پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت

پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت

پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت

پاورپوینت-الکترولیز-یا-برقکافتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۰ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..pptx) : 
 

الکترولیز یا برقکافت
الکترولیز چیست؟
الکترولیز فرآیندی است که انرژی الکتریکی را به انرژی شیمیایی تبدیل می کند. در واقع به تجزیه مواد به وسیله الکتریسیته، الکترولیز می گویند. برق‌کافت یا الکترولیز در شیمی و صنعت، شیوه جداسازی عنصرها و ترکیب‌هایی است که با پیوند شیمیایی با هم پیوند دارند. این جداسازی با گذراندن یک جریان الکتریکی از میان این مواد صورت می‌گیرد. الکترولیز فقط در مایعات انجام می شود که به آن الکترولیت می گویند.
الکترولیت چیست؟
ماده حل شده یک محلول آبی که رسانایی الکتریکی آن بیش از آب خالص است، الکترولیت نامیده می‌شود. یک الکترولیت به‌طور کامل یا به‌طور جزئی در آب یونیده می‌شود. به عبارت دیگر الکترولیت ها مایعاتی (مواد مذاب یا محلول) هستند که در اثر عبور جریان الکتریسیته تجزیه می شوند.
رسانش الکترولیتی
رسانایی الکترولیتی هنگامی صورت می‌گیرد که یونهای الکترولیت بتوانند آزادانه حرکت کنند، چون در این مورد ، یونها هستند که بار الکتریکی را حمل می‌کنند. به همین دلیل است که رسانش الکترولیتی ، اساسا توسط نمکهای مذاب و محلولهای آبی الکترولیتها صورت می‌گیرد. علاوه بر این ، برای تداوم جریان در یک رسانای الکترولیتی ، لازم است که حرکت یونها با تغییر شیمیایی همراه باشد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x