مطالب:
فصل اول:
اصول، فلسفه و اهداف تربیت بدنی
فصل دوم:
آمادگی جسمانی و سلامت عمومی
بخش دوم:
اجزای آمادگی جسمانی مرتبط با مهارت های ورزشی (آمادگی حرکتی)
فصل سوم:
منابع انرژی و تغذیه در ورزش های مختلف
فصل چهارم:
وضعیت و ترکیب بدنی
فصل پنجم:
مشخصات کلی تمرین، حرکات نرمشی و فعالیت های تقویتی
فصل ششم:
اصول خودآزمایی جسمی و حرکتی

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x