پاورپوینت آشنایی با سازوکار توسعه پاک (با کیفیت)

پاورپوینت آشنایی با سازوکار توسعه پاک (با کیفیت)

پاورپوینت آشنایی با سازوکار توسعه پاک (با کیفیت)

پاورپوینت-آشنایی-با-سازوکار-توسعه-پاک-(با-کیفیت)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۳۴ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسم ا… الرحمن الرحیم
آشنایی با سازوکار توسعه پاک
اقدامات جهانی برای مقابله با تغییر اقلیم
نخستین واکنشهای بین المللی ۱۹۹۰-۱۹۸۸
سال ۱۹۸۸ نقطه عطفی در روند پیدایش رژیم تغییر اقلیم بود. تا آن زمان موضوع تغییر اقلیم بطور عمده از سوی فعالان غیردولتی در درجه اول و دانشمندان جهان مطرح و اداره می ‌ شد، اما در این سال موضوع به صورت یک مقوله بین دولتی در آمد.
دوره ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ یک دوره گذار بود و ترکیبی از فعالیت ‌ های دولتی و غیردولتی منجر به شکل ‌ گیری “مجمع بین الدول تغییر اقلیم (IPCC) ” به وسیله سازمان جهانی هواشناسی و برنامه محیط ‌ زیست ملل ‌ متحد گردید .
کنوانسیون تغییر آب و هوا در سال ۱۹۹۲ در اجلاس ریو با هدف تثبیت غلظت گازهای گلخانه ای ناشی از فعالیتهای صنعتی در سطحی که از آسیب های ناشی از تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان و حیات روی زمین بکاهد تدوین گردیدو توسط ۱۵۴ کشور (به همراه اتحادیه اروپا) امضاء شد و از سال ۱۹۹۴ اجرایی گردید. اهم اهداف کنوانسیون و فعالیتهای مرتبط با آن به قرار زیر است :
اقدامات جهانی برای مقابله با تغییر اقلیم
کنوانسیون تغییر آب و هوا هدف مشترک ولی تعهدات متفاوتی را برای کشورهای مختلف درنظر گرفته است. ماده ۴ کنوانسیون که مربوط به تعهدات است بیان می دارد که کلیه متعاهدین به کنوانسیون دارای هدف مشترک با مسئولیتهای متمایز هستند. ماده ۴.۷ بیان می دارد که انجام تعهدات کشورهای در حال توسعه به کنوانسیون منوط به اجرای موثر تعهدات مالی و انتقال تکنولو ژ یکی کشورهای توسعه یافته است.
همچنین ماده ۴.۸ و ۴.۱۰ کنوانسیون بیان می دارد که اعضاء باید توجه کامل به وضعیت کشورهای در حال توسعه که بشدت از ا ثرات سوء تغییر اقلیم یا اقدامات مقابله ای کشورهای توسعه یافته آسیب می بینند نظیر کشورهای جزیره ای کوچک یا کشورهای که در اقلیم خشک و نیمه خشک یا نواحی کوهستانی قرار دارند و یا اقتصاد آنها متکی به درآمدهای ناشی از استخراج و فرآوری و صادرات سوختهای فسیلی است ، داشته باشند.
کنوانسیون تغییرآب و هوا و اهداف آن

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x