مقاله تبلیغات و آسیب شناسی آن در بازار ایران

مقاله تبلیغات و آسیب شناسی آن در بازار ایران

مقاله تبلیغات و آسیب شناسی آن در بازار ایران

مقاله-تبلیغات-و-آسیب-شناسی-آن-در-بازار-ایرانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏تبلیغات و آسیب شناسی آن در بازار ایران (قسمت اول‏)
‏نویسنده :پرویزدرگی‏                   ‏ تاریخ ارسال:‏۱۰‏ دی ماه ‏۱۳۸۴
‏در این مقاله پس از تعریف ارتباطات و اهمیت آن درفضای کسب و کار رقابتی عصر حاضر به شیوه های مختلف برقراری ارتباطات اثر بخش بین بنگاههای اقتصادی و مخاطبان هدف اشاره شده است و پس از تعریف تبلیغات و شمردن نکاتی در اهمیت آن ، به دلایل پایین بودن اثر بخشی تبلیغات از دیدگاه آسیب شناسی پراخته شده است . آسیب شناسی صورت گرفته در این مقاله بخشی به دلیل عدم دید صحیح مدیران بنگاههای اقتصادی ، برخی به ضعف شرکتهای تبلیغاتی و برخی به حوزه های نظارتی و مراکز آموزشی و انتشاراتی در حوزه تبلیغات مربوط میشود .
‏مقدمه :
‏ارتباط را می توان جریانی دانست که درطی آن دو فقره یا تعداد بیشتری به تبادل افکار ، احساسات و عقاید می پردازند .
‏شرکتها از طریق به کاربردن پیامهایی سعی دارند رفتار دیگران را به نحوی تغییر دهند یا در آنها نفوذ کنند و از این راه موجب تحقق اهداف سازمانی شوند .
‏شرکتها با فرآیند ارتباطات می خواهند بر محیط خود اثر بگذارند . ارتباطات در دنیای شلوغ امروزی ، مدیریت فرآیند خرید مشتری در بلند مدت است .
‏۲
‏برهمین اساس بازاریابان به مرحله پیش از خرید ، زمان خرید و پس از مصرف توجه می کنند .
‏چون مشتریان متفاوت هستند ، بنابراین ارتباطات اثربخش در بخشهای مختلف بازار متفاوت است . بنگاههای اقتصادی موفق با بررسی ابزارهای مختلف ارتباطی در جهت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده تلاش می کنند .
‏تبلیغات یکی از اجزای پنجگانه ابزارهای ترویج است که به همراه پیشبرد فروش ، روابط عمومی ، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم ، در برقراری ارتباط با مخاطبان هدف به کارگرفته میشود . علاوه بر ابزارهای پنجگانه ترویج ، سایر اجزای آمیزه بازاریابی نیز در ایجاد و توسعه ارتباط با مخاطبان موثرند . دربین ابزارهای مختلف ارتباطی که در شکل قبل نشان داده شده اند ، نقش تبلیغات در بازار ایران خصوصا” در بازارهای مصرف حائز اهمیت است .
‏تبلیغ معرفی کالا یا خدمات به وسیله شیوه های غیر شخصی به مسئولیت فرد یا سازمان است. تبلیغ راهی مناسب برای آگاه کردن مردم و تشویق آنان به خرید کالا یا خدمتی است که نیاز و خواست ایشان را برطرف کند . سازمانهای تجاری و شرکتهای بازرگانی ، سازمانهای غیرانتفاعی ، نهادهای اجتماعی و حرفه ای و حتی اشخاص سیاسی ، همه برای اعلام موجودیت خود وآگاهی مردم از تبلیغ استفاده می کنند .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x