پاورپوینت (اسلاید) خواص مواد

پاورپوینت (اسلاید) خواص مواد

پاورپوینت (اسلاید) خواص مواد

پاورپوینت-(اسلاید)-خواص-موادتوضیحات:
پاورپوینت با عنوان خواص مواد ، در ۱۳ اسلاید، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین
بخشی از متن:
چسب چیست
چسب ماده ای است که می تواند بین دو سطح اتصال چسبی بوجود آورد.
در لغت نامه چسب به عنوان ماده ای تعریف میشود که بتواند با کمک اتصال سطحی دو ماده را کنار هم نگه دارد.

تاریخچه چسب
اولین مدارک مبنی بر استفاده از ماده ای به عنوان چسب به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. باستان شناسانی که در حال مطالعه گورستان های قبایل ما قبل تاریخ بودند، ظروفی در گورها یافتند که قسمت های شکسته آنها توسط رزینی به دست آمده از صمغ درخت به هم چسبانده شده بودند. علاوه بر این باستان شناسان مجسمه هایی را در معابر بابل کشف کردند که چشم های عاجی آنها روی مجسمه چسبانده شده بودند. این چسب قیرمانند تقریبا ۶۰۰۰ سال است که مورد استفاده قرار می گیرد . در دوره های بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح مدارک بیشتری یافت  شد که نشان می داد چسب به ابزاری جهت مونتاژ تبدیل شده بود.
نقاشی های برروی دیوار جزئیات عملیات چسباندن چوب را نشان می دهند. تابوتی که از مقبره ی توتان خامون به دست آمده ، حاکی از به کارگیری چسب در ساخت آن است ، موزه های امروزی پر از اشیاء هندی و اثاثیه ی فرعون های مصری است که با کمک نوعی چسب ساخته شده از بدن حیوانات به یکدیگر چسبانده شده اند. 
دوره ی بعدی فعالیت در این زمینه به ۱ تا ۵۰۰ سال بعد از میلاد مسیح بر می گردد ، یعنی زمانی که رومی ها و یونانی ها روکش کردن و تزیین با چوب را آموختند که طی آن لایه ها و تکه های نازکی از چوب ها به هم متصل می شدند . با کمک این هنر ، تولید و ساخت چسب های حیـوانی و ماهی  بهبود یافت و انواع  دیگری  از چسب ها اختراع شدند که از آن میـان می توان بـه سفیده ی تخم مرغ برای چسبـاندن ورقـه های نازک طلا اشاره نمود . علاوه بر سفیده ی تخم مرغ دیگر مواد طبیعی نیز از جـمله استخوان ، شیــر ، چـرم ، پنیـر ، سبزیجات و حبوبات و دیگر مواد طبیعی بــرای آماده سازی چسب ها به کار رفته انـد.

فهرست بخشی از مطالب:
چسب چیست
خواص چسب
کاربردهای متنوع چسب
اجزای تشکیل دهنده چسبها
چسبهای اپوکسیدی
چسبهای تراکمی فرمالدئید
چسب‌های فنولیک
چسب های آکـریـلیـک
چسب های غیــر هــوازی

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x