پاورپوینت آمار(تعاریف و دیدگاه ها) (با کیفیت)

پاورپوینت آمار(تعاریف و دیدگاه ها) (با کیفیت)

پاورپوینت آمار(تعاریف و دیدگاه ها) (با کیفیت)

پاورپوینت-آمار(تعاریف-و-دیدگاه-ها)-(با-کیفیت)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..PPT) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۳۳۰ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..PPT) : 
 

بنام خدا
آمار(تعاریف و دیدگاه ها)
آمار چیست؟
آمار به عنوان یک موضوع علمی، امروزه شامل مفاهیم و روش ‌ هائی است که در تمام پژوهش ‌ هایی که مستلزم جمع ‌ آوری داده ‌ ها به وسیله یک فرآیند آزمایش و مشاهده و انجام استنباط و نتیجه ‌ گیری به وسیله تجزیه و تحلیل این داده ‌ ها هستند، اهمیت بسیار دارند.
آمار هنر و علم جمع ‌ آوری، تعبیر و تجزیه و تحلیل داده ‌ ها و استخراج تعمیم ‌ های منطقی در مورد پدیده ‌ های تحت بررسی است.
معادل کلمه آ مار در زبان انگلیسی Statistics است که از لحاظ تاریخی، از کلمه لاتین status مشتق شده و یکی از معانی کلمه اخیر، دولت است .
در طول چندین دهه، آ مار فقط با بیان اطلاعات و مقادیر عددی درباره اقتصاد، جمعیت شناسی و اوضاع سیاسی حاکم در یک کشور، سر و کار داشت.
حتی امروز، ‌بسیاری از نشریات و گزارشهای دولتی که توده ‌ ای از آمار و ارقام را در بر ‌ دارند و تحت عناوینی از قبیل « آمار تولید مزارع» و «آمار کارگران» منتشر می ‌ شوند، معنی اولیه کلمه آمار را در ذهن زنده می ‌ کنند. اکثر افراد معمولی هنوز این تصور غلط را درباره آمار دارند که آن را منحصر به ستون ‌ های عددی سرگیجه ‌ آور و گاهی یک سری شکل ‌ های مبهوت ‌ کننده می‌دانند.
بنابراین، یادآوری این نکته ضروری است که نظریه و روش ‌ های جدید آماری، از حد ساختن جدول ‌ های اعداد و نمودارها بسیار فراتر رفته ‌ اند. نمایش ‌ های عددی به صورت جنبه ‌ ای فرعی از آمار درآمده ‌ اند .
دیدگاه ‌ های زیر را درمورد آمار بخوانید . آیا علم آمار اینگونه است؟
دیدگاه ‌ هایی در مورد آمار:
تهیه آمار کاری وقت ‌ گیر و زمان بر و اصولا ً کسالت ‌ آور است .
آمار گورستانی از اعداد و ارقام است که در هر اداره و سازمان نمونه ‌ ای از آن پیدا می ‌ شود .
آمار مجموعه ‌ ای از روابط و فرمول ‌ های ریاضی پیچیده و گیج ‌ کننده است .
آمار شامل نمودارها و جدولهایی از اعداد است .
آمار فرایندی است که در آن هر ده سال افرادی را به منازل فرستاده و اطلاعات خانوارها مانند تعداد فرزندان، سن افراد خانوار را از آنها کسب می ‌ کنند .
آمار ابزاری است که بسیاری با توسل به آن افکار عمومی را به نفع خود جلب می ‌ کنند.
آمار مفهومی است که برای ثبت و نمایش اطلاعات عددی به کار می ‌ رود، مانند تعداد بیکاران، کارمزد حمل کالا به وسیله کشتی در ۱۵ سال گذشته، جمعیت نواحی جنوب شهر تهران، تعداد افراد تلف شده در اثر شیوع یک بیماری یا مقدار مسافت طی شده در زمان معینی به وسیله برنده مسابقه‌ دو.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x