مقاله درباره سیاستها و استانداردهای فن‏آوری اطلاعات دولت الکترونیک مالزی

مقاله درباره سیاستها و استانداردهای فن‏آوری اطلاعات دولت الکترونیک مالزی

مقاله درباره سیاستها و استانداردهای فن‏آوری اطلاعات دولت الکترونیک مالزی

مقاله درباره سیاستها و استانداردهای فن‏آوری اطلاعات دولت الکترونیک مالزی

دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل ۴۸ کیلو بایت
تعداد صفحات ۴۸
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

*سیاستها و استانداردهای فن‏آوری اطلاعات دولت الکترونیک مالزی*

فهرست

فصل ۱- مقدمه

۲

۱-۱- درباره این گزارش

۲

۲-۱- سیاست EGIT

۲

۳-۱- چارچوب EGIT

۴

فصل ۲- فن آوریهای به کاررفته در دولت الکترونیک

۱۲

۱-۲- مقدمه

۱۲

۲-۲- وسایل و تجهیزات

۱۲

۳-۲- سرویسهای کاربران

۱۴

۴-۲- سرویسهای منطقی فعالیتها

۱۶

۵-۲- سرویسهای داده ها

۲۴

۶-۲- ارتباطات

۳۰

۷-۲- ارتباط میان پردازشی

۳۵

۸-۲- محیط توسعه برنامه ها

۳۶

۹-۲- محیط عملیاتی

۳۸

فصل۳- استفاده از فن آوری رایانه برای گسترش کار گروهی

۴۲

۱-۳- گروه ا فزار

۴۳

۲-۳- مدیریت روند فعالیتها

۴۵

۳-۳- فرم های الکترونیکی

۴۵

۴-۳- سیستم های تصویر برداری

۴۶

۵-۳- ویدئو کنفرانس

۴۶

۶-۳- سیستم های برنامه ریزی و زمان بندی

۴۷

فصل ۱- مقدمه

۱-۱- درباره این گزارش

گزارش استانداردها و سیاستهای فن‏آوری اطلاعات دولت الکترونیک[۱] (EGIT)، تعاریف و مفاهیم سیستم‏ها را بر اساس استانداردهای دولت مالزی و ارائه دهندگان راه‏حلهای IT بیان می‏کند. مجموعه فن‏آوری‏هایی که اجازه بدهد رایانه‏های شخصی، تجهیزات شبکه و دیگر سرویس‏گیرها با سرویس‏دهنده‏های هر شبکه‏ای کار کنندو ایجاد یک زیربنای IT که از سیاستهای فن‏آوری اطلاعات دولت الکترونیک پشتیبانی کند، ‌در این گزارش تدوین شده‏اند.

با اعمال این سیاستها اطمینان حاصل می‏شود که رایانه‏های بزرگ، اینترنت/ اینترانت و نرم‏افزارهای توزیع شده با هم سازگارند. این گزارش چارچوبی ارائه می‏کند که دولت را از استفاده انحصاری از یک فن‏آوری خاص و افتادن در بن‏بست، حفاظت می‏کند.

تمرکز اصلی بر نرم‏افزارهایی است که همکاری ساختارهای ناهمگن را ممکن می‏سازند و آنها را به صورت ساختاری یکپارچه در می‏آورند.

سیاستهای تشریح شده در این گزارش شامل سه عامل عمده می‏شوند:

– ساختار محاسباتی توزیع شده چندلایه‏ای سرویس‏دهنده[۲] / سرویس‏گیرنده[۳]

– استفاده از قطعات نرم‏افزاری برای ایجاد سریع برنامه‏ها (برنامه‏نویسی شیءگرا)

– ارائه راهبرد همکاری برای توزیع اجزاء در کل شبکه و یکپارچه کردن منابع داده موجود

۲-۱- سیاست EGIT

در ساختار فن‏آوری اطلاعات دولت الکترونیک، سه لایه محاسباتی در نظر گرفته می‏شود.

۱- کاربر (نحوه ارائه)

۲- منطق کاری

۳- داده‏ها

متمرکزکردن تمام سیاستهای کاری و خدمات در یک محل به تیم‏های تحقیق و توسعه این امکان را می‏دهد که تمام تلاششان را برای ساختن اجزاء کاری مدیریت‏پذیر و قابل بسط به کار ببرند و این اجزاء را به گونه‏ای شفاف با داده‏های پشت صحنه و کاربرد روی صحنه، یکپارچه سازند.

از آنجا که تمام روشها به صورت متمرکز مدیریت می‏شوند می‏توان به سرعت تغییرات را انجام داد و تغییرات به صورت خودکار و بلافاصله به همه خدمات گیرنده‏ها اعمال می‏شود.

