پاورپوینت انتقال اطلاعات از طریق خطوط برق

پاورپوینت انتقال اطلاعات از طریق خطوط برق

پاورپوینت انتقال اطلاعات از طریق خطوط برق

پاورپوینت-انتقال-اطلاعات-از-طریق-خطوط-برقلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۵۴ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
انتقال اطلاعات از طریق خطوط برق
Plc
( power line carrier )
چکیده :
فناوری انتقال اطلاعات از طریق خطوط برق، به مصرف کننده نهایی، یکی از فناوری های رو به رشد در بسیاری از کشورهای پیشرفته ی جهان است. بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز، برای استفاده و به کارگیری این فناوری در سطح شبکه ی برق مطالعاتی انجام داده و برخی از آن ها به نصب آن پرداخته اند. از این رو در این پروژه، ابتدا به معرّفی و کلیات فنی این فناوری پرداخته می شود و سپس مزایا، کاربـردها و مشکـلات آن ذکر می شود.
مقدمه:
از سال ها قبل در خطوط فشار قوی ( ۴۰۰KV, 230KV, 132KV, 3KV ) از plc برای اهداف کنترلی و حفاظتی بین نیروگاه ها و پست های فشار قوی و مراکز کنترلی (دیسپاچینگ) استفاده می شود. برای مثال می توان به کنترل تنظیم تولید نیروگاه ها از راه دور (تنظیم نقطه مرجـع نیروگاه)، ارتباط تلفـنی بین پست های فشار قوی و نیروگاه ها، ارسال مقدار توان، انرژی، ولتاژ و جریان کل شبکه به مرکز دیسپاچینگ، فرامین حفاظتی و… نام برد. در واقع PLC انتقال داده های مخابراتی را در خطوط فشار قوی بر عهده دارد .
با شروع تجدید ساختار در صنعت برق و به وجود آمدن بازارهای رقابتی برق، لزوم مشارکت مصرف کننده در بازار برق (از قبیل کنترل مصرف، مدیریت مصرف یا DSM ، اندازه گیری مصرف به صورت Real Time برای اهدافی مانند پیش بینی بار و … ) احساس شد. لازمه مشارکت مصرف کننده در این بازار وجود تجهیزات مخابراتی موثر بین مصرف کننده های صنعتی، تجاری و حتی مسکونی در شبکه های توزیع برق است. PLC ، یکی از گزینه های موجود است که امکان پیاده سازی آن نسبتا ساده است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x