موانع ارتباط موثر در بازاریابی

موانع ارتباط موثر در بازاریابی

موانع ارتباط موثر در بازاریابی

موانع-ارتباط-موثر-در-بازاریابی

موانع ارتباط موثر در بازاریابی

مقدمه

 در این فایل موانع ارتباط موثر در بازاریابی رو به صورت خلاصه و جمع و جور بیان کردیم 
واژه ارتباط (COMMUNICATION) از ریشه لاتین”COMMUNIS” به معنای اشتراک گرفته شده است. این کلمه در زبان فارسی به صورت مصدر عربی باب افتعال به کار می رود که در لغت به معنای پیونددادن و ربط دادن و به صورت اسم مصدر به معنای بستگی، پیوند، پیوستگی و رابطه کاربرد دارد.

مفهوم ارتباط در دائره المعارف عمومی فیشر چنین تعریف شده است: «ارتباط در مفهوم گسترده آن، برای بیان هرنوع انتقال اطلاعات به کار می رود.»

«در یک مفهوم دقیق تر، انسان از مفهوم ارتباطات، یک جریان دو سویه تفهیم و تفاهم میان دو موجود زنده را درک می کند. ارتباط بین دو انسان، نوعی رفتار اجتماعی است که از مفهوم «فاعلیت» یک قطب تا فهم و احساس و رفتار قطب دیگر گسترده است. ارتباطات، نوع خاصی از رفتار اجتماعی یا رفتار متقابل است که طی آن، مفهوم مورد نظر مستقیماً به کمک علامات مختص به موضوع، به گیرنده منتقل می شود.»

فرایند ارتباط در بازاریابی
مفهوم از یک منبع (دهنده پیام) به گیرنده آن می رسد. این پیام به صورت رمز درمی آید (شکل نمادین به خود می گیرد) به وسیله نوعی ابزار (کانال) به گیرنده پیام می رسد و او آن را به صورت پیـــام در می آورد. (از رمز خارج می کند) که مقصود و موردنظر دهنده پیام است. منبع پیام از طریق به رمز درآوردن یک فکر یا اندیشه به وجود می آید.

۵ ثانیه اول مهم تر است!

رابرت هلر می گوید: ۵ ثانیه اول هر ملاقاتی از ۵ دقیقه بعدی اش، مهم تر است. نمی دانم شما خودتان هم این موضوع را تجربه کرده اید یا نه، ولی او واقعا راست می گوید. شاید در ۵ ثانیه اول یک ارتباط، هیچ حرفی رد و بدل نشود، اما نیمی از راه ارتباط در همین مدت کوتاه، طی شده است.
حقیقت این است که هر “کل” خوب و چشم گیری را جزییات اش شکل می دهد، هر چند که آن جزییات در نگاه اول، اصلا به چشم نیایند. تقریبا همیشه، توجه به نکات ریزی که گه گاه بی اهمیت به نظر می رسند، تاثیر چشم گیری در نتیجه نهایی خواهند گذاشت. 

موانع ارتباط موثر در بازاریابی

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x