مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی تاکمن (TPS)

دانلود مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی تاکمن (TPS)

مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی تاکمن (TPS)

مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی تاکمن (TPS)

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل ۲۰ کیلو بایت
تعداد صفحات ۳
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

قیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی تاکمن (TPS)

نمره گذاری: این مقیاس توسط تاکمن و سکستون در سال ۱۹۸۹ پس از اجرای پرسش نامه ۳۵ گویه ای بر روی ۱۸۳ دانش آموز، با استفاده از تحلیل عاملی به ۱۶ گویه کاهش یافت که در مقابل هر گویه، طیف ۴ گزینه ای از، به آن مطمئن نیستم (نمره ۱) و به آن مطمئن هستم (نمره ۴) قرار دارد.

پایایی و روایی : تاکمن و سکستون (۱۹۹۸) ضریب پایایی برای آن را ۸۶/۰ محاسبه نموده‌اند. پایایی درونی محاسبه شده برای این پرسش نامه در تحقیقات مختلف انجام یافته در کشورمان، در حدود ۹۰/۰ گزارش شده و مصطفوی (۱۳۸۹)، ضریب پایایی ۸۶/۰ را در پایان نامه خود گزارش نموده است. در این پژوهش روایی سازه ابزار با روش تحلیل عامل تأییدی نیز مورد بررسی قرار گرفت و شاخص برازندگی مقایسه ای (CFI) و مجذور میانگین مربعات خطای تقریب (RMSEA) برای پرسشنامه بر روی ۱۰۰ دانش آموز محاسبه شد. (CFI) محاسبه شده برای مدل‌های خوب بین ۹/۰ تا ۹۵/۰ بوده و هرچه این مقدار به ۱ نزدیک‌تر باشد نشان از برازش بهتر مدل دارد. همچنین (RMSEA) برای مدل‌های خوب کمتر از ۰۵/۰، برای مدل‌های متوسط بین ۰۵/۰ تا ۰۸/۰ و برای مدل‌های ضعیف بالاتر از ۱/۰ است (مک کالوم و آستین، ۲۰۰۰؛ کلاین، ۲۰۰۵؛ براون و کودک، ۱۹۹۳؛ به نقل از بخشی، آجیل­چی و دائمی، ۱۳۸۸). در مدل نهایی با حذف ۱۱ گویه از گویه های پرسشنامه، شاخص‌های ۹۵/۰ =CFI و ۰۵/۰ =RMSEA به دست آمد که برازندگی کامل مدل را نشان می‌دهد. نتایج تحلیل‌های بدست آمده نشان داد ضریب آلفای کرونباخ برای این مقیاس، (۶۵/۰) می‌باشد. این ضریب نشانگر پایایی درونی سؤالات مقیاس می‌باشد.



همکاری در فروش فایل  بهترین سایت فروش پاورپوینت

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x