مزایای این روش عبارتند از:

– منطق کاری مشترک

– استقلال از سامانه سرویس‏گیرنده

– اجرا و مدیریت آسان پردازش‏های توزیع شده

شکل ۱- مدل محاسباتی سه لایه

گزارش استانداردها و سیاستهای EGIT نوع سرویس گیرنده‏ها و سرویس‏های ارائه شده را معین نمی‏کند بلکه در این گزارش پیشنهاد می‏شود که سرویسها به صورت اشیاء مدیریت‏پذیر تعریف شوند که بتوان آنها را روی هر سه لایه اجرا کرد.

هدف، ایجاد ساختاری است که تجهیزات مختلفی از جمله تجهیزات زیر را پشتیبانی کند:

– رایانه شخصی (PC)

– دستیار دیجیتالی شخصی (PDA)

– کیوسک

– رایانه‏های شبکه

لایه کاربر واسطه ارتباط با سیستم‏های IT را برای شهروندان، صاحبان مشاغل و دولت فراهم می‏کند. در طراحی این لایه، هدف ارائه خدمات به حداکثر تعداد ممکن از شهروندان کشور است. لایه منطق کاری سطحی است که سرویسها به شبکه ارائه می‏شوند.

از جمله سرویسهای ارائه شده به شرح زیر است:

– سرویس نامگذاری

– سرویس زمان سنجی

– سرویس فهرست

– سرویس امنیت

– سرویس کاربردی

– سرویس پیام

– سرویس پردازش مبادلات

این سرویسها ممکن است روی یک میزبان[۴] یا میزبانهای مختلف قرار گیرند.

لایه داده‏ها محل ذخیره منطقی اطلاعات مورد نیاز برای پردازش سرویسهای کاربردی است . لایه داده‏ها همچنین سرویسهایی از قبیل ایجاد، بازیابی، نوسازی یا حذف دسترسی به محل ذخیره داده‏ها را ارائه می‏کند.

بنابراین EGIT ترکیبی از سیاستها و استانداردهایی است که ساختار کاربردی توزیع شده برای دولت الکترونیک به وجود می‏آورد.

۳-۱- چارچوب EGIT

چارچوب فن‏آوری اطلاعات دولت الکترونیک (EGIT) یک مرجع استاندارد برای ملاحظه فن‏آوری‏های گوناگون در زمینه اطلاع‏رسانی است.

این چارچوب شامل پنج قسمت عمده است:

– وسایل و تجهیزات

– سرویسهای مربوط به کاربران

– سرویسهای منطقی

– سرویسهای داده

– ارتباطات و مخابرات
در دسترس بودن امنیت

ایستگاههای کاری

رایانه‏های قابل حمل

تجهیزات شبکه

رایانه‏های رومیزی

واسطه اجزاء رابط گرافیکی کاربر (GUI)

سرویس پردازش مبادلات

سرویس پیام

مدیریت سیستم

سرویس امنیت

سرویس زمان‏سنجی

نامگذاری

و فهرست

مدیریت اشیاء

سرویس‏های دیگر داده‏ها

سرویس‏های فایل

سرویس‏های بانکهای اطلاعاتی

لایه حمل

لایه شبکه

لایه فیزیکی

جهانی بودن مدیریت پذیری

شکل ۲- چارچوب فن‏آوری اطلاعات دولت الکترونیک

«ارتباط بین فرایندی»[۵] ارتباط را بین لایه خدماتی کاربر، لایه منطق‏کاری و لایه داده‏ها برقرار می‏کند در حالی که «محیط توسعه کاربردها»[6] زیربنای سراسری توسعه کاربردها را برای چارچوب EGIT فراهم می‏کند.

هر لایه به اجزاء دیگری هم تقسیم می‏شود. تعاریف EGIT بر واسطه‏های دریافت خدمات از هر جزء تمرکز می‏کنند.

کیفیتهایی که از تمام لایه‏ها و اجزاء انتظار می‏رود از این قرار است:

– امنیت

– در دسترس بودن

– مدیریت پذیری

– بین المللی بودن

سیستم‏های کاربردی به عنوان بخشی از فرآیندهای کاری دولت الکترونیک یکی از اجزاء اساسی هستند و باید دارای مشخصات زیر باشند:

– قابلیت اجرا روی سیستم‏های مختلف (از نظر سخت‏افزاری و نرم‏افزاری)

– انعطاف‏پذیری

– سازگاری بین سرویسهای ارائه شده ازخدمات دهنده‏های مختلف

– مقیاس‏پذیری؛ بسته به نیاز می‏توان از تجهیزات بیشتر یا کمتری استفاده کرد بدون آنکه نیازی به تغییر دیگر اجزاء باشد.

– سهولت استفاده؛ استفاده از سیستم‏های کاربردی باید آسان بوده و واسطه کاربر آنها مشابه دیگر سیستم‏های کاربردی باشد.

– مدیریت‏پذیری؛ کاربردها، سخت‏افزار و نرم‏افزار باید مدیریت پذیر بوده و عملکرد آنها ساده باشد


۱- Electronic Government Information Technology

۲- Server

۳- Client

۱- host

۱- Inter Process Comminucations

۲- Application Development Environment

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x