پارتیشن بندی (دانلود رایگان)

پارتیشن بندی (دانلود رایگان)

پارتیشن بندی (دانلود رایگان)

پارتیشن-بندی--(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏پارتیشن بندی
‏برای استفاده از هارد، ابتدا باید هارد را پارتشین بندی کرد. برای این کار ابتدا دیسک (سی دی) بوت را داخل سی رام گذاشته تا سیستم از طریق دیسک (سی دی ) بوت شود سپس با تایپ فرمان fdisk‏ وارد fdisk‏ می شویم تا کار پارتشین بندی هارد را شروع کنیم. از بین گزین های موجود.
۱- Create Dos Partition or Logical Dos Drive
۲- Set Active Partition
۳- Delete of Logival Dos Drive
۴- Display Partition Information
‏گزینه اول را انتخاب می کنیم. (اگر سیستم بیش از یک هارد داشته باشد، در این قسمت یک گزینه دیگر نیز اضافه می شود که مربوط به انتخاب هاردی که می خواهیم پارتشین بندی کنیم می شود) پس از انتخاب گزینه اول، از بین گزین های بعدی:
۱- Create Primry Dos Partition
۲- Creat Extended Dos Partition
۳- Create Logical Dos Drive (s) in the Exteded Dos Partition
‏گزینه یک را انتخاب می کنیم که مربوط می شود به ایجاد پارتشین C‏ که پارتشین اولیه (Primary)‏ می باشد. تنها، پارتیشنها، پس ایجاد پارتیشن C‏، از طریق انتخاب گزینه دو، از نوع Extended‏ ایجاد می شوند.
‏نکته: پس از ایجاد پارتیشن c‏ باید آنرا Active‏ کرد (بااستفاده از گزینه (Set Active Partition‏ . درایو c‏ تنها درایوی است که Active‏ می شود.
‏پس از پایان پارتیشن بندی باید سیستم را Restart‏ کرد تا بتوان عمل فرمت را انجام داد.
‏۲
‏پارتیشن بندی سیستمی با بیش از یک هارد:‏
‏برای اینکه سیستمی با بیش از یک هارد (مثلا دو هارد) را پارتیشین بندی کنیم ابتدا باید تمام پارتشینهای هارد اول و سپس تمام پارتیشنهای هارد دوم را ایجاد کرد. با این تفاوت که پارتیشن Primary‏ را فقط برای هارد اول ایجاد می کنیم و در واقع هارد دوم فقط دارای پارتیشنهای Extenden ‏ می باشد. (پارتیشن Primary‏ همواره برای یکی از هاردها ایجاد می شود.
‏ویندوز xp‏ این خاصیت را دارد که هنگام نصب ویندوز، سیستم را پارتیشن بندی کرد که در قسمت نصب ویندوز به این موضوع اشاره خواهد شد.
‏ظرفیت هر پارتیشن (درایو):‏
‏پس از اینکه نوع پارتشینی که می خواهیم ایجاد کنیم Extended ‏ یا Primary‏)، مشخص شد، ابتدا کل ظرفیت دیسک نمایش داده میشود و سپس از کاربر سوال می شود که آیا می خواهید کل ظرفیت دیسک را به یک پارتیشن اختصاص دهید؟ که در صورت مثبت بودن جواب، هارد را فقط به یک قسمت (پارتیشن) یعنی پارتیشن c‏، تقسیم می کند و در غیر اینصورت از کاربر می خواهد که ظرفیت درایو مورد نظر را به صورت ‏درصدی یا معمولی وارد کند که این مقدار، به ظرفیت هارد و همچنین تعداد پارتیشنهایی که می خواهید ایجاد کنیم بستگی دارد. پس از ایجاد پارتیشن c‏ ابتدا کل فضای باقیمانده را به کل پارتشینهای Extended‏ اختصاص دهیم و سپس ظرفیت هر پارتیشن را به طور جداگانه و در زمان ایجاد آن (به صورت معمولی یا درصدی) مشخص می کنیم.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x